9 - 22 Haziran 2024 tarihli sayıdan
Pandemi ile başlayan ve her dönem hayatımıza yeni eklenen virüslerle birlikte sağlıklı beslenmenin önemi de arttı. Sağlık yönünden önemli faydaları bulunan ve şifa kaynağı olarak doktorların, diyetisyenlerin ve fitoterapi uzmanlarının bilimsel çalışmalarına ve tavsiyelerine, reçetelerine eklenen aronya meyvesinin tüketimi arttıkça, üretimi de çiftçiler tarafından merak konusu oldu.
Dr. Aronia markasının kurucusu Aylin Kalafatoğlu, bu sağlıklı markayı bir girişime dönüştürdü.
Ürün gamı arasında aronya meyve özü, aronya sirkesi, aronya kreması, aronya tuzu, aronya meyve kurusu, aronya balı, reçel, marmelat, Türk kahvesi, form çayı, sağlık çayı, Aronya Kids gibi çeşitli ürünler bulunuyor. Aronya ile AR-GE çalışmalarına başlayarak sektöre yenilikçi ve inovatif ürünler kazandıran Kalafatoğlu, ‘Dikimden hasata, hasattan sofraya’ sloganıyla bahçeler kuruyor.
SERTİFİKALI FİDANLAR
Kurduğu bahçelerde, eğitim, danışmanlık ve bitki besin maddesi desteği veren Kalafatoğlu, bahçe kurulumunda ihtiyaç duyduğu fidanları yurtdışından ithal ediyor.
Organik sertifikalı, Avrupa Birliği pasaportuna sahip fidanların uluslararası lisanslı olması, bahçe kurulumunda mağduriyet yaşanmadan başarılı bir başlangıç yapılmasına olanak sağlıyor.
Şu ana kadar Lüleburgaz, Çanakkale, Kayseri, Burdur, Denizli, Manisa, Bursa gibi birçok bölgede yaklaşık 2 bin dönüm büyüklüğünde bahçe kurulumları gerçekleştirdiklerini söyleyen Kalafatoğlu, 5 ile 20 dönüm arasında büyüklüğe sahip bir arazide bu dikimin gerçekleşebileceğini belirtiyor. 2 bin adet fidanla başlanabilecek bu iş modelinde yatırım tutarı maksimum 20 bin Euro olarak ifade ediliyor.
YENİ ÜRÜNLER GELECEK
Yılda bir kez hasat yapıldığını ifade eden Kalafatoğlu, bir fidandan ortalama 8 kilogram meyve elde edilebildiğini vurguluyor. Yıllık ortalama kazanç ise 720 bin olarak belirtiliyor. Yatırımcı seçimine büyük önem verdiklerine dikkat çeken Kalafatoğlu, aronya yetiştiriciliği için uygun toprak analizlerine sahip alanlarda çalışmak için özenle seçilmiş yatırımcılarla iş birliği yaptıklarını belirtiyor.
“Çünkü tarım sektörü, ciddi mağduriyetlere açık bir sektördür ve bu nedenle iş ortaklarımızı seçerken çıtayı yüksek tutmaya özen gösteriyoruz” diyen Kalafatoğlu, yatırımcılardan çıkan hasadı aldıklarını ve bunu işleyerek ürüne dönüştürdüklerini sözlerine ekliyor. Kalafatoğlu, aronya içerikli kozmetik ürünleri, takviye edici gıdalar ve vitaminler üzerine de AR-GE çalışmalarına devam ettiklerini söylüyor.
Aylin Kalafatoğlu
“Yurtdışına açılacağız”
“2023 yılında markamız adına çok güzel bir ivme yakaladık. Dr. Aronia olarak üretimimizi yüzde 300 artırarak önemli bir gelişme kaydettik. 2024 hedefimiz minimum 20 milyon TL ciroya ulaşmak. Uluslararası kalitede kurduğumuz aronya bahçe sayısı ve aronya meyve üretim hasadımız ciddi artış gösterdi. İç pazarda sürdürülebilir büyümeyle eş zamanlı olarak hedefimiz yurtdışında da kapsamlı şekilde varlık göstermek. Önceliğimiz Amerika, Avrupa ülkeleri, Rusya ve Arap ülkeleri.”