Dev markaların Karadeniz distribütörlükleri ile büyüyen Samsunlu Recepoğlu Grup, geçen yıl 2,1 milyar TL'lik ciroya ulaştı. Toplam 25,5 milyon Euro'luk yatırımla bebek bezi ve hasta bezi üretimine de giren grup, bu 'niş' alanda büyümeyi planlıyor.
ÖZLEM BAY YILMAZ
[email protected]
Anadolu'dan çıkan birçok başarı öyküsü var. Yaptıkları üretim ve ticaretle önemli büyüklükte cirolara ulaşan bu şirketler ekonominin gizli kahramanları gibi.
Samsunlu Recepoğlu Grup da onlardan biri. Temelleri 1927 yılında atılan grup, sanayi yatırımlarıyla büyümesini sürdürüyor.
Grup çatısı altında, Güdül Kardeşler ve Kardağ olmak üzere iki şirket bulunuyor. Güdül Kardeşler, tütün ticaretinin yanı sıra Unilever, Kimberly-Clark, Coca Cola ve BAT gibi şirketlerin Karadeniz distribütörlüğünü yürütüyor.
Kardağ ise 2010 yılında Pedo markasını Kimberly-Clark'tan satın alarak bebek bezi alanına giriş yaptı. 2019 yılında hasta bezi üretimine de soyundu.
Geçen yıl 2,1 milyar TL ciroya ulaşan grup bu yıl ise yüzde 12 büyüme hedefliyor. Önümüzdeki dönemde medikal sektörüne yönelik yeni yatırım planları da var. Grupta 450'ye yakın kişiye istihdam sağlanıyor. Sanayi tarafı cironun henüz yüzde 10'luk kısmını oluşturuyor.
Ancak önümüzdeki beş yılda bu payın yüzde 35'e çıkması hedefleniyor. Grubun ikinci kuşak temsilcisi Merve Safa Güdül, "İstanbul'da da bir sanayi yatırımı planlıyoruz. Ayrıca bu yıl medikal sektörüne yönelik inovatif ürünleri de ithal edeceğiz" diye anlatıyor.
Öz kaynaklarıyla büyümeyi tercih eden Recepoğlu Grup, uzun yıllardır Unilever, Kimberly-Clark, Coca Cola ve BAT gibi şirketlerin Karadeniz Bölgesi distribütörlüğünü yapıyor. Öyle ki şirket BAT'ın Türkiye'deki cirosunun yüzde 80'ini dağıtan beş distribütörden biri. Bu iş dışında tütün ticareti de yapıyor.
Recepoğlu Grup, 2010 yılında farklı bir alana adım attı. Kimberly-Clark, 2010 yılında yerel markaları Pedo'yu satmaya karar verdi. Bunun için de bir ihale açtı. Recepoğlu Grup, ihaleye girip daha önce dağıtımını yaptığı bu markayı satın aldı. Böylece bez sektörüne adım atmış oldu.
Şirket bu alana yönelik 20 milyon Euro'lukyatırım yaptı. Bugün Samsun Merkez OSB'deki 12 bin metrekarelik kapalı alana sahip üretim tesislerinde 'Pedo' markasıyla yıllık 290 milyon pedlik bebek bezi üretiyor.
Recepoğlu Grup, geçtiğimiz yıl bez üretiminde farklı bir alana da yatırım yaptı. Mevcut altyapısını değerlendirerek 'niş' bir alan olan hasta bezi üretime de geçti. Şirket, hasta bezi için 5,5 milyon Euro'luk ek bir yatırım yaptı. 'Jender' ve 'Lorina' markalarıyla hasta bezi üretiyor. Yılda 110 milyon pedlik hasta bezi üretimi var.
Şirketin bebek ve hasta bezi üretiminde toplam üç hattı mevcut ve bu işte 110 çalışanı bulunuyor. Merve Safa Güdül, "Karadeniz Bölgesi'nde bebek ve hasta bezi üreten tek şirketiz. Bu alandaki şirketler daha çok İstanbul ve Gaziantep'te faaliyet gösteriyor" diyor.
Ürün geliştirme çalışmalarına da hız veren şirketin bebeğin ateşini ölçen 'akıllı bebek bezi'ne yönelik patentleri de var. Dört kişilik bir ürün geliştirme ekibi olan şirket, önümüzdeki dönemde bir AR-GE merkezi kurmayı planlıyor.
Türkiye'de 36 bebek bezi üreticisi var. Bunların sekizi hasta bezi de üretiyor. 110 milyon Euro'luk hacme sahip olan hasta bezi sektörü, medikal perakendeye hitap ediyor. Avrupa'da hasta bezi pazarı toplam bez pazarının yüzde 60'ını oluşturuyor.
