Türkiye'deki mobilya AVM'lerine bir yenisi ekleniyor. Mobilya sektörünün 55 oyuncusu Bursa'da mobilya AVM'si açmak için harekete geçti. 170 bin metrekarelik alanda kurulacak ve bu yıl temelleri atılacak proje için 400 milyon TL yatırım yapılması planlanıyor.
AYŞEGÜL SAKARYA PEHLİVAN
[email protected]
41 milyar TL'lik iç pazar büyüklüğü ve 3,2 milyar dolarlık ihracatıyla Türkiye'nin lokomotif sektörleri arasında yer alan mobilya sektöründe trend olan mobilya AVM'lerine bir yenisi daha ekleniyor.
İnegöl'deki Mobilium, İstanbul Pendik'teki Home City ve Maslak'taki Hom Design Center gibi yatırımların ardından Bursa'da yeni bir mobilya AVM'si açılması için hazırlıklar başladı.
Türkiye'nin farklı şehirlerinde faaliyet gösteren 55 şirket, Bursa'da 170 bin metrekarelik bir alanda mobilya ve perde, aksesuar gibi ev ürünlerine yönelik bir AVM açmak için güç birliği yaptı. Bu yıl temelleri atılması planlanan proje için 400 milyon TL'lik yatırım yapılacak.
TEKLİF BEKLİYOR
Mobilya Sanayi İş Adamları Derneği (MOBSAD) Başkanı Nuri Gürcan, inşaata başlamak için teklif topladıklarını söylüyor. Gürcan, "Mobilya sektörünün 55 temsilcisi olarak 2,5 yıl önce bu araziyi eşit ortaklıkla satın aldık. Burada Türkiye'nin en büyük mobilya AVM'le-rinden birini açmayı planlıyoruz" diye konuşuyor.
Mobilya gibi belli bir sektöre yönelik AVM'ler Türkiye için yeni değil. Türkiye'de mobilya sektöründe ilk tematik AVM 2005 yılında Şişli'de açılan Addres İstanbul oldu.
Ardından 2007 yılında Yenibosna'da Eskidji Bazaar açıldı. 2015 yılında İnegöl'de açılan Mobilium AVM'nin başarısı bu alana yönelik yatırımların artmasını sağladı. İstanbul Pendik'teki Home City ve Maslak'taki Hom Design Center sektördeki diğer başarılı örnekler arasında sayılıyor.
YATIRIMLAR ARTACAK
Nuri Gürcan, önümüzdeki dönemde bu alandaki yatırımların sayısının artacağını söylüyor. Mobilya üreticilerinin tasarımda artık dünya ile yarışır durumda olduğuna dikkat çeken Gürcan, "Son tasarım ürünlerimizi buna uygun mekanlarda sergilemek istiyoruz. Yeni projemizde farklı konseptlere de yer vererek farklılık yaratacağız” diyor.
YENİ PAZARLAR GÜNDEMDE
Mobilya sektörü, 2017 yılında 2,7 milyar dolar olan ihracatını 2018 yılında yüzde 18,5’lik artışla 3,2 milyar dolara çıkardı. Sektörün hedefi 2019’da ihracatı yüzde 20 artırmak ve iç pazarda da yüzde 10 büyüme yakalamak.
Son birkaç yıldır alternatif pazarlara yönelen sektör, Hindistan ve Latin Amerika pazarlarına odaklanıyor. Sektör, Hindistan’a son bir yılda ihracatını yüzde 61 artırarak yaklaşık 10 milyon dolara çıkardı.
Latin Amerika pazarında mobilyanın iş hacmi 10 milyar dolara ulaştı. Nuri Gürcan, büyüyen bu pazarda da Türk mobilya sektörünün payını artırmayı hedeflediğini belirtiyor. Gürcan, özellikle Paraguay ve Venezuella pazarlarına dikkat çekiyor.
AYŞEGÜL SAKARYA PEHLİVAN
[email protected]
41 milyar TL'lik iç pazar büyüklüğü ve 3,2 milyar dolarlık ihracatıyla Türkiye'nin lokomotif sektörleri arasında yer alan mobilya sektöründe trend olan mobilya AVM'lerine bir yenisi daha ekleniyor.
İnegöl'deki Mobilium, İstanbul Pendik'teki Home City ve Maslak'taki Hom Design Center gibi yatırımların ardından Bursa'da yeni bir mobilya AVM'si açılması için hazırlıklar başladı.
Türkiye'nin farklı şehirlerinde faaliyet gösteren 55 şirket, Bursa'da 170 bin metrekarelik bir alanda mobilya ve perde, aksesuar gibi ev ürünlerine yönelik bir AVM açmak için güç birliği yaptı. Bu yıl temelleri atılması planlanan proje için 400 milyon TL'lik yatırım yapılacak.
TEKLİF BEKLİYOR
Mobilya Sanayi İş Adamları Derneği (MOBSAD) Başkanı Nuri Gürcan, inşaata başlamak için teklif topladıklarını söylüyor. Gürcan, "Mobilya sektörünün 55 temsilcisi olarak 2,5 yıl önce bu araziyi eşit ortaklıkla satın aldık. Burada Türkiye'nin en büyük mobilya AVM'le-rinden birini açmayı planlıyoruz" diye konuşuyor.
Mobilya gibi belli bir sektöre yönelik AVM'ler Türkiye için yeni değil. Türkiye'de mobilya sektöründe ilk tematik AVM 2005 yılında Şişli'de açılan Addres İstanbul oldu.
Ardından 2007 yılında Yenibosna'da Eskidji Bazaar açıldı. 2015 yılında İnegöl'de açılan Mobilium AVM'nin başarısı bu alana yönelik yatırımların artmasını sağladı. İstanbul Pendik'teki Home City ve Maslak'taki Hom Design Center sektördeki diğer başarılı örnekler arasında sayılıyor.
YATIRIMLAR ARTACAK
Nuri Gürcan, önümüzdeki dönemde bu alandaki yatırımların sayısının artacağını söylüyor. Mobilya üreticilerinin tasarımda artık dünya ile yarışır durumda olduğuna dikkat çeken Gürcan, "Son tasarım ürünlerimizi buna uygun mekanlarda sergilemek istiyoruz. Yeni projemizde farklı konseptlere de yer vererek farklılık yaratacağız” diyor.
YENİ PAZARLAR GÜNDEMDE
Mobilya sektörü, 2017 yılında 2,7 milyar dolar olan ihracatını 2018 yılında yüzde 18,5’lik artışla 3,2 milyar dolara çıkardı. Sektörün hedefi 2019’da ihracatı yüzde 20 artırmak ve iç pazarda da yüzde 10 büyüme yakalamak.
Son birkaç yıldır alternatif pazarlara yönelen sektör, Hindistan ve Latin Amerika pazarlarına odaklanıyor. Sektör, Hindistan’a son bir yılda ihracatını yüzde 61 artırarak yaklaşık 10 milyon dolara çıkardı.
Latin Amerika pazarında mobilyanın iş hacmi 10 milyar dolara ulaştı. Nuri Gürcan, büyüyen bu pazarda da Türk mobilya sektörünün payını artırmayı hedeflediğini belirtiyor. Gürcan, özellikle Paraguay ve Venezuella pazarlarına dikkat çekiyor.