Görüntüleme ürünleri sektöründe hem baskı hem de foto-video alanında çift haneli büyümeyi hedefleyen Canon, Türkiye'yi Ortadoğu bölgesinde stratejik ülke olarak konumlandırıyor. Şirket, yeni bir deneyim merkezi yatırımına başlayacak.
26 Kasım - 09 Aralık 2023 tarihli sayıdan
Görüntüleme teknolojileri alanının önde gelen şirketlerinden olan Canon, Türkiye'deki yatırımlarını artırarak büyümesini sürdürüyor.
Türkiye pazarındaki bayileri, kanalları, online oyuncuları ve önemli dikey sistem entegratörlerini bir araya getiren etkinlikte mevcut stratejilerle birlikte geleceğe yönelik projeksiyonları ve yatırım planlarını paylaşan Canon yöneticileri ile bir araya gelerek yeni hedeflerini konuştuk.
ÇİFT HANELİ BÜYÜYOR
2023 yılı bütçelerinin 40 milyon Euro civarında olduğunu ve yılın ilk üç çeyreğinde bütçeledikle-rinin yüzde 13 üzerini gerçekleştirdiklerini söyleyen Canon Eurasia Ülke Direktörü Alexandre Emeryk, yılı çift haneli bir büyüme ile kapatmayı öngördüklerini ve önümüzdeki yıl için de hedefin bu yönde olduğunu dile getiriyor.
Canon'un baskı alanındaki pazar payının toplamda yüzde 25 civarında olduğunu söyleyen Alexandre Emeryk, ''Inkjet kategorisi, ürün grubu olarak daha güçlü bir performans sergiliyor ve ortalama olarak toplam pazarın neredeyse 1/3'ünü elimizde tutuyoruz.
Genel lazer pazar payımız ise yüzde 20 civarında ancak rakiplerimizin çok önünde olduğumuz renkli lazer segmentinde yaklaşık yüzde 40 pazar payına sahibiz'' diyor. Emeryk, GFK'ya göre paylarının yüzde 75 civarında olduğu fotoğraf ve video pazarında ise açık ara pazar lideri konumunda olduklarını söylüyor.
YENİ YATIRIM YAPACAK
Türkiye'deki büyümesini yatırımlarla taçlandırmayı hedefleyen Canon, yakın zamanda herkesin gelip Canon ürünlerini görüp deneyebileceği bir deneyim merkezi açmayı planlıyor.
Deneyim merkezinin açılışı için 1 milyon Euro'ya yakın yatırım yapacaklarını söyleyen Alexandre Emeryk, deneyim merkezini canlı tutmak ve hedef kitlelerine hitap etmek için sürekli yatırımlar gerçekleştireceklerini kaydediyor.
Ayrıca şu anda 130 çalışana sahip şirkette deneyim merkeziyle birlikte ek istihdam da sağlanacak. Hizmet merkezi, tesis çalışanı ve müşteriye dönük çalışanlara ihtiyaç olacak.
Emeryk, bu planlarını şöyle anlatıyor: ''Deneyimleri güncel tutmak, yenilerini eklemek ve farklı topluluklardan aldığımız talebe göre Canon Deneyim Merkezi'nde gerçekleşecek eğitimler, profesyonellerle toplantılar, soru-cevap oturumları, sergiler, yarışmalar ve daha pek çok katılım faaliyetine yatırım yapacağız.''
BİNOJ NAİR / CANON ORTADOĞU VE TÜRKİYE B2C İŞ BİRİMİ DİREKTÖRÜ
“TÜRKİYE, STRATEJİK COĞRAFYAMIZDA ÖZEL BİR YERE SAHİP”
“2024 yılında da stratejik odağımız aynasız ürün serimizin genişletilmesi ve hizmet ağımızın geliştirilmesi de dahil olmak üzere önemli pek çok noktayı kapsıyor. Bu planlarımız doğrultusunda tüm satış ve satış sonrası süreçlerde benzersiz bir kullanıcı deneyimi yaşatmaya devam edeceğiz.
Canon, ürün ve hizmet ağıyla üretimden baskı ve depolamaya kadar görüntülemenin yaşam döngüsündeki her detayını kapsıyor. Her yıl inovasyona yatırım yapıyoruz, buna göre yeni ürün ve çözümler sunuyoruz.
Türkiye, Ortadoğu ve Türkiye bölgesinin en büyük ve en genç nüfusuna sahip olması sebebiyle stratejik coğrafyamızda özel bir yere sahip. Ayrıca hem kamera hem de baskı alanındaki gelişmiş kanal yapısı, Türkiye’yi büyük potansiyele sahip bir pazar olarak konumlandırıyor.
Türkiye en hızlı büyüyen ülkeler arasında. O yüzden yatırım gerçekleştiriyoruz. Proje yatırımları, tüketicilere yönelik ve B2B yatırımlarımız oluyor.’’