Türkiye'de ise bu oran henüz yüzde 15 düzeyinde. Türkiye'de hasta bezi pazarının potansiyelinin yüksek olduğuna dikkat çeken Merve Safa Güdül'ün verdiği bilgiye göre, kullanım oranının ve yaşlanma oranının artmasından dolayı bu pazarda artış olacak. Yani ileriye dönük fırsatların olduğu bir pazar söz konusu.
Recepoğlu Grup, iki markasıyla bu pazara hızlı bir qiriş yaptı. 'Lorina' daha premium segment bir marka. 'Jender' ise daha rekabetçi olunan marka. Merve Safa Güdül, konuyla ilgili şu değerlendirmede bulunuyor: "Ürün gamımız kabul gördü.
Türkiye'de 24 bin 500 eczane var. Bunların dışında 2 bin 600 adet de medikal perakende satış noktası bulunuyor. Bunların da sadece 600'ü ihalelere giren noktalar. Bizim ürünlerimiz bu 600 kanalda satılıyor. Bunlar SGK ile anlaşma yapmış noktalar. Üretim dağılımımız yüzde 50 bebek bezi, yüzde 50 hasta bezi şeklinde."
Türkiye'de bebek bezi sektöründe büyük bir rekabet söz konusu. Bebek bezi markalarının discount marketlerin private label bebek bezi markaları ile rekabet edebilmesi ve büyük ulusal zincirlerin raflarına girebilmesi oldukça zor.
Recepoğlu Grup, bu nedenle bebek bezi alanında e-ticarete yönelmiş durumda. Merve Safa Güdül, "Bu rekabetten sıyrılmak için bir internet markası olmaya karar verdik. Şu anda online satışımız yok ama bu yıl bu kanala hızlı ve iddialı bir giriş yapmayı planlıyoruz" diyor.
ÖZLEM BAY YILMAZ
[email protected]
Anadolu'dan çıkan birçok başarı öyküsü var. Yaptıkları üretim ve ticaretle önemli büyüklükte cirolara ulaşan bu şirketler ekonominin gizli kahramanları gibi.
Samsunlu Recepoğlu Grup da onlardan biri. Temelleri 1927 yılında atılan grup, sanayi yatırımlarıyla büyümesini sürdürüyor.
Grup çatısı altında, Güdül Kardeşler ve Kardağ olmak üzere iki şirket bulunuyor. Güdül Kardeşler, tütün ticaretinin yanı sıra Unilever, Kimberly-Clark, Coca Cola ve BAT gibi şirketlerin Karadeniz distribütörlüğünü yürütüyor.
Kardağ ise 2010 yılında Pedo markasını Kimberly-Clark'tan satın alarak bebek bezi alanına giriş yaptı. 2019 yılında hasta bezi üretimine de soyundu.
Geçen yıl 2,1 milyar TL ciroya ulaşan grup bu yıl ise yüzde 12 büyüme hedefliyor. Önümüzdeki dönemde medikal sektörüne yönelik yeni yatırım planları da var. Grupta 450'ye yakın kişiye istihdam sağlanıyor. Sanayi tarafı cironun henüz yüzde 10'luk kısmını oluşturuyor.
Ancak önümüzdeki beş yılda bu payın yüzde 35'e çıkması hedefleniyor. Grubun ikinci kuşak temsilcisi Merve Safa Güdül, "İstanbul'da da bir sanayi yatırımı planlıyoruz. Ayrıca bu yıl medikal sektörüne yönelik inovatif ürünleri de ithal edeceğiz" diye anlatıyor.
MARKA SATIN ALDI
Öz kaynaklarıyla büyümeyi tercih eden Recepoğlu Grup, uzun yıllardır Unilever, Kimberly-Clark, Coca Cola ve BAT gibi şirketlerin Karadeniz Bölgesi distribütörlüğünü yapıyor. Öyle ki şirket BAT'ın Türkiye'deki cirosunun yüzde 80'ini dağıtan beş distribütörden biri. Bu iş dışında tütün ticareti de yapıyor.
Recepoğlu Grup, 2010 yılında farklı bir alana adım attı. Kimberly-Clark, 2010 yılında yerel markaları Pedo'yu satmaya karar verdi. Bunun için de bir ihale açtı. Recepoğlu Grup, ihaleye girip daha önce dağıtımını yaptığı bu markayı satın aldı. Böylece bez sektörüne adım atmış oldu.
