Esas olarak kimya ve tekstil sektörlerinde faaliyet gösteren Safari-Klip, iç giyim perakendesi alanında da G Lingerie mağazalarıyla büyüyor. Safari-Klip Kurucu Başkanı Ratip Veysi, "2019'da 215 milyon TL, 2020'de ise 315 milyon TL ciro hedefliyoruz" diyor.
ÖZLEM BAY YILMAZ
[email protected]
Kimya ve tekstil sektöründe faaliyet gösteren Safari-Klip, temelleri 1985 yılında Kıbrıslı girişimci Ratip Veysi tarafından atılan bir şirket.
Kurulduğu günden bu yana kendi branşlarında ihtisas sahibi olan şirket, iç giyim, çorap ve mayo kategorilerinde dünya markalarıyla çalışıyor.
Toplam hacmi 18 milyar doları bulan Hanes Group, PD Group, Golden Lady gibi üç dünya devinin yanı sıra alanında önde gelen pek çok yabancı markayla da işbirliği yapıyor.
Safari-Klip'in tekstil sektörünün yanı sıra kimya tarafında da ünlü şirketlerle partnerlikleri var.
Şirket, Avrupa'da vinil lideri olan Inovyn, elektrik ve elektronik endüstrisi için yalıtım malzemeleri üreten Elantas, 150'den fazla ülkeye kağıt hamuru, kağıt bazlı ve biyo rafineri çözümleri sunan Sappi gibi dünya devi markalarla işbirliğinde bulunuyor.
BÜYÜMESİNİ SÜRDÜRÜYOR
Yukarıda yer verdiğimiz alanlarla yetinmeyen şirket, perakende sektöründe de faaliyet gösteriyor. 2015 yılından bu yana iç giyim perakendesi alanında 'G Lingerie' mağazaları açarak büyümesini sürdürüyor.
Safari-Klip Kurucu Başkanı Ratip Veysi, 2019'un birçok firma için gerek kur dalgalanmaları gerekse alım gücünün azalması nedeniyle zor geçtiğini dile getiriyor.
Buna rağmen proaktif olarak geliştirdikleri stratejileri doğrultusunda 2019 yılını iyi geçirdiklerini ifade ediyor. Veysi, "2019 yılı ciromuzun 215 milyon TL olarak gerçekleşmesini hedefliyoruz. 2020 hedef öngörümüz ise 315 milyon TL" diyor.
MULTIBRAND MAĞAZALAR
Safari-Klip Kurucusu Ratip Veysi, Leeds Üniversitesi'nde uçak mühendisliği eğitimi aldı. Ardından da Bradford Üniversitesi'nde işletme ve pazarlama yüksek lisansı yaptı. Sonrasında profesyonel hayata atıldı.
Enka Holding'te ihracat-ithalat tekstil sorumlusu olarak üç yıl görev yaptı. 1986 yılında ise Remateks'in kurucu ortakları arasında yer aldı. İsparta'da örgü yünü fabrikası kurarak, el örgü yünlerini Avrupa'da ilk dağıtan şirket oldu.
Ratip Veysi, ilkleri gerçekleştirmeyi seven biri olduğunu söylüyor. Veysi, "1990'lı yıllarda Çin'de çorap üretimine başladığımız dönemde, Türkiye'de Migros'lara standlı çorabı getirerek, Avrupa'da olduğu gibi çorabın karton paketler içerisine girmesini sağladık" diye konuşuyor.
O dönem dünyanın en büyük iç giyim gruplarından biri olan Sara Lee Grubu ile şirketin iç giyim ürünlerini Türkiye'de satmak için anlaşma yaptıklarını da iafade ediyor.
Ratip Veysi, ilerleyen zamanda ise Safari Tekstil ve Kimyevi Maddeler şirketini kurdu. Böylece dünyaca ünlü markaların Türkiye distribütörlüğünü yapmaya başladı.
