2024 yılında 20'si yurtdışında olmak üzere 35 yeni mağaza açmayı hedefleyen Adil Işık Group, Avrupa pazarında ise e-ticaretle büyüyecek. Adil Işık Group Yönetim Kurulu Üyesi Alican Işık, 2024 yılında 200 milyon TL yatirım planladıklarını söylüyor.
31 Mart - 13 Nisan 2024 tarihli sayıdan
Yaklaşık 32 yıl önce Kocamustafapaşa'da açılan bir mağazayla temelleri atılan, bugün yurtiçinde ve yurtdışında toplam 160 mağazasıyla Türkiye'nin önemli perakende zincirlerinden biri haline gelen Adil Işık Group, yurtiçi ve yurtdışı büyümesine hız vermeye hazırlanıyor.
Yurtdışı mağazacılık deneyimini 2002 yılında Moskova'yla başlatan Adil Işık markası için 2011 yılı önemli bir dönüm noktası oldu. Yeniden
yapılanarak Adil Işık adını 'adL olarak değiştiren şirket, tüm markalarını Adil Işık Group çatısı altında topladı.
Bu değişim süreciyle birlikte marka kimliği, tasarımlar, fiyat aralığı, mağaza konsepti yenilenen şirket, 2013'teTürkiye'de95 mağaza sayısına ulaştı. İkinci kuşağın da devreye girmesiyle büyümesine hız veren Adil Işık Group, bugün Türkiye'de 120, yurtdışında 40 mağazayla hizmet veriyor.
2024 yılında 20'si yurtdışında olmak üzere 35 yeni mağaza açmayı hedefleyen grup, 2024'te dolar bazında yüzde 25 büyümeyle 5 milyar TL ciroya ulaşmayı hedefliyor.
250 YENİ İSTİHDAM
Bahreyn, Özbekistan, Romanya ve Bulgaristan'da büyüme hedefleyen şirket, Kuzey Afrika pazarını da yakından inceliyor. Kosova, Ürdün gibi ülkelerin yanı sıra Suudi Arabistan'ın en önemli pazarları arasında yer aldığını söyleyen Adil Işık Group İş Geliştirme ve Satış Süreçlerinden Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Alican Işık, bu pazarda 12 olan mağaza sayısını 17'ye çıkartacaklarını söylüyor.
Şirket, 2024 yılında mağazalar başta olmak üzere 200 milyon TL yatırım yapmayı planlıyor. Bin 350 kişinin çalıştığı Adil Işık Group, 2024'te yaklaşık 250 kişiye istihdam yaratmayı hedefliyor.
E-TİCARETİN PAYI YÜZDE 15
Grubun önemli büyüme alanlarından biri de e-ticaret. Türkiye'de e-ticaretin satışlar içindeki payı yüzde 15'e ulaşmış durumda. E-ticaret cirosunun
yüzde 65 i grubun kendi sitesinden, yüzde 35'i ise Türkiye'deki pazar yerlerinde geliyor. Grup, yurtiçindeki e-ticaret deneyimini yurtdışında taşımaya hazırlanıyor.
2023'te önemli pazar yerlerinden Zalando'yla Avrupa'nın sekiz ülkesine giren grup, 2024'ün ikinci çeyreğinde farklı pazar yerlerine girmeyi ve yıl sonuna kadar 22 Avrupa ülkesinde satış yapmayı hedefliyor. Özellikle yurtdışı pazar yerlerinde 2024'ün çok iyi başladığını belirten Işık, "Online tarafta yurtiçinde yüzde 130 büyüme hedefimiz var. Yurtdışında ise yeni başladığımız için döviz bazında üç kat büyüme hedefimiz var" diyor.
“Love my body’yi büyüteceğiz”
"Modasever tüketicileri anlamak bizim için çok önemli. Bu konuda yaptığımız çalışmalar sonucunda 2008 yılında modanın kalıplara sığdırılamayacağı iç görüsünden yola çıkarak alternatif beden (36-52) aralığında yeni bir marka ‘Love my body'yi oluşturduk. 2024 sonunda ‘Love my body' için yeni bir hamle başlatacağız. Özellikle online tarafta alternatif bedenler konusunda ciddi bir açık var. Burada büyüme hedefliyoruz.”