Balıkesirli girişimci Mustafa Sezen'in Kayseri'de kurduğu Formet Group, Türkiye'nin en büyük çelik kapı üreticisi. Konut sektöründeki yavaşlama yüzünden farklı işlere yönelen şirket, yüzde 100 yerli yapım ocak, fırın, ısıtıcı ve ofis mobilyalarıyla ihracata başladı.
ARAM EKİN DURAN
[email protected]
Türkiye çelik kapı pazarında yüzde 15 pazar payı ile lider konumunda bulunan Formet Group, inşaat sektöründeki durgunluğu fırsata çevirmeye çalışıyor. Yeni konut projelerinin yavaşlamasıyla birlikte farklı sektörlere dönük projeler geliştiren şirket, fırın, ocak ve ısıtıcı üretimi ve ihracatına başladı. 2018 yılını yaklaşık 100 milyon TL ciroyla kapatmaya hazırlanan şirket, cirosunun dörtte birini ihracattan elde ediyor.
2019 yılında ihracatın ciro içindeki payının 2 katına çıkarılması hedefleniyor. Ayrıca şirket Kuzey Afrika'da Cezayir, Kenya ve Nijerya pazarları için bir fabrika kurmayı da planlıyor.
BALIKESİR'DEN KAYSERİTE...
Balıkesir'den çıkıp ticaret hayatı ve işa-damlarıyla ünlü Kayseri'de bir başarı hikayesi yaratan Mustafa Sezen'in sahibi olduğu Formet Group, bünyesinde Flatelli, As Royal, Stella, Star, Formet Çelik Kapı gibi markaları barındırıyor.
Sadece çelik kapıda değil, son dönemde ısıtıcı ve pişirici ürün grubunda imal ettiği ocakları, fırınları ve ısıtıcılarıyla da dünyaya açılan şirket, ihracatta hedef büyütmüş durumda. 2018'i 20 milyon TL ihracatla kapatmaya hazırlanan şirket, 2019'da ihracatını 40 milyon TL'ye çıkarmayı planlıyor.
Toplam 100 bin metrekarelik alandaki üretimini Kayseri Organize Sanayi Bölgesi içinde entegre olarak gerçekleştiren Formet Group markalarının yıllık üretim kapasitesi 240 bin adedin üzerinde. Yarı mamül ve mamül ürünleriyle yüzde 100 yerli üretim yapan şirketin bünyesindeki markalar, dünyanın 30'a yakın ülkesinde 300'ü aşkın showroom'da günde 3 ila 5 bin kişi tarafından ziyaret ediliyor. Mayıs 2018'de Borsa İstanbul'da (BİST) işlem görmeye başlayan Formet Group, böylelikle BİST 100'de işlem gören Kayseri'deki sekiz şirketten biri oldu.
İHRACATINI İKİYE KATLAYACAK
Yeni dönem hedeflerini Ekonomist'e anlatan Formet Group Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Sezen, Türkiye'de çelik kapı üreticisi olarak tanınsalar da yurtdışında yüzde 100 yerli olarak ürettikleri dayanıklı tüketim mallarıyla büyüdüklerini söylüyor.
Özellikle ısıtıcı ve pişirici grubunda Flatelli markasıyla tam boy fırınlar, ankastre ocak ve fırınlar, set üstü ocak ve fırınlar, elektrikli ısıtıcılar, doğal gaz ısıtıcıları, radian ısıtıcılar ve seramik ısıtıcılar ile üretim hattını geliştirdiklerini anlatan Sezen, tüm bu segmentlerde ihracat odaklı büyümeye devam edeceklerini vurguluyor.
Mustafa Sezen, ihracatlarının bugün itibariyle cirolarının yüzde 25'ine denk geldiğini, gelecek yıl bu oranı yüzde 50'ye çıkarmayı hedeflediklerini kaydediyor. Sezen, ihracatta 2017'ye oranla yüzde 60 artış sağladıklarını, 2019'da ihracat artışını yüzde 100'e çıkarmayı hedeflediklerini ifade ediyor.