Veysi, Avrupa markalarından aldıkları güçle 2015 yılında da multibrand/çoklu marka karması mağazalar zinciri olan iç giyim perakende mağazası 'G Lingerie' mağazalarını açmaya başladıklarını dile getiriyor.
TÜRKİYE'DE ÜRETİM
Safari-Klip, ihtisas sahibi dünya markalarını Türk tüketicilerle buluşturuyor.
Kaliteli ve markalı ürünleri sadece belirli bir kesimin alabileceği yönündeki algıyı yıkmayı hedefleyen şirket, herkesin alabileceği iç giyim ürünlerini tüketicilere buluşturuyor.
İç giyim, çorap ve mayoda dünya markaları ile çalışırken gece giyimdeki boşluğu da gördüklerini ifade eden Ratip Veysi, şunları anlatıyor: "Gece giyim ile ilgili ürünlerimizin tamamı çeşitli firmalar tarafından Türkiye'de üretiliyor.
Bu da Türkiye'de üretimi olan farklı markaların G Lingerie mağazalarında dünya markaları ile tek çatı altında sergilenmesini sağlıyor. Diğer taraftan AvrupaTürkiye'de üretimlerini yapması konusunda da görüşmelerimiz devam ediyor."
YENİ MAĞAZALAR AÇILACAK
G Lingerie'de, DIM, Lovable, Wonderbra, Playtex, Maiden Form, Berlei, Gossard, Pretty Polly, Filodoro, Sans Complexe, Rago, Coto-nella, Dorina, Shock Absorber, SelMark gibi yaklaşık 24 farklı dünya markası var.
İlk G Lingerie mağazası 2015 yılında Eskişehir'de açıldı. Bugün Türkiye'de 22 ilde 54 mağazaya ulaşılmış durumda.
Şirketin yabancı müşteri sayısı da oldukça yüksek. Ratip Veysi, mağazalara göre değişse de yabancı müşteri oranının yüzde 30 civarında olduğunu söylüyor. Her yıl yeni mağazalarla büyüdüklerini ve bunu 2020 yılında da sürdürmeyi planladıklarını ifade ediyor.
Şirket, önümüzdeki yıl altı yeni mağaza açmayı ve bugün 200 olan çalışan sayısını yüzde 15 artırmayı planlıyor. Veysi, çok sayıda bayi talebi geldiğini ve bu konuda özellikle kadınların oldukça istekli olduğunu belirtiyor.
Ratip Veysi, "G Lingerie olarak kadınların çalışma hayatına katılımını ve perakende sektöründeki girişimcilik kap sitesini arttırmak başlıca amaçlarımızdan biri. Zaten şu anda bayi mağazalarımızın 14'ü kadın bayiler tarafından yönetiliyor" diyor.
RATİP VEYSİ SAFARI-KLIP KURUCU BAŞKANI
"KONSEPTİMİZİ AVRUPA'YA TAŞIYACAĞIZ"
"Geliştirdiğimiz multibrand/çoklu marka mağaza yaklaşımı çalıştığımız şirketler tarafından da çok beğeniliyor.
Avrupa'da ve dünyada çoklu marka algısı sadece department store'larda faaliyet gösteriyor. Sektörel bazda ilk defa ayakkabı ve kozmetik firmaları multibrand mağaza konseptini kullanmaya başladı.
G Lingerie mağazalar zinciri olarak biz de iç giyimde dünya çapında bir ilkiz. Bunu Avrupa'ya taşımak için yakın dönemde görüşmelerimizi başlattık. Biz sürekli olarak yeni marka ve üretim yapan kurumlarla görüşmelerimizi sürdürüyoruz.
Örneğin yakın dönemde iş ortaklığı gerçekleştirdiğimiz Sappi firmasının desenli kağıt yaratma gücünü Türkiye'ye getirdik. Farklı sektörlerdeki güçlü firmaları bir araya getiriyoruz ve ayakkabı, çanta, otomotiv, döşemelik, giyimlik sektörlerinin ürünlerini geliştirmeleri için yol gösterici işbirlikleri gerçekleştiriyoruz."