Yünlü dokuma kumaş üretmeye 1973 yılında başlayan ve bugün dünyada beş büyük üst segment yünlü kumaş üreticisinden biri olan Yünsa, bu yıl 5 milyon Euro'luk yatırım planlıyor. Şirket, boya ve apre işletmelerinde yeni teknoloji yatırımlarını devreye alacak.
SİBEL ATİK
[email protected]
Sürmegöz Tekstil tarafından 2019 yılında Sabancı Holding'den 70 milyon TL değerle satın alınan Yünsa, kumaş üretim ve teknolojisine yönelik yatırımlarına hız verdi. Geçen yıl boya, apre ve dokuma alanında 2 milyon Euro'luk yatırım yapan şirket, bu yılda mevcut tesiste yüksek teknolojili yünlü kumaş üretimi için 5 milyon Euro'luk yatırım kararı aldı.
Şirketin rekabet gücünün artmasını sağlayacak teknolojik yenileme yatırımlarını sürdürdüklerini aktaran Yünsa Genel Müdürü Mustafa Sürmegöz, boya, apre ve dokuma işletmelerinde planladıkları yatırımları pandemi koşullarına rağmen gecikmeden devreye aldıklarını söylüyor.
Sürmegöz, "2021 yılı için de toplam 5 milyon Euro değerindeki ilave yatırım planımız hazır. Rekabette bize avantaj sağlayacak olan boya ve apre işletmelerindeki teknoloji yatırımlarımız 2021 yılında da öncelikli olacak.
Endüstri 4.0 altyapısına uygun, otomasyon ve kontrol sistemleri gelişmiş karanlık boyahane, sürdürülebilir ve ekolojik üretim süreçleri geliştirmek üzerine teknolojimizi yenileme yatırımlarımıza ağırlık veriyoruz" diyor.
Bugün dünyadaki beş büyük üst segment yünlü kumaş üreticisinden biri olan Yünsa'nın hikayesi 1973 yılında başladı. Üst kalite erkek giyim yünlü dokuma kumaşı üreterek faaliyete geçen Yünsa, ürün gamına kadın, üniforma ve döşemelik kumaşları da yıllar içinde kattı.
50'den fazla ülkeye ihracat yapan Yünsa'nın en büyük pazarı Almanya. Uluslararası büyük moda markalarının da kumaş tedarikçisi olan şirketin müşterileri arasında Hugo Boss, Armani, Joop, Tommy Hilfiger, Paul Smith, Calvin Klein, Massimo Dutti, Max Mara, Ann Taylor, Gianfranco Ferre, Versace gibi pek çok ünlü marka yer alıyor.
Yalnızca kadın-erkek giyimi değil, döşemelik, üniformalık gibi kumaş üretimi de yapan şirket, pandemi döneminde antiviral özellikli yün kumaş ve savunma sanayii için üretilen paraşüt kumaşının üretimine de başladı.
1990 yılında halka açılan Yünsa'nın sürdürülebilir kârlılık hedefi ile çalışmalarına devam ettiğini söyleyen Sürmegöz, yıllık 4 bin 500 ton kamgam iplik ve 10,5 milyon metre üst segment yünlü kumaş üretme kapasitesine sahip olduklarını belirtiyor.
Elyaftan kumaşa dönüşüm aşamasındaki tüm süreçleri Çerkezköy'deki üretim tesisinde tek çatı altında gerçekleştirdiklerini dile getiren Sürmegöz, şunları söylüyor: "Dokuma yünlü kumaş pazarı dünyada toplam 500 milyon metre kadar.
Türkiye bu pazarın yüzde 6'sına sahip ve Yünsa olarak biz Türkiye üretiminin üçte birini gerçekleştiriyoruz. Üretimimizin yaklaşık yüzde 30'unu iç piyasa müşterilerimiz, yüzde 70'ini ise yurtdışı müşterilerimiz için yapıyoruz."
Yünsa, 50'den fazla ülkeye ihracat yapıyor ve 400'den fazla markaya hizmet veriyor. 2019 yılında net satışları 464 milyon TL'ye ulaşan şirketin 2020 yılına gerek nakit akımı gerekse döviz pozisyonu olarak güçlü girdiğini belirten Mustafa Sürmegöz, şunları aktarıyor: "2020'de yılın ilk üç ayında 6 milyon TL net kâr elde ettik.
Bu rakam, geçen yılın tamamında toplam 5 milyon TL idi. 2021 yılının üçüncü çeyreği ile birlikte pandemi öncesi gerçekleştirdiğimiz üretim rakamlarına ulaşmayı, hatta üzerine çıkmayı hedefliyoruz.
2021 yılının ilk iki çeyreğini de bu hedefimizi gerçekleştirmeye yönelik öncelikli yatırımlarımızı devreye alacak şekilde kurguladık. Yünsa'nın bu krizden de yenilenerek ve güçlenerek çıkacağına inanıyorum."
