BURCU TUVAY
[email protected]
Mobil uygulama Volt, şehir içinde aynı yöne giden sürücü ve yolcuları talep üzerine bir araya getirerek taksiden yüzde 70 daha ucuz bir yolculuk sağlıyor. Yolcunun bulunduğu yöne araç gönderen geleneksel araç çağırma uygulamalarının aksine Volt, trafikte halihazırda bulunan sürücüler ile yolcuları buluşturuyor.
Yolcular uygun fiyata ulaşım sağlarken araç sahipleri de bir kâr amacı olmadan yıllık olarak yaklaşık 6 bin TL kazanma şansını yakalıyor. Bu sayede sürüş masraflarını geri kazanıyorlar.
Volt, Beyrut’taki Saned Partners ve Middle East Venture Partners’ten (MEVP) 550 bin dolarlık yatırım aldı. İlk yatırımını Çiçeksepeti.com’un kurucusu Emre Aydın’dan, ikinci tur yatırımını Aslanoba Capital Kurucusu Hasan Aslanoba ve Pronet Kurucusu Alp Saul’dan alan Volt sonrasında Fongogo Kurucusu Ali Çebi’den de yatırım almıştı. Bu son yatırım Volt’un aldığı dördüncü yatırım oldu.
HEDEF 100 BİN SÜRÜCÜ
Volt, önceki yatırımların çoğunu P2P (eşler arası ağ) eşleşme teknolojisini kurmak için kullanırken son yatırımının büyük bir kısmını ise aralık ayında başlatacağı pazarlama çalışmalarını finanse etmek için kullanacak.
Volt CEO’su Ali Halabi, Volt ile mesleki anlamda bu işi yapmayan sürücülerin ilgisini çekecek ve bu ilgiyi devam ettirecek bir yol yarattıklarını söylüyor. Volt’un bu büyümeyi ve ilgiyi sürdürülebilir kılması halinde İstanbul içerisinde günlük 100 binden fazla sürücüye sahip olacağına dikkat çeken Halabi, hedeflerini şöyle anlatıyor: “Üç yıl içerisinde aynı yöne aynı saatte giden yolcu ve araba sahiplerini buluşturan güvenilir bir platform yaratmayı hedefliyoruz.
Orta vadeli stratejimiz, aynı yöne giden araba sahiplerini buluşturarak yollardaki araba sayısını sürdürülebilir bir şekilde azaltmak. Uzun vadeli hedefimiz ise yollardaki araba sayısı azaldıkça ihtiyaç açığını otonom sürü-cüsüz arabalarla karşılamak.”