Uber Türkiye’nin kurucusu Austin Kim, “GelGit” adında bir ulaşım uygulaması geliştirdi. İstanbul’da kurumsal şirketlere, İzmir Çeşme’de ise son kullanıcıya taşıma hizmeti sunan uygulamanın hızla yaygınlaşması hedefleniyor. İlk hedef ise İzmir’de kullanım alanını genişletmek.
BURCU TUVAY
btuvay@ekonomist. com.tr
Kim, “Çok yeni bir uygulama olmamıza rağmen bu yılın sonunda 2 milyon TL ciro hedefliyoruz” diyor. Sürücü ile kullanıcıyı buluşturan uygulamalar Türkiye’de gittikçe artıyor. BiTaksi’nin öncülüğünde büyüyen sektöre yeni oyuncular da girmeye başladı.
Uber Türkiye’nin kurucusu Austin Kim, GelGit adında yeni bir ulaşım uygulaması geliştirdi. GelGit, en basit anlatımıyla sürücü ile kullanıcıyı buluşturan bir platform. Türk mühendisleri tarafından tasarlanan GelGit, Apple Store ya da Google Play’den indirilerek kısa bir kayıttan sonra kullanılmaya başlanıyor.
Anlık araç çağırmak için uygulamayı açıp çağır tuşuna basmak yeterli. Bunu yaptığınızda en yakın aracı size yönlendiren uygulama, yolculuk sonrasında ise ulaşım bedelini kredi kartınızdan çekiyor ve e-faturanızı adresinize gönderiyor.
300 ARACA ULAŞTI
Austin Kim, GelGit Projesi’ne fiili olarak bir yıl önce başladıklarını söylüyor. Kim, altyapı, yazılım ve test çalışmalarının tamamlamasıyla kurumsal çözüm sunmak üzere İstanbul’da bazı şirketlere bu hizmeti vermeye başladıklarını belirtiyor.
Mayıs başı itibariyle de İzmir Çeşme’de son kullanıcıya yönelik hizmet vermeye başladıklarını ve yoğun ilgi gördüklerini ifade ediyor. Kim, “Yaz dönemi sonrasında İzmir’deki faaliyetleri arttırmayı, bu şehirde büyümeyi hedefliyoruz.
Amacımız Çeşme’de başlayan organizasyonumuzu önümüzdeki dönemde İzmir şehir merkezini de içine alacak şekilde genişletmek. İstanbul’da ise özellikle kurumsal kullanıcılara yönelik çalışmalarımızı sürdüreceğiz” diyor.
Faaliyetlerine henüz iki ay önce başlamalarına karşın binlerce sürüş sayısına ulaştıklarını söyleyen Austin Kim, İstanbul’da kurumsal tarafa hizmet verenlerle birlikte toplam 300 aracın kendi sistemlerine dahil olduğunu kaydediyor. Bu yılın sonuna kadar ulaşılması hedeflenen cironun ise 2 milyon TL olduğunu ifade ediyor.
GelGit platformuna dahil olan şoförler özel eğitimden geçiyor. 7 gün 24 saat kullanıcıların hizmetine sunulan uygulama, rota optimizasyonuyla şoförlerini trafiğe göre yönlendiriyor. Austin Kim, böylece zamandan ve ücretten de tasarruf sağladıklarını ifade ediyor.
ŞİRKETLERE KOLAYLIK
Ulaşım giderleri ve bunların takibi şirketlerin en önemli sorunu. GelGit şirketlere hem denetleyip takip edebilecekleri hem de faturalayıp KDV’sini mahsup edebilecekleri bir sistem sunuyor. Austin Kim, şirketlerin çalışanlarının yaptıkları yolculukları saat ve yer bilgisiyle takip ederken, e faturaları anında mail adreslerinde görebildiklerini de vurguluyor. Kim, “Bu hizmet beklediğimizin çok üstünde ilgi gördü, şirketlerden yoğun talep var. Kurumsal paketimiz en az son kullanıcı paketi kadar hızlı büyüyecek gibi görünüyor” diye konuşuyor.
BURCU TUVAY
btuvay@ekonomist. com.tr
Kim, “Çok yeni bir uygulama olmamıza rağmen bu yılın sonunda 2 milyon TL ciro hedefliyoruz” diyor. Sürücü ile kullanıcıyı buluşturan uygulamalar Türkiye’de gittikçe artıyor. BiTaksi’nin öncülüğünde büyüyen sektöre yeni oyuncular da girmeye başladı.
Uber Türkiye’nin kurucusu Austin Kim, GelGit adında yeni bir ulaşım uygulaması geliştirdi. GelGit, en basit anlatımıyla sürücü ile kullanıcıyı buluşturan bir platform. Türk mühendisleri tarafından tasarlanan GelGit, Apple Store ya da Google Play’den indirilerek kısa bir kayıttan sonra kullanılmaya başlanıyor.
Anlık araç çağırmak için uygulamayı açıp çağır tuşuna basmak yeterli. Bunu yaptığınızda en yakın aracı size yönlendiren uygulama, yolculuk sonrasında ise ulaşım bedelini kredi kartınızdan çekiyor ve e-faturanızı adresinize gönderiyor.
300 ARACA ULAŞTI
Austin Kim, GelGit Projesi’ne fiili olarak bir yıl önce başladıklarını söylüyor. Kim, altyapı, yazılım ve test çalışmalarının tamamlamasıyla kurumsal çözüm sunmak üzere İstanbul’da bazı şirketlere bu hizmeti vermeye başladıklarını belirtiyor.
Mayıs başı itibariyle de İzmir Çeşme’de son kullanıcıya yönelik hizmet vermeye başladıklarını ve yoğun ilgi gördüklerini ifade ediyor. Kim, “Yaz dönemi sonrasında İzmir’deki faaliyetleri arttırmayı, bu şehirde büyümeyi hedefliyoruz.
Amacımız Çeşme’de başlayan organizasyonumuzu önümüzdeki dönemde İzmir şehir merkezini de içine alacak şekilde genişletmek. İstanbul’da ise özellikle kurumsal kullanıcılara yönelik çalışmalarımızı sürdüreceğiz” diyor.
Faaliyetlerine henüz iki ay önce başlamalarına karşın binlerce sürüş sayısına ulaştıklarını söyleyen Austin Kim, İstanbul’da kurumsal tarafa hizmet verenlerle birlikte toplam 300 aracın kendi sistemlerine dahil olduğunu kaydediyor. Bu yılın sonuna kadar ulaşılması hedeflenen cironun ise 2 milyon TL olduğunu ifade ediyor.
GelGit platformuna dahil olan şoförler özel eğitimden geçiyor. 7 gün 24 saat kullanıcıların hizmetine sunulan uygulama, rota optimizasyonuyla şoförlerini trafiğe göre yönlendiriyor. Austin Kim, böylece zamandan ve ücretten de tasarruf sağladıklarını ifade ediyor.
ŞİRKETLERE KOLAYLIK
Ulaşım giderleri ve bunların takibi şirketlerin en önemli sorunu. GelGit şirketlere hem denetleyip takip edebilecekleri hem de faturalayıp KDV’sini mahsup edebilecekleri bir sistem sunuyor. Austin Kim, şirketlerin çalışanlarının yaptıkları yolculukları saat ve yer bilgisiyle takip ederken, e faturaları anında mail adreslerinde görebildiklerini de vurguluyor. Kim, “Bu hizmet beklediğimizin çok üstünde ilgi gördü, şirketlerden yoğun talep var. Kurumsal paketimiz en az son kullanıcı paketi kadar hızlı büyüyecek gibi görünüyor” diye konuşuyor.