Yolculuk paylaşımı yapan otomobillerin üzerinde kullanılmak üzere dijital reklam panoları geliştiren Firefly, 21,5 milyon dolarlık yatırım aldı. ABD merkezli olarak kurulan şirket, Türkiye'de AR-GE yazılım ofisi açtıktan sonra Avrupa pazarına da girecek.
GÖZDE YENİOVA
[email protected]
Stanford Üniversitesi İşletme mezunu olan Kaan Günay ile INSEAD mezunu Onur Kardeşler tarafından ABD'de kurulan Firefly, akıllı ekranlar kullanarak Uber ve Lyft gibi yolculuk paylaşımı sunan otomobilleri hareketli dijital reklam panolarına dönüştürüyor.
Şu anda San Francisco ve Los Angeles'ta faaliyet gösteren şirket, yakın zamanda New York'ta da faaliyet göstermeye başlayacak. 2017 yılında kurulan girişim, kısa sürede yatırımcıların ilgisini çekti. Şirket, geçen ay Lyft'in ilk yatırımcılarından biri olan NFX'ten 21,5 milyon dolarlık yatırım aldı.
TÜRKİYE'DE OFİS AÇACAK
Bu yatırımla beraber büyümesini sürdürecek olan Firefly, Türkiye'de AR-GE ofisi açıyor. Burada yazılım ekibini kuran girişimciler, 50 kişilik istihdam sağlayacak. Şirket, 2020 yılında da ABD dışına çıkarak Avrupa pazarına açılma planları yapıyor. Firefly, bu süreçte yeni bir yatırım daha alabileceği sinyalini de veriyor.
Firefly, akıllı ekranlarını kendisi üretiyor ve kendi inşa ettiği yazılım mimarisini kullanıyor. Şirket, arabaları coğrafi odaklı, programlanabilir tekerlekli açık hava reklamcılık fırsatlarına dönüştürüyor.
Reklamların hedef kitleye ulaşması için konum bilgileri kullanılıyor. Firefly, son bir yıldaki beta testlerinde içinde HotelTonight, Türk Hava Yolları ve Walmart Sam's Club gibi isimlerin de bulunduğu pek çok marka için 50'den fazla reklam kampanyası yürüttü.
HIZLI BÜYÜME SÜRECEK
Firefly CEO'su Kaan Günay, şirket vizyonlarını şöyle anlatıyor: "Firefly'ın vizyonu, yolculuk paylaşan arabaların mobil reklam panolarına dönüştürülmesinden oluşuyor. Reklamcılık envanteri satıyoruz ve belli yerleşim bölgelerini hedef alabiliyoruz.
Şu anda 600 aracımız var. Geçen yıl 10 aracımız vardı ve sadece dört kişiydik. Şimdi 75 kişiyiz ve Türkiye ofisiyle birlikte 125 kişi olacağız. Her çeyrek dönemde yüzde 100 büyüyoruz. Üç yıl daha hızlı büyümemiz sürecek."
Firefly, doğrudan sürücülerle çalışıyor. Arabalarına reklam ekranlarını kurduran sürücülere her ay 300 dolar ödeniyor. Sürücüler ayda sabit bir ücret kazanıyor. Şirket sadece tam zamanlı, haftada en az 40 saat yolculuk yapan sürücülerle çalışıyor. Bu yöntemle araçların gelirleri yüzde 20 artıyor.
AKILLI ŞEHİRLER İÇİN VERİ TOPLUYOR
Firefly, reklam panoları işini yaparken aynı zamanda veri de topluyor. Toplanan bu verilerle ise belediyelerle çalışıyor. Belediyelere akıllı şehir uygulamaları için veri sağlanıyor.
Panolardaki sensörler üzerinden hava kirliliği, sıcaklık, trafik, yaya hareketleri ve yolun hasar durumuna kadar pek çok ayrıntı anlamlı veri haline dönüştürülüyor. Şehir yönetimleri ve kurumlarla yapılacak çalışmalarla, kâr amacı gütmeden, çevreye olumlu katkılar sunmak için de planlar yapılıyor.