YENİ ÜRÜNLER GELİŞTİRİYOR
Formet Group, AR-GE çalışmalarıyla yeni ürünler geliştirip bunları da ihraç ediyor. Mustafa Sezen, "AR-GE çalışmaları tamamlanmış olan ve deneme amaçlı üretimlerine başladığımız metal dekoratif ürünler kapsamında, ayakkabılıklar, posta kutusu, dekoratif metal ofis dolapları ve masa-sandalye tasarımlarımızla Avrupa ülkelerinden özellikle Fransa'dan çok talep alıyoruz" diye konuşuyor.
Mustafa Sezen,özellikle kendi tasarımları olan iç ve dış kullanıma uygun sandalye ürünlerinde 2019'da 1 milyon sipariş beklediklerini kaydediyor.
Formet Group, uzun vadeli hedefleri kapsamında, çelik kapıda Avrupa'ya yaptığı ihracatı gelen talepler doğrultusunda artırmayı ve özellikle en çok kapı ithal eden ülkelerin başında gelen ABD'ye açılmayı düşünüyor. Mustafa Sezen, "Almanya, İngiltere, Japonya ve Fransa'da ise ısıtıcı, pişirici grubundaki özgün tasarım ve modelleri içeren zengin ürün gamıyla yüzde 100 yerli bir marka olarak dünya çapında tanınırlığımızı artırmayı hedefliyoruz" diye konuşuyor.
AFRİKA'DA FABRİKA HEDEFİ
Formet Group, Avrupa ülkelerinin yanında yeni yeni gelişmeye başlayan Afrika ülkelerine yönelik olarak da projeler geliştiriyor. Özellikle kalıp yatırımları bulunmayan, işçilik ve ustalıkta geri olan ülkelerde altyapı kurma çalışmaları yaptıklarını belirten Mustafa Sezen, Afrika ülkelerinden "Bize üretim tesisi kurun" şeklinde teklifler aldıklarını ve bu teklifleri değerlendirdiklerini kaydediyor.
Sezen, "Gelecek yıl kendi markalarımızla Kenya, Cezayir ve Nijerya pazarlarına hitap edecek bir fabrika kurma planımız var. Bunun yanında başka markalara da tesis, üretim bandı kurabiliriz" diyor.
AVRUPA’YA KATALİTİK SOBA SATIYOR
Formet'in ürettiği ürünler arasında bir ısıtıcı var ki, bugün orta yaş ve üzerindeki pek çok kişi için nostaljik özellikler taşıyor. Türkiye'de 1990'lı yıllarda neredeyse her evde bulunan, hem ısıtıcı hem de ocak olarak kullanılan katalitik sobaları yeniden üretmeye başladıklarını anlatan Mustafa Sezen, şunları söylüyor: "Türkiye'de artık katalitik soba pazarı kalmadı gibi bir şey.
Ama ilginçtir, özellikle Avrupa ülkelerinden katalitik sobalara büyük talep var. Mesela İngiltere ve İtalya'dan ciddi sipariş alıyoruz. Bu yıl Avrupa'ya 5 bin adet katalitik soba sattık. Avrupalılar bizim gibi evlerinde değil, daha çok garaj ve depolarında kullanmak için katalitik sobaları satın alıyor."
FABRİKA GİRİŞİNDEKİ İLGİNÇ YAZI
Kayseri Organize Sanayi Bölgesi içindeki fabrikasında yıl içinde ortalama 300¬350 istihdamla üretim yapan Formet Group'un merkezinin önünde ilginç bir şirket tanıtımı yer alıyor. Dev Formet tabelasının altında "Türkiye'nin En Küçük Çelik Fabrikası" yazıyor.
Oysa Formet Çelik Kapı, Türkiye'de yüzde 15 pazar payı ile lider konumda. Mustafa Sezen, neden fabrikanın girişine böyle bir yazı yazdıklarını sorduğumuzda, şu yanıtı veriyor: "Yıllardır farklı farklı sektörlerde pek çok şirketin faaliyet gösterdiği alanda 'Ben en büyüğüm' dediğini duydum. Çelik kapı sektöründe de bu böyle Ben de lider olduğumuz bir pazarda, böyle bir yazı yazarak şaka yollu bir mesaj vermek istedim."
