Baymak Genel Müdürü Ülkü Özcan, 2025’te kapasiteyi üç kat artıracak yatırımı da devreye alacaklarını söylüyor.
27 Ekim - 9 Kasım tarihli sayıdan
Baymak 55 yıllık tecrübesiyle iklimlendirme sektörünün önemli aktörlerinden biri. 2013 yılında iklimlendirme sektöründe Avrupa’nın ilk üç şirketi arasında yer alan BDR Thermea Group bünyesine katılan şirket, bugün İstanbul Tuzla’daki toplam 60 bin metrekare alan üzerine kurulu iki üretim tesisinde çevre dostu iklimlendirme cihazları üretiyor.
Şirket 600’ün üzerinde bayi, 2 bin 100’den fazla satış noktası ve 300’ün üzerinde yetkili servis noktası ile çalışırken, 65 farklı ülkeye de ihracat gerçekleştiriyor.
CİRO YÜZDE 50 ARTACAK
532 kişiye istihdam sağlayan şirket, önümüzdeki dönemde sürdürülebilir çözümlere odaklanmayı planlıyor. Geçen yılı yaklaşık yüzde 65 oranında bir büyüme ve 4,8 milyar TL ciro ile kapatan Baymak, 2024’ü yüzde 50’lik ciro artışı ile tamamlamayı hedefliyor.
Sektörlerindeki yeşil dönüşüme liderlik etme hedefinde olduklarını vurgulayan Baymak Genel Müdürü Ülkü Özcan, özellikle ısı pompasında öncü oyunculardan olduklarını söylüyor ve ekliyor: “Konutlara yüzde 80’a varan fatura tasarrufu getiren ısı pompasındaki liderliğimizi daha da yukarılara taşımayı planlıyoruz. Geçen yıl adetsel olarak yüzde 52 oranında büyüdüğümüz ısı pompasında bu yılın başından bu yana ise satışlarda adet olarak iki katına çıktık. Geleceğin iklimlendirme teknolojileri olan hibrit ve hidrojen çözümlerine de yatırım yapıyoruz.”
KOMBİ PAZARI DARALIYOR
Artık kombi kullanımında artış, beş - on yıl öncesi gibi hızlı değil. Ama bu kategoride yenileme pazarı umut vaat ediyor. Kombide 10 -15 yılda yenileme gerektiğine değinen Özcan, şunları anlatıyor: “Kullanıcılar tarafından ‘Bir yıl daha gitsin’ diye tamirat yapılan kombiler, önünde sonunda kullanım ömrünü tamamlıyor. O nedenle önümüzdeki dönemde yenileme pazarında bir artış olacağını öngörüyoruz. Geçen yıl yenileme pazarı 1,4 milyonlara ulaştı. Bu yıl ise 1 milyonun biraz altında olması bekleniyor. Bu pazarda önümüzdeki yıllarda standart bir rakam oluşacak.”
Kombi satışlarının ekonomideki dinamikler nedeniyle hedeflerinin bir miktar gerisinde kaldıklarını söyleyen Özcan, “Klimaya ise talebin oldukça fazla olduğunu söylemek mümkün. Bu üründe adetsel bazda geçen yıla oranla yılın ilk yarısında yüzde 68 montaj büyümesi gösterdik. Sektörde asıl büyüme ısı pompası ve yenileme pazarından gelecek” diye konuşuyor.
BÜYÜME ISI POMPASINDAN
Öte yandan Avrupa’da yaygın olan ısı pompasının Türkiye’de henüz çok yaygın bir kullanımı yok. Bunda ekonomik koşullar nedeniyle tüketicilerin harcamalarının kısmalarının da etkisi büyük. Isı pompasının maliyetinin kombinin üç katı olduğuna, o nedenle bu ürüne geçişin hızlı gerçekleşmediğine dikkat çeken Özcan, sektörün devletin ısı pompası kullanımı destekleyecek bazı teşvikler vermesini beklediğini söylüyor. Özcan, şöyle devam ediyor: “Yılın ilk altı ayında ısı pompasında yüzde 2,5’luk büyüme sağladık. 2020’de 10 bin adetlerde olan ısı pompası pazarının bu yıl 20 bin adetlere ulaşacağını tahmin ediyoruz. 1 milyon adetlerde olan Türkiye kombi pazarının tamamının ısı pompasına çevrildiğinde yıllık yaklaşık 2 milyar dolarlık tasarruf sağlanacağını öngörülüyor. Geçen yıl ısı pompasında yüzde 52 oranında büyüdük. 2024 yılı başından bu yana ise ısı pompası satışlarında adet olarak iki katına çıktık.”
“2025’te kapasite üç kat artacak”
“Önümüzdeki dönemde gerek pazar lama gerekse üretim yatırımı planlamalarımızı kademeli olarak hayata geçirerek, pazarın büyümesine katkı sağlayacağız. Bu kapsamda, üretim tesisimizde yeni boyler hattı için 8,2 milyon Euro’luk yatırım gerçekleştiriyoruz. Yeni yatırımımızı 2025 yılı içerisinde devreye alacağız. Emayeli ve emayesiz olmak üzere iki ayrı ürün için montaj hattı olacak. Böylece yıllık 54 bin adet olan üretim kapasitemize üç kat artışla 175 bin adet eklemeyi planlıyoruz. Bununla birlikte 138 kişiye de istihdam sağlamayı hedefliyoruz.”