GÖZDE YENİOVA
[email protected]
Stanford Üniversitesi İşletme mezunu olan Kaan Günay ile INSEAD mezunu Onur Kardeşler tarafından ABD'de kurulan Firefly, akıllı ekranlar kullanarak Uber ve Lyft gibi yolculuk paylaşımı sunan otomobilleri hareketli dijital reklam panolarına dönüştürüyor.
Şu anda San Francisco ve Los Angeles'ta faaliyet gösteren şirket, yakın zamanda New York'ta da faaliyet göstermeye başlayacak. 2017 yılında kurulan girişim, kısa sürede yatırımcıların ilgisini çekti. Şirket, geçen ay Lyft'in ilk yatırımcılarından biri olan NFX'ten 21,5 milyon dolarlık yatırım aldı.
TÜRKİYE'DE OFİS AÇACAK
Bu yatırımla beraber büyümesini sürdürecek olan Firefly, Türkiye'de AR-GE ofisi açıyor. Burada yazılım ekibini kuran girişimciler, 50 kişilik istihdam sağlayacak. Şirket, 2020 yılında da ABD dışına çıkarak Avrupa pazarına açılma planları yapıyor. Firefly, bu süreçte yeni bir yatırım daha alabileceği sinyalini de veriyor.
Firefly, akıllı ekranlarını kendisi üretiyor ve kendi inşa ettiği yazılım mimarisini kullanıyor. Şirket, arabaları coğrafi odaklı, programlanabilir tekerlekli açık hava reklamcılık fırsatlarına dönüştürüyor.
Reklamların hedef kitleye ulaşması için konum bilgileri kullanılıyor. Firefly, son bir yıldaki beta testlerinde içinde HotelTonight, Türk Hava Yolları ve Walmart Sam's Club gibi isimlerin de bulunduğu pek çok marka için 50'den fazla reklam kampanyası yürüttü.
HIZLI BÜYÜME SÜRECEK
Firefly CEO'su Kaan Günay, şirket vizyonlarını şöyle anlatıyor: "Firefly'ın vizyonu, yolculuk paylaşan arabaların mobil reklam panolarına dönüştürülmesinden oluşuyor. Reklamcılık envanteri satıyoruz ve belli yerleşim bölgelerini hedef alabiliyoruz.
Şu anda 600 aracımız var. Geçen yıl 10 aracımız vardı ve sadece dört kişiydik. Şimdi 75 kişiyiz ve Türkiye ofisiyle birlikte 125 kişi olacağız. Her çeyrek dönemde yüzde 100 büyüyoruz. Üç yıl daha hızlı büyümemiz sürecek."
Firefly, doğrudan sürücülerle çalışıyor. Arabalarına reklam ekranlarını kurduran sürücülere her ay 300 dolar ödeniyor. Sürücüler ayda sabit bir ücret kazanıyor. Şirket sadece tam zamanlı, haftada en az 40 saat yolculuk yapan sürücülerle çalışıyor. Bu yöntemle araçların gelirleri yüzde 20 artıyor.
AKILLI ŞEHİRLER İÇİN VERİ TOPLUYOR
Firefly, reklam panoları işini yaparken aynı zamanda veri de topluyor. Toplanan bu verilerle ise belediyelerle çalışıyor. Belediyelere akıllı şehir uygulamaları için veri sağlanıyor.
Panolardaki sensörler üzerinden hava kirliliği, sıcaklık, trafik, yaya hareketleri ve yolun hasar durumuna kadar pek çok ayrıntı anlamlı veri haline dönüştürülüyor. Şehir yönetimleri ve kurumlarla yapılacak çalışmalarla, kâr amacı gütmeden, çevreye olumlu katkılar sunmak için de planlar yapılıyor.