Altınmarka Grubu, yurtdışı hamlesiyle cirosunu beş yılda 5 milyar TL’nin üzerine çıkarmayı hedefliyor. Altınmarka Grubu Yönetim Kurulu Üyesi ve Detay Gıda CEO’su Dilara Altınkılıç Kutmangil, bu yılı 2 milyar 150 milyon TL ciroyla kapatmaya hazırlandıklarını söylüyor. Kutmangil, Arap ülkelerine açılarak ve yeni yatırımlarla ciroyu yukarı taşımaya devam edeceklerini ifade ediyor.
Kahve Dünyası ile tanınan ve bünyesinde yedi şirket bulunan Altınmarka Grubu, gıda sektöründe büyük hedeflerle ilerliyor. Her ne kadar kamuoyunda Kahve Dünyası ile tanınsa da, aslında grup Türkiye’nin en büyük kakao ithalatçısı. Başta Ülker olmak üzere sektörün kakao tedariğini gerçekleştiriyor. 1992 yılında Birol Altınkılıç tarafından kurulan ve bugün ikinci neslin de görev yaptığı grup, yurtdışı hamlesiyle birlikte cirosunu beş yılda 5 milyar TL’nin üzerine çıkarmayı hedefliyor.
Bu yılı 2 milyar 150 milyon TL ciro ile kapatmaya hazırlandıklarını anlatan Altınmarka Grubu yönetim kurulu üyesi ve Detay Gıda CEO’su Dilara Altınkılıç Kut-mangil, yurtdışında Arap ülkelerine açılarak ve yeni yatırımlarla ciroyu yukarıya taşımaya devam edeceklerini söylüyor. Dilara Altınkılıç Kutmangil, sorularımızı şöyle yanıtladı:
Altınmarka Grubu’nun en bilinen markası Kahve Dünyası. Grup, bünyesindeki diğer şirketlerle birlikte ne kadarlık bir büyüklüğe sahip?
Kakao ve kahvede hammadde satışının yanı sıra Kahve Dünyası ile nihai tüketiciye de ulaşan grubumuz alanında dünyanın önemli üreticilerinden biri. Kahve hammaddesini Güney Amerika’dan alıyoruz. Özellikle Brezilya Rio’dan getiriyoruz. Afrika’dan da kakao geliyor. Hammaddeden çikolataya, kahveden dondurmaya kadar geniş bir üretim yelpazesine sahibiz. Grup çatısı altında yer alan yedi şirketin 2015 yılı gelirleri 1 milyar 743 milyon TL oldu. 2016 ciro hedefimiz ise 2 milyar 150 milyon TL. Gelirlerde önümüzdeki beş yıllık planımızı ise yurtdışı hamlesiyle 5 milyar 400 milyon TL olarak belirledik.
Bu hedefe ulaşmak için çizdiğiniz yol haritası nedir?
Üretici kimliğimizle birlikte zincirimizi dünyaya yayma hedefiyle ilerliyoruz. Türkiye’de bütün illerde varız. Yurtiçinde çok tanınan bir markayız. Beş yıllık planlarımızda ihracatı arttırmak ve master franchise ile yurtdışında büyümek var. Biz sanayiciyiz ve Kahve Dünyası ile nihai tüketiciye ulaşıyoruz. Mağazalaşmaya başladığımız noktada her şeyimizi üretebilir bir değer zinciri yarattık. Standardizasyonu yakalayabilmek adına böyle ilerlemek istedik. Konseptimizin en önemli başarısı da bu. Ürünlerin kalitesinden eminiz ve 500 şubeye kadar tüm ihtiyaçları karşılayabilecek bir altyapıya ve üretim gücüne sahibiz.
Geçen yıl Bulgaristan’da bir fabrika açtınız. Üretim ayağına dönük yeni yatırımlarınız olacak mı?
200 bin metrekarelik bir alanda hammaddeye dönük üretim için Bulgaristan’a kurduğumuz tesis AB’de bize ciddi avantaj sağlayacak. 2016’da ise Kahve Dünyası’nda yatırımımız var. Hadımköy, Çatalca, Esenyurt ve Çorlu tesislerimizin ardından Bakırköy Veliefendi Hipodromu karşısında yer alan 30 bin metrekarelik bir alanda üretim tesisi kuruyoruz.
Tesisi kurmakta asıl hedef nedir?
