Kozmetik ve kişisel bakım markası Farmasi, bu yıl içinde ABD pazarına açılmak üzere çalışmalarını tamamladı. Türkiye'nin 2 milyar TL cirolu kozmetik devi, ABD pazarına Miami'den adım atacak. Şirket, beş yıl içinde ABD'de üretime geçmeyi de hedefliyor.
SİBEL ATİK
[email protected]
Doktor Cevdet Tuna'nın 1952 yılında temellerini attığı kozmetik ve kişisel bakım markası Farmasi ABD'ye açılıyor. İstanbul Ömerli'deki fabrikasıyla Avrupa'nın en büyük entegre kozmetik üreticisi olan ve 25 ülkede faaliyet gösteren Farmasi, ABD pazarına Miami'den adım atacak.
Miami'deki yapılanmasını tamamlamak üzere olan ve 30 kişilik bir ekiple ABD'de yer alacak olan markanın beş yıl içinde bu ülkede üretime geçme hedefi de var. İlk etapta markayı sağlıklı ve doğal ürünlerle ABD pazarına açmaya hazırlanan şirket, fabrika için uygun zemini sağladıktan sonra 50 milyon dolarlık bir bütçeyle yatırıma başlamayı planlıyor.
DOĞRUDAN SATIŞA DEVAM
Farmasi'nin üçüncü kuşak temsilcisi olan iş geliştirmeden sorumlu yönetim kurulu üyesi Emre Tuna, aynı zamanda şirketin yurtdışı girişimlerini yönetiyor. Üniversite eğitimini ABD'de tamamlayan Tuna, bu ülkenin kendilerini çok heyecanlandırdığını söylüyor.
Farmasi, yerli bir kozmetik markası olarak doğrudan satış modelini benimsemiş durumda. Emre Tuna, 2 milyonu Türkiye'de olmak üzere toplam 5 milyon girişimcinin katalog üzerinden tüketicilere satış yaptığı bu modeli sürdüreceklerini belirtiyor.
Perakendeye açılmak istemediklerini dile getiren Tuna, ABD pazarında ilk yıl 100 bin girişimciye ulaşmayı hedeflediklerini anlatıyor. Şirket, ABD pazarına sağlık ve gıda takviyesi ürünleriyle giriş yapacak.
Avusturya, Tayland ve Meksika pazarlarına açılmak üzere çalışmalar yürütüyor. Emre Tuna, yurtdışı planlarıyla ilgili olarak şunları söylüyor: "25 ülkede direkt yer alıyoruz. 125 ülkeye ise ticaretimiz var. 500 milyon TL ihracat geliri olan bir şirket olarak yurtdışına daha fazla ağırlık vermemiz gerektiğini düşünüyoruz.
Kozmetikte birçok ürünün hammaddesi ithalata dayalı. Bugünkü konjonktürde üretim maliyetlerini karşılayabilmenin tek yolu yurtdışından geçiyor. Dolayısıyla bundan sonraki aşamada yurtdışında satış ve üretim hedefine koşuyoruz."
EN BÜYÜK TESİS
Emre Tuna, Ömerli'deki 100 bin metrekarelik alanda kurulu ve 500 milyon adetlik üretim kapasitesine sahip fabrikalarının yedi ayrı üretim alanıyla Avrupa'nın kozmetikte en büyük entegre tesisi olduğunu söylüyor.
Tuna, şirketin yaklaşık 2 milyar TL ciroya sahip oldu-EMRETUNA ğunu kaydediyor. Ciroyu çift haneli artırmaya devam edeceklerini söyleyen Tuna, bu yıl mevcut fabrikaya 50 milyon TL yatırım yaptıklarını da sözlerine ekliyor.
14 MİLYON TL'LİK YENİ YATIRIM
Kozmetikten kişisel bakım ürünlerine, parfümeriden deterjana kadar 2 bin çeşidin üzerinde ürüne sahip olan Farmasi, yeni alanlara da girmeyi planlıyor. Şirket, sağlıklı yaşam ve spor bilincinin artmasıyla protein tozları ve yeni doğal takviye ürünleri üretmeye hazırlanıyor.
