Çeyrek asırdır, her hafta sizlerle beraber olduk. Derginin DNA’sındaki yapıyı bozmadan, içerik yapımızı oluşturduk. Yenilikçi yapımızı sürekli geliştirdik. Yeni girişimlerin yolunu açacak haberlere imza atmaya özen gösterdik.
TALAT YEŞİLOĞLU
[email protected]
Teknolojideki yeni girişimlere, iş modellerine sermaye destekleri için katkı sağladık. İstihdam yaratan girişimleri öne çıkarmayı ilke edindik. Global arenada boy ölçüşen şirketlerimizin stratejilerini, rol model arayan, açılım peşindeki şirketlere ilham olacak şekilde haberleştirdik.
Bardağın boş değil, dolu tarafına bakmaya özen gösterdik. Bu ilkelerimizi koruyacak, katkı sağlayan içerikte sizlere her hafta dergi hazırladık.
İyi de dünyada olduğu gibi Türkiye’de de iş dünyası yerinde kalmıyor, çok dinamik faktörlerle beraber sürekli bir değişim ve dönüşüm içinde. Bu dönüşümün bir parçası olmanın kaçınılmaz olduğunu biliyoruz. İlkelerimiz, haber anlayışımız da değişimin ve dönüşümün gereklerini yerine getirme doğrultusunda uyarlanıyor. Yeni dönem de böyle olacak…
25’inci yılımızı bitirip, yeni yaşımızdan ‘hafta’ almaya başlıyoruz. Çeyrek asırlık dönemin finalini de 25’inci yılımıza uygun bir içerikle hazırladık. Yaklaşık iki aydan beri bu özel sayı için hazırlanıyoruz. Yılın son sayısı, 25 yıldır süre gelen ‘Almanak’ özel sayısı olarak yayınlandı. Oluşturduğumuz tema tabii ki geçmişi kapsadı ama geleceğe ışık tutacak tahmin ve öngörüleri paylaşmaya da yönelik oldu. Bu tema doğrultusunda, iş dünyasının duayenlerinden, ekonomi, çevre, kadın, globalleşme, marka gibi zengin içerikte gelecek tahminlerini, öngörülerini paylaşmalarını rica ettik. 25’inci yılımızda, 25 duayen iş insanının görüş, analiz ve tahminlerine yer verdik. İsimleri tekrar etmenin gereği yok, içeride göreceksiniz. Adeta onlarla 25’inci yılımızın zirvesini yaptık ve 26’ıncı yaşımıza ‘Merhaba’ dedik. Kendilerine sağladıkları katkı ve ayırdıkları zaman için teşekkürlerimi sunuyorum.
İş insanlarından geleceğe yönelik beklentilerini isteyip, kendimi bunun dışında tutmanın doğru olmadığını düşünüyorum. Gelecek 25 yılda yine Ekonomist olacak mı? Evet, olacak, bundan zerre kadar şüphem yok. ‘Yazılı basın bitecek’ diyenlerle tartışmaya hazırım. Evet, reklam pastası online tarafa ciddi bir şekilde kayıyor. Ama unutmayın online dünyadaki içerik üretiminin yüzde 90’ı yazılı ve görsel basından geliyor. Asıl olan da kaliteli içerik üretimidir. İnsanlar kendilerini online ortamdan çok, basılı kağıt üzerinde görmek istiyor. Tabii ki online dünyada, özellikle mobil dünyasında inanılmaz bir gelişim ve dönüşüm olacak. Ama içerik üretiminde biz varız ve online tarafta etkin olacağımız gibi basılı olarak da 25 yıl sonra da var olacağız. Kuruluşundan itibaren Ekonomist’i yöneten ve şahsen kendilerinden çok şey öğrendiğim Şemsi Yücel, Faruk Türkoğlu, Ömer Türk dönmez başta olmak üzere Ekonomist’in 25 yıllık yayın yaşantısına katkı sağlayan bütün arkadaşlarıma teşekkür ediyorum. Yeni yılınızı kutluyor, pozitif enerjinin yüksek olduğu 2016 diliyorum…
Talat Yeşiloğlu
[email protected]