Biz tüketicilerin üretici kimliğimizi daha yakından tanıyabilmeleri için bu tesisi kurduk. Dondurma, çikolata, kahve üretiminin yapılacağı bu tesisi 17 milyon TL ile kurduk. Tesiste yapılacak üretimle 400 mağazamızın ihtiyaçlarını karşılayacak bir yapı kurmuş oluyoruz. İçinde bir de müze yer alacak.
Mağazalaşma konusunda nasıl ilerliyorsunuz?
Mağazalaşma konusunda da yatırımlarımız sürüyor. Her yıl 20-30 mağaza açıyoruz. Şu an 16 mağaza için yatırımlarımız netleşti. Fakat yıl sonuna kadar 20-25 mağaza açmayı hedefliyoruz. Biz yurtiçinde franchise ile ilerlemiyoruz. Fakat yurtdışında güçlü bir şekilde master franchise sistemiyle yer alacağız.
Grubun şube sayısı nedir? Yurtdışı planlarınızda yeni ülkeler var mı?
2016 yılında en önemli projelerimizden biri yurtdışına açılmak olacak. Londra ve Romanya’da yer alıyoruz, Arap ülkelerine de açılıyoruz. Kuveyt, Suudi Arabistan, Birleşik Arap Emirlikleri ve Dubai’de bir yapılanma yürütüyoruz. Bu yıl Arap ülkelerinde 10 mağaza açacağız. Bütün ürünler yine Türkiye’den gidecek ve ihracatımıza da önemli bir katkısı olacak. Bunların yanı sıra Amerika’da da New York So-ho’da bir mağaza açılacak.
Toplam şube sayısı ne olacak?
Bu yılı 160 şube ile kapatacağız. Yurtdışında master franchise ile büyürken yurtiçinde ise zincir marketlerde yerimizi alarak satışlarımızı yükselteceğiz. Bunun için de Yaşar Grubu ile işbirliği yaptık. Kahve ürünlerimizin marketlere dağıtımını Yaşar Grubu üstlendi. Bunun bir adım sonrası yurtdışındaki mağazalar olacak. Yurtdışı market zincirlerinde de kahve markamızı göreceksiniz.
Neden bu yola gittiniz?
Üretici bir şirketiz. Birçok marketin private label üretimlerini yapıyoruz. Ne kadar çok noktaya açılırsak o kadar tüketiciye ulaşabiliriz diye düşündüğümüz için bu yolla ilerliyoruz.
Grupta babanızın sağ kolu gibi çalışıyorsunuz. Altı yıl önce grubun performansı nasıldı? Nasıl bir iş bölüşümü var?
Ben 2010 yılında Detay’ın başına geldim. 16 milyon TL cirolu bir şirketti, şimdi ise 350 milyon TL cirosu var. Aile şirketlerinde gençlere sorumluluk verilmesi çok önemli. Yanlışlar yapılabilir ama uzun koşuya bakmak lazım. Bazen doğruyu bulmak için yanlış da yapmak gerekir. 24 yaşında göreve geldim. İşe Amerika’daki eğitimimi bitirdikten sonra başladım. Fakat biz okulun yaz tatillerinde bile çalışıyorduk. Kardeşim altı yaşında fabrikanın tırlarını yıkıyordu. Babam bize öncelikle ayaklarımızın üzerinde durmayı ve güçlü olmayı öğretti.
Yaşar Grubu ile dağıtım ayağında yaptığınız işbirliği başka güçlü markalarla da olabilir mi?
Tabii biz işbirliklerini önemsiyoruz. Bizim yelkenimize rüzgar olabilecek yapılara hiçbir zaman karşı değiliz. Yeter ki büyüten bir yapı olsun.
Satın almak üzere incelediğiniz markalar var mı?
Yurtdışında güzel markalar var. Yurtdışında böyle bir adım gelebilir. Fransa ve İsviçre’den çikolata üzerine bir satın alma olabilir.
Veliefendi'de kahve müzesi açıyor
Dilara Altınkılıç Kutmangil, Bakırköy'de Veliefendi Hipodromu karşısında 30 bin metrekarelik bir alanda açılacak üretim tesisinin içinde bir de kahve müzesi açacaklarını söylüyor. Kutmangil, bu konuda şunları söylüyor: "Tesis içinde kahveciliğe yönelik makinelerin ve objelerin olduğu bir müze de yer alacak. Bir tarafta dondurma, çikolata ve kahve üretimi olacak. Bir yandan da halka açık müze olacak. Bayramdan sonra müzemiz açılacak. Müzede dünyanın birçok noktasından edindiğimiz kahve üretimine yönelik objeler, makineler yer alacak. Osmanlı dönemindeki kahve makineleri de sergilenecek."
