Zamanın ruhuna ayak uydurmak sadece insanların değil, markaların da peşinde olduğu bir yolculuk. Günümüzde inovasyonu odağına alan markalar rekabette öne çıkıyor.
21 Temmuz - 3 Ağustos 2024 tarihli sayıdan
60 yılı aşkın bir geçmişe sahip olan Dimes de o markalardan biri. İçecek segmentinde yenilikçi ürünleriyle dikkat çeken Türkiye’nin yerli sermayeli ilk meyve suyu markası olan Dimes, ‘tarıma dayalı, katma değerli içecek şirketi’ vizyonu çerçevesinde belirlediği stratejileri ve küresel marka genişlemesiyle büyümesini sürdürüyor.
Öyle ki “Türkiye’nin En Büyük 500 Sanayi Kuruluşu” sıralamasındaki yerini, 2023 yılında 76 sıra yükselişle 415’inci sıraya taşıyan şirket, geçen yıl 3,6 milyar TL ciroya ulaştı. 100’ü aşkın ülkeyi kapsayan uluslararası pazarlarında da yeni ürünlerle varlığını güçlendiren şirket, 65 bin meyve üreticisini kapsayan geniş bir ekosisteme sahip.
Yenilikçi kategorilerde, genç hedef kitleyle bağını yeni nesil iletişimle güçlendirmeye odaklandıklarını belirten Dimes Pazarlama Direktörü Merve Keten, FMCG sektöründe tüketici trendleri doğrultusunda yenilik yapmanın bir zorunluluk olduğunu söylüyor.
Keten, “Çünkü tüketiciler artık her sezon yeni ürün istiyor. Yani yaza ve kışa özel ürünler çıkarmak durumunda kalıyoruz. Bu yönde hem globale hem de Türkiye pazarındaki yeni tatlara bakıyoruz.
Araştırmaları kendi ekibimizle yapıyoruz. Genç ekibimiz haftada bir cafe’lere giderek gözlem yapıyor. Tüketiciler en çok hangi ürünleri tercih ediyorlar, nasıl tüketiyorlar bunları izliyorlar” diye anlatıyor.
MEYVE SUYU SATIŞLARI DURGUN
Bugünkü ekonomik koşulların insanları daha çok evde ve bahçelerinde vakit geçirmeye yönlendirdiğini, bunun da içecek ürünlerine olan talebi artırdığını ifade eden Keten, şöyle devam ediyor: “Bizim ana işimiz tabii ki meyve suyu ama o taraf durgun. Çünkü nektar grubunun, meyve fiyatlarındaki artışa paralel olarak fiyatları daha yüksek. Daha çok kahvaltıda ve çocuklar tarafından tüketiliyor. Limonata, ice tea gibi ürünlerin olduğu segment ise makul fiyatlı olmaları ve daha ferah hissettirmeleri nedeniyle daha fazla tüketiliyor. Bu kategori hızlı büyüyor. Bu tarz ürünlere ilginin önümüzdeki dönemde de artacağını düşünüyoruz.”
MERVE KETEN
COOL LIME DA PAZARI SÜRÜKLÜYOR
Smoothie, milkshake, soğuk kahve gibi ürünlerden sonra kahve zincirlerinde çok fazla tüketildiğini gördükleri cool lime üretimine de başladıklarını ve yüksek bir taleple karşılaştıklarını ifade eden Keten, “Bu ürünle ilgili sosyal dinleme yaptık. Tüketicilerin, buz ve sudan oluşan bu karışımı hesaplı bir şekilde evde kendileri yapmak istediklerini gördük. Ancak aromasını tutturma sorunu yaşıyorlardı. AR-GE’miz bu ihtiyaca yönelik bir ürün geliştirdi. Marka yüzümüz olarak da tıpki bu yeni ürünümüz gibi yeni bir isim olsun istedik. Mert Ramazan Demir’i seçtik. Ürün büyük bir patlama yaşadı ve üç ayda siparişlerimiz sekiz kat arttı. Ice tea pazarı çok kalabalık. O nedenle biz ice tea’nin karşısına cool lime’ı çıkardık. Hem yeni hem havalı, hem yenilikçi bir ürün. Ardımızdan ‘cool lime’ adıyla dondurma, lokum, bayram şekeri, sakızı bile çıktı piyasaya. Pazarı sürükledik” diye anlatıyor.