Şirket bu alana yönelik 20 milyon Euro'lukyatırım yaptı. Bugün Samsun Merkez OSB'deki 12 bin metrekarelik kapalı alana sahip üretim tesislerinde 'Pedo' markasıyla yıllık 290 milyon pedlik bebek bezi üretiyor.
HASTA BEZİ ÜRETİYOR
Recepoğlu Grup, geçtiğimiz yıl bez üretiminde farklı bir alana da yatırım yaptı. Mevcut altyapısını değerlendirerek 'niş' bir alan olan hasta bezi üretime de geçti. Şirket, hasta bezi için 5,5 milyon Euro'luk ek bir yatırım yaptı. 'Jender' ve 'Lorina' markalarıyla hasta bezi üretiyor. Yılda 110 milyon pedlik hasta bezi üretimi var.
Şirketin bebek ve hasta bezi üretiminde toplam üç hattı mevcut ve bu işte 110 çalışanı bulunuyor. Merve Safa Güdül, "Karadeniz Bölgesi'nde bebek ve hasta bezi üreten tek şirketiz. Bu alandaki şirketler daha çok İstanbul ve Gaziantep'te faaliyet gösteriyor" diyor.
Ürün geliştirme çalışmalarına da hız veren şirketin bebeğin ateşini ölçen 'akıllı bebek bezi'ne yönelik patentleri de var. Dört kişilik bir ürün geliştirme ekibi olan şirket, önümüzdeki dönemde bir AR-GE merkezi kurmayı planlıyor.
AB'YE HASTA BEZİ SATACAK
Daha önce medikal sektörde hasta bezi fabrikası kurmuş ve satmış olan iş insanı Cem Türker, Kardağ'da genel müdürlük görevini yürütüyor. Hasta bezi ihracatına yönelik girişimlerine hız verdiklerini ifade eden Cem Türker şunları söylüyor: "Şu anda ihracatımız yüzde 10 gibi düşük miktarlarda.
Bu yıl ise yeni ülkelerin eklenmesiyle birlikte bu oranı yüzde 32'ye çıkarmayı planlıyoruz. Kuveyt, Yemen, Ukrayna, Mısır gibi yeni ülkelere ihracata başladık. Hedefimiz ise Avrupa Birliği (AB) ülkeleri. Şu ana kadar üç AB ülkesinde ürünlerimiz kabul gördü. Romanya, Polonya ve Macaristan'a girmek üzereyiz. Kalite kontrolünden geçtik, kabul gördük."
600 NOKTADA SATILIYOR
Türkiye'de 36 bebek bezi üreticisi var. Bunların sekizi hasta bezi de üretiyor. 110 milyon Euro'luk hacme sahip olan hasta bezi sektörü, medikal perakendeye hitap ediyor. Avrupa'da hasta bezi pazarı toplam bez pazarının yüzde 60'ını oluşturuyor.
Türkiye'de ise bu oran henüz yüzde 15 düzeyinde. Türkiye'de hasta bezi pazarının potansiyelinin yüksek olduğuna dikkat çeken Merve Safa Güdül'ün verdiği bilgiye göre, kullanım oranının ve yaşlanma oranının artmasından dolayı bu pazarda artış olacak. Yani ileriye dönük fırsatların olduğu bir pazar söz konusu.
Recepoğlu Grup, iki markasıyla bu pazara hızlı bir qiriş yaptı. 'Lorina' daha premium segment bir marka. 'Jender' ise daha rekabetçi olunan marka. Merve Safa Güdül, konuyla ilgili şu değerlendirmede bulunuyor: "Ürün gamımız kabul gördü.
Türkiye'de 24 bin 500 eczane var. Bunların dışında 2 bin 600 adet de medikal perakende satış noktası bulunuyor. Bunların da sadece 600'ü ihalelere giren noktalar. Bizim ürünlerimiz bu 600 kanalda satılıyor. Bunlar SGK ile anlaşma yapmış noktalar. Üretim dağılımımız yüzde 50 bebek bezi, yüzde 50 hasta bezi şeklinde."
E-TİCARETE GİRİYOR
Türkiye'de bebek bezi sektöründe büyük bir rekabet söz konusu. Bebek bezi markalarının discount marketlerin private label bebek bezi markaları ile rekabet edebilmesi ve büyük ulusal zincirlerin raflarına girebilmesi oldukça zor.
Recepoğlu Grup, bu nedenle bebek bezi alanında e-ticarete yönelmiş durumda. Merve Safa Güdül, "Bu rekabetten sıyrılmak için bir internet markası olmaya karar verdik. Şu anda online satışımız yok ama bu yıl bu kanala hızlı ve iddialı bir giriş yapmayı planlıyoruz" diyor.