Kahve Dünyası ile tanınan ve bünyesinde yedi şirket bulunan Altınmarka Grubu, gıda sektöründe büyük hedeflerle ilerliyor. Her ne kadar kamuoyunda Kahve Dünyası ile tanınsa da, aslında grup Türkiye’nin en büyük kakao ithalatçısı. Başta Ülker olmak üzere sektörün kakao tedariğini gerçekleştiriyor. 1992 yılında Birol Altınkılıç tarafından kurulan ve bugün ikinci neslin de görev yaptığı grup, yurtdışı hamlesiyle birlikte cirosunu beş yılda 5 milyar TL’nin üzerine çıkarmayı hedefliyor.
Bu yılı 2 milyar 150 milyon TL ciro ile kapatmaya hazırlandıklarını anlatan Altınmarka Grubu yönetim kurulu üyesi ve Detay Gıda CEO’su Dilara Altınkılıç Kut-mangil, yurtdışında Arap ülkelerine açılarak ve yeni yatırımlarla ciroyu yukarıya taşımaya devam edeceklerini söylüyor. Dilara Altınkılıç Kutmangil, sorularımızı şöyle yanıtladı:
Altınmarka Grubu’nun en bilinen markası Kahve Dünyası. Grup, bünyesindeki diğer şirketlerle birlikte ne kadarlık bir büyüklüğe sahip?
Kakao ve kahvede hammadde satışının yanı sıra Kahve Dünyası ile nihai tüketiciye de ulaşan grubumuz alanında dünyanın önemli üreticilerinden biri. Kahve hammaddesini Güney Amerika’dan alıyoruz. Özellikle Brezilya Rio’dan getiriyoruz. Afrika’dan da kakao geliyor. Hammaddeden çikolataya, kahveden dondurmaya kadar geniş bir üretim yelpazesine sahibiz. Grup çatısı altında yer alan yedi şirketin 2015 yılı gelirleri 1 milyar 743 milyon TL oldu. 2016 ciro hedefimiz ise 2 milyar 150 milyon TL. Gelirlerde önümüzdeki beş yıllık planımızı ise yurtdışı hamlesiyle 5 milyar 400 milyon TL olarak belirledik.
Bu hedefe ulaşmak için çizdiğiniz yol haritası nedir?
Üretici kimliğimizle birlikte zincirimizi dünyaya yayma hedefiyle ilerliyoruz. Türkiye’de bütün illerde varız. Yurtiçinde çok tanınan bir markayız. Beş yıllık planlarımızda ihracatı arttırmak ve master franchise ile yurtdışında büyümek var. Biz sanayiciyiz ve Kahve Dünyası ile nihai tüketiciye ulaşıyoruz. Mağazalaşmaya başladığımız noktada her şeyimizi üretebilir bir değer zinciri yarattık. Standardizasyonu yakalayabilmek adına böyle ilerlemek istedik. Konseptimizin en önemli başarısı da bu. Ürünlerin kalitesinden eminiz ve 500 şubeye kadar tüm ihtiyaçları karşılayabilecek bir altyapıya ve üretim gücüne sahibiz.
Geçen yıl Bulgaristan’da bir fabrika açtınız. Üretim ayağına dönük yeni yatırımlarınız olacak mı?
200 bin metrekarelik bir alanda hammaddeye dönük üretim için Bulgaristan’a kurduğumuz tesis AB’de bize ciddi avantaj sağlayacak. 2016’da ise Kahve Dünyası’nda yatırımımız var. Hadımköy, Çatalca, Esenyurt ve Çorlu tesislerimizin ardından Bakırköy Veliefendi Hipodromu karşısında yer alan 30 bin metrekarelik bir alanda üretim tesisi kuruyoruz.
Tesisi kurmakta asıl hedef nedir?
Biz tüketicilerin üretici kimliğimizi daha yakından tanıyabilmeleri için bu tesisi kurduk. Dondurma, çikolata, kahve üretiminin yapılacağı bu tesisi 17 milyon TL ile kurduk. Tesiste yapılacak üretimle 400 mağazamızın ihtiyaçlarını karşılayacak bir yapı kurmuş oluyoruz. İçinde bir de müze yer alacak.