SİBEL ATİK
[email protected]
Sürmegöz Tekstil tarafından 2019 yılında Sabancı Holding'den 70 milyon TL değerle satın alınan Yünsa, kumaş üretim ve teknolojisine yönelik yatırımlarına hız verdi. Geçen yıl boya, apre ve dokuma alanında 2 milyon Euro'luk yatırım yapan şirket, bu yılda mevcut tesiste yüksek teknolojili yünlü kumaş üretimi için 5 milyon Euro'luk yatırım kararı aldı.
Şirketin rekabet gücünün artmasını sağlayacak teknolojik yenileme yatırımlarını sürdürdüklerini aktaran Yünsa Genel Müdürü Mustafa Sürmegöz, boya, apre ve dokuma işletmelerinde planladıkları yatırımları pandemi koşullarına rağmen gecikmeden devreye aldıklarını söylüyor.
Sürmegöz, "2021 yılı için de toplam 5 milyon Euro değerindeki ilave yatırım planımız hazır. Rekabette bize avantaj sağlayacak olan boya ve apre işletmelerindeki teknoloji yatırımlarımız 2021 yılında da öncelikli olacak.
Endüstri 4.0 altyapısına uygun, otomasyon ve kontrol sistemleri gelişmiş karanlık boyahane, sürdürülebilir ve ekolojik üretim süreçleri geliştirmek üzerine teknolojimizi yenileme yatırımlarımıza ağırlık veriyoruz" diyor.
ANTİVİRAL KUMAŞ ÜRETTİ
Bugün dünyadaki beş büyük üst segment yünlü kumaş üreticisinden biri olan Yünsa'nın hikayesi 1973 yılında başladı. Üst kalite erkek giyim yünlü dokuma kumaşı üreterek faaliyete geçen Yünsa, ürün gamına kadın, üniforma ve döşemelik kumaşları da yıllar içinde kattı.
50'den fazla ülkeye ihracat yapan Yünsa'nın en büyük pazarı Almanya. Uluslararası büyük moda markalarının da kumaş tedarikçisi olan şirketin müşterileri arasında Hugo Boss, Armani, Joop, Tommy Hilfiger, Paul Smith, Calvin Klein, Massimo Dutti, Max Mara, Ann Taylor, Gianfranco Ferre, Versace gibi pek çok ünlü marka yer alıyor.
Yalnızca kadın-erkek giyimi değil, döşemelik, üniformalık gibi kumaş üretimi de yapan şirket, pandemi döneminde antiviral özellikli yün kumaş ve savunma sanayii için üretilen paraşüt kumaşının üretimine de başladı.
ÜRETİMİN YÜZDE 70'İ YURTDIŞINA
1990 yılında halka açılan Yünsa'nın sürdürülebilir kârlılık hedefi ile çalışmalarına devam ettiğini söyleyen Sürmegöz, yıllık 4 bin 500 ton kamgam iplik ve 10,5 milyon metre üst segment yünlü kumaş üretme kapasitesine sahip olduklarını belirtiyor.
Elyaftan kumaşa dönüşüm aşamasındaki tüm süreçleri Çerkezköy'deki üretim tesisinde tek çatı altında gerçekleştirdiklerini dile getiren Sürmegöz, şunları söylüyor: "Dokuma yünlü kumaş pazarı dünyada toplam 500 milyon metre kadar.
Türkiye bu pazarın yüzde 6'sına sahip ve Yünsa olarak biz Türkiye üretiminin üçte birini gerçekleştiriyoruz. Üretimimizin yaklaşık yüzde 30'unu iç piyasa müşterilerimiz, yüzde 70'ini ise yurtdışı müşterilerimiz için yapıyoruz."
"ÜÇÜNCÜ ÇEYREKTE PANDEMİ ÖNCESİNE DÖNERİZ"
Yünsa, 50'den fazla ülkeye ihracat yapıyor ve 400'den fazla markaya hizmet veriyor. 2019 yılında net satışları 464 milyon TL'ye ulaşan şirketin 2020 yılına gerek nakit akımı gerekse döviz pozisyonu olarak güçlü girdiğini belirten Mustafa Sürmegöz, şunları aktarıyor: "2020'de yılın ilk üç ayında 6 milyon TL net kâr elde ettik.
Bu rakam, geçen yılın tamamında toplam 5 milyon TL idi. 2021 yılının üçüncü çeyreği ile birlikte pandemi öncesi gerçekleştirdiğimiz üretim rakamlarına ulaşmayı, hatta üzerine çıkmayı hedefliyoruz.
2021 yılının ilk iki çeyreğini de bu hedefimizi gerçekleştirmeye yönelik öncelikli yatırımlarımızı devreye alacak şekilde kurguladık. Yünsa'nın bu krizden de yenilenerek ve güçlenerek çıkacağına inanıyorum."