ARAM EKİN DURAN
[email protected]
Türkiye çelik kapı pazarında yüzde 15 pazar payı ile lider konumunda bulunan Formet Group, inşaat sektöründeki durgunluğu fırsata çevirmeye çalışıyor. Yeni konut projelerinin yavaşlamasıyla birlikte farklı sektörlere dönük projeler geliştiren şirket, fırın, ocak ve ısıtıcı üretimi ve ihracatına başladı. 2018 yılını yaklaşık 100 milyon TL ciroyla kapatmaya hazırlanan şirket, cirosunun dörtte birini ihracattan elde ediyor.
2019 yılında ihracatın ciro içindeki payının 2 katına çıkarılması hedefleniyor. Ayrıca şirket Kuzey Afrika'da Cezayir, Kenya ve Nijerya pazarları için bir fabrika kurmayı da planlıyor.
BALIKESİR'DEN KAYSERİTE...
Balıkesir'den çıkıp ticaret hayatı ve işa-damlarıyla ünlü Kayseri'de bir başarı hikayesi yaratan Mustafa Sezen'in sahibi olduğu Formet Group, bünyesinde Flatelli, As Royal, Stella, Star, Formet Çelik Kapı gibi markaları barındırıyor.
Sadece çelik kapıda değil, son dönemde ısıtıcı ve pişirici ürün grubunda imal ettiği ocakları, fırınları ve ısıtıcılarıyla da dünyaya açılan şirket, ihracatta hedef büyütmüş durumda. 2018'i 20 milyon TL ihracatla kapatmaya hazırlanan şirket, 2019'da ihracatını 40 milyon TL'ye çıkarmayı planlıyor.
Toplam 100 bin metrekarelik alandaki üretimini Kayseri Organize Sanayi Bölgesi içinde entegre olarak gerçekleştiren Formet Group markalarının yıllık üretim kapasitesi 240 bin adedin üzerinde. Yarı mamül ve mamül ürünleriyle yüzde 100 yerli üretim yapan şirketin bünyesindeki markalar, dünyanın 30'a yakın ülkesinde 300'ü aşkın showroom'da günde 3 ila 5 bin kişi tarafından ziyaret ediliyor. Mayıs 2018'de Borsa İstanbul'da (BİST) işlem görmeye başlayan Formet Group, böylelikle BİST 100'de işlem gören Kayseri'deki sekiz şirketten biri oldu.
İHRACATINI İKİYE KATLAYACAK
Yeni dönem hedeflerini Ekonomist'e anlatan Formet Group Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Sezen, Türkiye'de çelik kapı üreticisi olarak tanınsalar da yurtdışında yüzde 100 yerli olarak ürettikleri dayanıklı tüketim mallarıyla büyüdüklerini söylüyor.
Özellikle ısıtıcı ve pişirici grubunda Flatelli markasıyla tam boy fırınlar, ankastre ocak ve fırınlar, set üstü ocak ve fırınlar, elektrikli ısıtıcılar, doğal gaz ısıtıcıları, radian ısıtıcılar ve seramik ısıtıcılar ile üretim hattını geliştirdiklerini anlatan Sezen, tüm bu segmentlerde ihracat odaklı büyümeye devam edeceklerini vurguluyor.
Mustafa Sezen, ihracatlarının bugün itibariyle cirolarının yüzde 25'ine denk geldiğini, gelecek yıl bu oranı yüzde 50'ye çıkarmayı hedeflediklerini kaydediyor. Sezen, ihracatta 2017'ye oranla yüzde 60 artış sağladıklarını, 2019'da ihracat artışını yüzde 100'e çıkarmayı hedeflediklerini ifade ediyor.