Mağazalaşma konusunda nasıl ilerliyorsunuz?
Mağazalaşma konusunda da yatırımlarımız sürüyor. Her yıl 20-30 mağaza açıyoruz. Şu an 16 mağaza için yatırımlarımız netleşti. Fakat yıl sonuna kadar 20-25 mağaza açmayı hedefliyoruz. Biz yurtiçinde franchise ile ilerlemiyoruz. Fakat yurtdışında güçlü bir şekilde master franchise sistemiyle yer alacağız.
Grubun şube sayısı nedir? Yurtdışı planlarınızda yeni ülkeler var mı?
2016 yılında en önemli projelerimizden biri yurtdışına açılmak olacak. Londra ve Romanya’da yer alıyoruz, Arap ülkelerine de açılıyoruz. Kuveyt, Suudi Arabistan, Birleşik Arap Emirlikleri ve Dubai’de bir yapılanma yürütüyoruz. Bu yıl Arap ülkelerinde 10 mağaza açacağız. Bütün ürünler yine Türkiye’den gidecek ve ihracatımıza da önemli bir katkısı olacak. Bunların yanı sıra Amerika’da da New York So-ho’da bir mağaza açılacak.
Toplam şube sayısı ne olacak?
Bu yılı 160 şube ile kapatacağız. Yurtdışında master franchise ile büyürken yurtiçinde ise zincir marketlerde yerimizi alarak satışlarımızı yükselteceğiz. Bunun için de Yaşar Grubu ile işbirliği yaptık. Kahve ürünlerimizin marketlere dağıtımını Yaşar Grubu üstlendi. Bunun bir adım sonrası yurtdışındaki mağazalar olacak. Yurtdışı market zincirlerinde de kahve markamızı göreceksiniz.
Neden bu yola gittiniz?
Üretici bir şirketiz. Birçok marketin private label üretimlerini yapıyoruz. Ne kadar çok noktaya açılırsak o kadar tüketiciye ulaşabiliriz diye düşündüğümüz için bu yolla ilerliyoruz.
Grupta babanızın sağ kolu gibi çalışıyorsunuz. Altı yıl önce grubun performansı nasıldı? Nasıl bir iş bölüşümü var?
Ben 2010 yılında Detay’ın başına geldim. 16 milyon TL cirolu bir şirketti, şimdi ise 350 milyon TL cirosu var. Aile şirketlerinde gençlere sorumluluk verilmesi çok önemli. Yanlışlar yapılabilir ama uzun koşuya bakmak lazım. Bazen doğruyu bulmak için yanlış da yapmak gerekir. 24 yaşında göreve geldim. İşe Amerika’daki eğitimimi bitirdikten sonra başladım. Fakat biz okulun yaz tatillerinde bile çalışıyorduk. Kardeşim altı yaşında fabrikanın tırlarını yıkıyordu. Babam bize öncelikle ayaklarımızın üzerinde durmayı ve güçlü olmayı öğretti.
Yaşar Grubu ile dağıtım ayağında yaptığınız işbirliği başka güçlü markalarla da olabilir mi?
Tabii biz işbirliklerini önemsiyoruz. Bizim yelkenimize rüzgar olabilecek yapılara hiçbir zaman karşı değiliz. Yeter ki büyüten bir yapı olsun.
Satın almak üzere incelediğiniz markalar var mı?
Yurtdışında güzel markalar var. Yurtdışında böyle bir adım gelebilir. Fransa ve İsviçre’den çikolata üzerine bir satın alma olabilir.
Veliefendi'de kahve müzesi açıyor
Dilara Altınkılıç Kutmangil, Bakırköy'de Veliefendi Hipodromu karşısında 30 bin metrekarelik bir alanda açılacak üretim tesisinin içinde bir de kahve müzesi açacaklarını söylüyor. Kutmangil, bu konuda şunları söylüyor: "Tesis içinde kahveciliğe yönelik makinelerin ve objelerin olduğu bir müze de yer alacak. Bir tarafta dondurma, çikolata ve kahve üretimi olacak. Bir yandan da halka açık müze olacak. Bayramdan sonra müzemiz açılacak. Müzede dünyanın birçok noktasından edindiğimiz kahve üretimine yönelik objeler, makineler yer alacak. Osmanlı dönemindeki kahve makineleri de sergilenecek."