Emre Tuna, önümüzdeki yıl özellikle sporcular için protein tozları üretmek üzere 15 milyon TL'lik ek yatırım yapacaklarını ifade ediyor.
SİBEL ATİK
[email protected]
Doktor Cevdet Tuna'nın 1952 yılında temellerini attığı kozmetik ve kişisel bakım markası Farmasi ABD'ye açılıyor. İstanbul Ömerli'deki fabrikasıyla Avrupa'nın en büyük entegre kozmetik üreticisi olan ve 25 ülkede faaliyet gösteren Farmasi, ABD pazarına Miami'den adım atacak.
Miami'deki yapılanmasını tamamlamak üzere olan ve 30 kişilik bir ekiple ABD'de yer alacak olan markanın beş yıl içinde bu ülkede üretime geçme hedefi de var. İlk etapta markayı sağlıklı ve doğal ürünlerle ABD pazarına açmaya hazırlanan şirket, fabrika için uygun zemini sağladıktan sonra 50 milyon dolarlık bir bütçeyle yatırıma başlamayı planlıyor.
DOĞRUDAN SATIŞA DEVAM
Farmasi'nin üçüncü kuşak temsilcisi olan iş geliştirmeden sorumlu yönetim kurulu üyesi Emre Tuna, aynı zamanda şirketin yurtdışı girişimlerini yönetiyor. Üniversite eğitimini ABD'de tamamlayan Tuna, bu ülkenin kendilerini çok heyecanlandırdığını söylüyor.
Farmasi, yerli bir kozmetik markası olarak doğrudan satış modelini benimsemiş durumda. Emre Tuna, 2 milyonu Türkiye'de olmak üzere toplam 5 milyon girişimcinin katalog üzerinden tüketicilere satış yaptığı bu modeli sürdüreceklerini belirtiyor.
Perakendeye açılmak istemediklerini dile getiren Tuna, ABD pazarında ilk yıl 100 bin girişimciye ulaşmayı hedeflediklerini anlatıyor. Şirket, ABD pazarına sağlık ve gıda takviyesi ürünleriyle giriş yapacak.
Avusturya, Tayland ve Meksika pazarlarına açılmak üzere çalışmalar yürütüyor. Emre Tuna, yurtdışı planlarıyla ilgili olarak şunları söylüyor: "25 ülkede direkt yer alıyoruz. 125 ülkeye ise ticaretimiz var. 500 milyon TL ihracat geliri olan bir şirket olarak yurtdışına daha fazla ağırlık vermemiz gerektiğini düşünüyoruz.
Kozmetikte birçok ürünün hammaddesi ithalata dayalı. Bugünkü konjonktürde üretim maliyetlerini karşılayabilmenin tek yolu yurtdışından geçiyor. Dolayısıyla bundan sonraki aşamada yurtdışında satış ve üretim hedefine koşuyoruz."
EN BÜYÜK TESİS
Emre Tuna, Ömerli'deki 100 bin metrekarelik alanda kurulu ve 500 milyon adetlik üretim kapasitesine sahip fabrikalarının yedi ayrı üretim alanıyla Avrupa'nın kozmetikte en büyük entegre tesisi olduğunu söylüyor.
Tuna, şirketin yaklaşık 2 milyar TL ciroya sahip oldu-EMRETUNA ğunu kaydediyor. Ciroyu çift haneli artırmaya devam edeceklerini söyleyen Tuna, bu yıl mevcut fabrikaya 50 milyon TL yatırım yaptıklarını da sözlerine ekliyor.
14 MİLYON TL'LİK YENİ YATIRIM
Kozmetikten kişisel bakım ürünlerine, parfümeriden deterjana kadar 2 bin çeşidin üzerinde ürüne sahip olan Farmasi, yeni alanlara da girmeyi planlıyor. Şirket, sağlıklı yaşam ve spor bilincinin artmasıyla protein tozları ve yeni doğal takviye ürünleri üretmeye hazırlanıyor.
Emre Tuna, önümüzdeki yıl özellikle sporcular için protein tozları üretmek üzere 15 milyon TL'lik ek yatırım yapacaklarını ifade ediyor.