Yaklaşık 150 milyar TL'lik büyüklüğe ulaşan lojistik sektörü 2017 yılını yüzde 6 büyümeyle tamamladı. 2018 yılında çeşitli altyapı yatırımlarının tamamlanması ve işlerlik kazanması sektörün gündemindeki önemli konular arasında yer alıyor.
AYSEGÜL SAKARYA PEHLİVAN
[email protected]
2017, son iki yıldır büyümeyen lojistik sektörü için toparlanma yılı oldu. 2017'nin ilk yarısında özellikle tekstil ve otomotiv sektöründeki beklentilerin üzerindeki üretim ve ihracat rakamları lojistik sektörünün büyümesine katkı sağladı.
Sektör, 2017 yılını yüzde 6 civarında büyümeyle kapattı. 2017'de sektörde önemli gelişmelerden biri Türkiye Lojistik Master Planı'na yönelik yürütülen çalışmalar oldu. 2017 yılının temmuz ayında düzenlenen Türkiye Lojistik Master Planı Birinci Çalıştayı ile bu hedefe yönelik daha somut adımlar atıldı.
Ani kur değişikliklerinden en fazla etkilenen sektörlerin başında lojistik geliyor. Diğer yandan uluslararası karayolu çıkış kapılarında yaşanan uzun kuyruklar da sektörün en önemli sorunlarından biri. Sadece karayolu değil, intermodal, demiryolu gibi farklı yolların kullanılması sektör açısından kritik önem taşıyor.
ALTYAPI YATIRIMLARI
2018 yılında çeşitli altyapı yatırımlarının tamamlanması ve işlerlik kazanması sektörün gündemindeki önemli konular arasında yer alıyor. Bu açıdan Bakü-Tiflis-Kars demiryolu bağlantısının devreye girmesi önemli adımlardan biri olacak.
Bu hat sayesinde Türkiye'nin doğusuyla olan bağlantısı kesintisiz sağlanırken, Çin'e kadar olan coğrafyada Türk ihracatçısı için yeni pazarlar ortaya çıkacak. Bu yatırımın meyvelerini 2018 yılında toplamaya başlayacak olan sektörün 2018'de de en az yüzde 6'lık büyüme yakalaması bekleniyor.
2018'e umutlu giren sektör, 2017 yılında taslak halinde sektörün görüşüne sunulan Gümrük Kanunu ile Karayolu Taşımacılık Yönetmeliği'nin 2018 yılında nihai hale getirilerek yürürlüğe alınmasını bekliyor.
İstanbul'da yapımı devam eden Yeni Havalimanı'nın birinci fazının 2018 yılı ekim ayında açılması planlanıyor. İstanbul Yeni Havalimanı'nın açılmasıyla Türkiye üzerinden gerçekleştirilen, özellikle transit havayolu kargo taşımacılığının hacminin önemli ölçüde artış göstermesi bekleniyor.
İŞ ŞEKİLLERİ DEĞİŞİYOR
Lojistik sektörünün gündemindeki diğer önemli konu ise Endüstri 4.0. İş yapış şekillerine derinden etki edecek Endüstri 4.0'a geçiş için şirketler ciddi çalışmalar yürütüyor. Şoförsüz araçlar, drone ile yapılan teslimatlar, otomasyon sistemleriyle çalışan depolar gibi uygulamalara yönelik yatırımlar önümüzdeki günlerde sektörü meşgul edecek konular arasında yer alıyor.
EMRE ELDENER ULUSLARARASI TAŞIMACILIK VE LOJİSTİK HİZMET ÜRETENLERİ DERNEĞİ (UTİKAD) BAŞKANI
“GÜNDEMİMİZİN BAŞINDA YENİ HAVALİMANI VAR"
"2018'de ülkemizdeki ve çevre coğrafyalardaki politik istikrarın ekonomik genişlemeye ve bununla birlikte lojistik sektörünün de iyiye gitmesine katkı sağlayacağını söylemek yanlış olmayacaktır.
İstanbul'da yapımı devam eden Yeni Havalimanı'nın birinci fazının 2018 yılında açılacağı duyuruldu. Kargo acentelerinin Yeni Havalimanı'nda yerleşimleri ve ofis kiraları gibi konular 2018 yılında dernek olarak ilgileneceğimiz bir diğer konu olacak.”