YENİ ÜRÜNLER GELİŞTİRİYOR
Formet Group, AR-GE çalışmalarıyla yeni ürünler geliştirip bunları da ihraç ediyor. Mustafa Sezen, "AR-GE çalışmaları tamamlanmış olan ve deneme amaçlı üretimlerine başladığımız metal dekoratif ürünler kapsamında, ayakkabılıklar, posta kutusu, dekoratif metal ofis dolapları ve masa-sandalye tasarımlarımızla Avrupa ülkelerinden özellikle Fransa'dan çok talep alıyoruz" diye konuşuyor.
Mustafa Sezen,özellikle kendi tasarımları olan iç ve dış kullanıma uygun sandalye ürünlerinde 2019'da 1 milyon sipariş beklediklerini kaydediyor.
Formet Group, uzun vadeli hedefleri kapsamında, çelik kapıda Avrupa'ya yaptığı ihracatı gelen talepler doğrultusunda artırmayı ve özellikle en çok kapı ithal eden ülkelerin başında gelen ABD'ye açılmayı düşünüyor. Mustafa Sezen, "Almanya, İngiltere, Japonya ve Fransa'da ise ısıtıcı, pişirici grubundaki özgün tasarım ve modelleri içeren zengin ürün gamıyla yüzde 100 yerli bir marka olarak dünya çapında tanınırlığımızı artırmayı hedefliyoruz" diye konuşuyor.
AFRİKA'DA FABRİKA HEDEFİ
Formet Group, Avrupa ülkelerinin yanında yeni yeni gelişmeye başlayan Afrika ülkelerine yönelik olarak da projeler geliştiriyor. Özellikle kalıp yatırımları bulunmayan, işçilik ve ustalıkta geri olan ülkelerde altyapı kurma çalışmaları yaptıklarını belirten Mustafa Sezen, Afrika ülkelerinden "Bize üretim tesisi kurun" şeklinde teklifler aldıklarını ve bu teklifleri değerlendirdiklerini kaydediyor.
Sezen, "Gelecek yıl kendi markalarımızla Kenya, Cezayir ve Nijerya pazarlarına hitap edecek bir fabrika kurma planımız var. Bunun yanında başka markalara da tesis, üretim bandı kurabiliriz" diyor.
AVRUPA’YA KATALİTİK SOBA SATIYOR
Formet'in ürettiği ürünler arasında bir ısıtıcı var ki, bugün orta yaş ve üzerindeki pek çok kişi için nostaljik özellikler taşıyor. Türkiye'de 1990'lı yıllarda neredeyse her evde bulunan, hem ısıtıcı hem de ocak olarak kullanılan katalitik sobaları yeniden üretmeye başladıklarını anlatan Mustafa Sezen, şunları söylüyor: "Türkiye'de artık katalitik soba pazarı kalmadı gibi bir şey.
Ama ilginçtir, özellikle Avrupa ülkelerinden katalitik sobalara büyük talep var. Mesela İngiltere ve İtalya'dan ciddi sipariş alıyoruz. Bu yıl Avrupa'ya 5 bin adet katalitik soba sattık. Avrupalılar bizim gibi evlerinde değil, daha çok garaj ve depolarında kullanmak için katalitik sobaları satın alıyor."
FABRİKA GİRİŞİNDEKİ İLGİNÇ YAZI
Kayseri Organize Sanayi Bölgesi içindeki fabrikasında yıl içinde ortalama 300¬350 istihdamla üretim yapan Formet Group'un merkezinin önünde ilginç bir şirket tanıtımı yer alıyor. Dev Formet tabelasının altında "Türkiye'nin En Küçük Çelik Fabrikası" yazıyor.
Oysa Formet Çelik Kapı, Türkiye'de yüzde 15 pazar payı ile lider konumda. Mustafa Sezen, neden fabrikanın girişine böyle bir yazı yazdıklarını sorduğumuzda, şu yanıtı veriyor: "Yıllardır farklı farklı sektörlerde pek çok şirketin faaliyet gösterdiği alanda 'Ben en büyüğüm' dediğini duydum. Çelik kapı sektöründe de bu böyle Ben de lider olduğumuz bir pazarda, böyle bir yazı yazarak şaka yollu bir mesaj vermek istedim."