FONKSİYONEL İÇECEK GELİŞTİRİYOR
Dimes Cool Lime’ın Mert Ramazan Demir ile gerçekleştirdiği yeni kampanyası da ilgi çekti. Kampanya filmi, yapay zeka deneyimleri ve gerçek deneyimleri bir bütün olarak sunuyor. Bir yandan yapay zekanın imkanlarına ve dünyasına odaklanırken bir yandan da insana ait duyguların öneminin altını çizen filmde; gerçekliğin, yaşamanın ve hissedebilmenin ‘Göründüğünden daha fazlası’ olduğu mesajı veriliyor. Yeni ürünlerle ürün portföyünü büyütmeye devam edecek olan şirket, önümüzdeki dönemde zerdeçal, zencefil, karabiber gibi karışımlardan oluşan fonksiyonel ve sağlıklı shot içecekler üretmeyi planlıyor. Dimes ayrıca, gençlerin yeni tutkusu bubble tea üzerine de çalışmalar yapıyor.
DR. ALİ TAHA KOÇ
22 YILDIR SPORUN EN BÜYÜK DESTEKÇİSİ
Spordan kültür sanata ve teknolojiye kadar birçok alanda projelere imza atan Turkcell, özellikle spora desteğe öncelik veriyor. Sporun ülke tanıtımına ve Türkiye markasına katkı sağlayan en etkili yollardan biri olduğuna inanan şirket, bu anlayışla 2002 yılından bu yana Türkiye’de sporun en büyük destekçisi konumunda. Futboldan atletizme, bireysel sporlardan takım sporlarına kadar çok geniş bir yelpazede spora destek olduklarını ve bu desteği her yıl daha da büyüterek yola devam ettiklerini söyleyen Turkcell Genel Müdürü Dr. Ali Taha Koç, “Uzun yıllar süper lige isim sponsoru olarak destek olduk. Anadolu kulüplerimize sponsorluklar yaptık. Türkiye Futbol Federasyonu’nun 2002 yılından beri destekçisiyiz. Anlaşmamız kapsamında; Milli Takımlar ana sponsorluğu, eMilli Takımlar ana sponsorluğu, Turkcell Süper Kupa isim sponsorluğu ve Turkcell Kadın Futbol Süper Ligi isim sponsorluğu bulunuyor” diyor. Kadın futbol liginin ilk isim sponsoru da olan Turkcell, 10 yılı aşkın süredir atletizm ve yüzme federasyonlarının destekçisi. Yine 10 yıldan uzun süredir de engelli branşlarına destekleri var. Birçok spor organizasyonuna adını veren şirket, spor mekanlarına da isim sponsorlukları yapıyor.
TOPLUMA DEĞER KATAN PROJELER
“Spora ve sporcularımıza yatırım yaparken önceliğimiz kupalar ya da şampiyonluklar değil. Sporun birleştirici gücüne inanıyor, Türkiye’nin yarınları olan gençlerin gelişimi için taşıdığı öneme odaklanıyoruz” diyen Koç, toplum için katma değer üretecek projeler ortaya koymayı, en az asli iş alanları kadar önemsediklerini vurguluyor.
30 yıllık tarihi boyunca Kardelenler, Van İçin Türkiye Kumbarası, Engelsiz Eğitim, Geleceği Yazan Kadınlar gibi ses getiren projelerle kritik süreçlerde toplumun da farklı kesimlerinden milyonlarca vatandaşın yanında olduklarını dile getiren Koç, şunları ekliyor: “Afet bölgesindeki yaraları yerinde sarmak için ‘Gönül Bağı Projeleri’ni hayata geçirdik. Afetzede vatandaşlarımız ve onların bölge dışında eğitim gören birinci derece yakınları için ‘İstihdam Seferberliği’ başlattık.”