AYSEGÜL SAKARYA PEHLİVAN
[email protected]
2017, son iki yıldır büyümeyen lojistik sektörü için toparlanma yılı oldu. 2017'nin ilk yarısında özellikle tekstil ve otomotiv sektöründeki beklentilerin üzerindeki üretim ve ihracat rakamları lojistik sektörünün büyümesine katkı sağladı.
Sektör, 2017 yılını yüzde 6 civarında büyümeyle kapattı. 2017'de sektörde önemli gelişmelerden biri Türkiye Lojistik Master Planı'na yönelik yürütülen çalışmalar oldu. 2017 yılının temmuz ayında düzenlenen Türkiye Lojistik Master Planı Birinci Çalıştayı ile bu hedefe yönelik daha somut adımlar atıldı.
Ani kur değişikliklerinden en fazla etkilenen sektörlerin başında lojistik geliyor. Diğer yandan uluslararası karayolu çıkış kapılarında yaşanan uzun kuyruklar da sektörün en önemli sorunlarından biri. Sadece karayolu değil, intermodal, demiryolu gibi farklı yolların kullanılması sektör açısından kritik önem taşıyor.
ALTYAPI YATIRIMLARI
2018 yılında çeşitli altyapı yatırımlarının tamamlanması ve işlerlik kazanması sektörün gündemindeki önemli konular arasında yer alıyor. Bu açıdan Bakü-Tiflis-Kars demiryolu bağlantısının devreye girmesi önemli adımlardan biri olacak.
Bu hat sayesinde Türkiye'nin doğusuyla olan bağlantısı kesintisiz sağlanırken, Çin'e kadar olan coğrafyada Türk ihracatçısı için yeni pazarlar ortaya çıkacak. Bu yatırımın meyvelerini 2018 yılında toplamaya başlayacak olan sektörün 2018'de de en az yüzde 6'lık büyüme yakalaması bekleniyor.
2018'e umutlu giren sektör, 2017 yılında taslak halinde sektörün görüşüne sunulan Gümrük Kanunu ile Karayolu Taşımacılık Yönetmeliği'nin 2018 yılında nihai hale getirilerek yürürlüğe alınmasını bekliyor.
İstanbul'da yapımı devam eden Yeni Havalimanı'nın birinci fazının 2018 yılı ekim ayında açılması planlanıyor. İstanbul Yeni Havalimanı'nın açılmasıyla Türkiye üzerinden gerçekleştirilen, özellikle transit havayolu kargo taşımacılığının hacminin önemli ölçüde artış göstermesi bekleniyor.
İŞ ŞEKİLLERİ DEĞİŞİYOR
Lojistik sektörünün gündemindeki diğer önemli konu ise Endüstri 4.0. İş yapış şekillerine derinden etki edecek Endüstri 4.0'a geçiş için şirketler ciddi çalışmalar yürütüyor. Şoförsüz araçlar, drone ile yapılan teslimatlar, otomasyon sistemleriyle çalışan depolar gibi uygulamalara yönelik yatırımlar önümüzdeki günlerde sektörü meşgul edecek konular arasında yer alıyor.
EMRE ELDENER ULUSLARARASI TAŞIMACILIK VE LOJİSTİK HİZMET ÜRETENLERİ DERNEĞİ (UTİKAD) BAŞKANI
“GÜNDEMİMİZİN BAŞINDA YENİ HAVALİMANI VAR"
"2018'de ülkemizdeki ve çevre coğrafyalardaki politik istikrarın ekonomik genişlemeye ve bununla birlikte lojistik sektörünün de iyiye gitmesine katkı sağlayacağını söylemek yanlış olmayacaktır.
İstanbul'da yapımı devam eden Yeni Havalimanı'nın birinci fazının 2018 yılında açılacağı duyuruldu. Kargo acentelerinin Yeni Havalimanı'nda yerleşimleri ve ofis kiraları gibi konular 2018 yılında dernek olarak ilgileneceğimiz bir diğer konu olacak.”