2018 yılında 736 milyon TL'lik sistem satışı gerçekleştiren Domino's, 2019'da bu rakamı 845,7 milyon TL'ye çıkardı.
BURCU TUVAY
[email protected]
Toplam 74 milyar TL'lik Türkiye yeme-içme pazarı içinde 1,8 milyar TL'lik pizza segmentinin yarısını domine eden Domino's, yeni stratejisiyle 2020 yılında 1 milyar TL'lik ciro elde etmeyi hedefliyor.
Pizza dışında çok daha geniş bir segmente hitap etmeyi planlayan marka, 74 milyar TL'lik pazarın yüzde 43'ünü oluşturan ve 5-15 TL arasında harcama yapan tüketicilere odaklanacak.
Domino's 2020'de, ayrıca, yüzde 0,9 pay aldığı 35 milyar TL'lik take away pazarından da daha fazla pay alarak büyümeyi amaçlıyor. Türkiye ve bölgedeki büyümeyle DP Eurasia'nın toplam şube sayısı 2019 sonu itibariyle 765 oldu.
Bu şubelerin 521'ini franchise'lar oluşturuyor. Domino's Türkiye ise 11 'i AVM'lerde olmak üzere, Türkiye genelinde 15 yeni şube açarak restoran sayısını 550'ye yükseltti. DP Eurasia, 2020 yılında 65-80 arasında yeni şubeyi hayata geçirmeyi planlıyor.
DP Eurasia Group CEO'su Aslan Saranga, "2019 yılında yenilikçi stratejimizin meyvelerini toplamaya başladık. 2020 itibariyle hedefimiz Türkiye fast food pazarının lideri olmak" diyor.