Türkiye genelinde 39 ilde 252 mağazaya sahip olan ve bu yılı 4 milyar TL ciro ile kapatmayı hedefleyen Kahve Dünyası, mağazalaşarak büyümeye devam edecek. Kahve Dünyası Genel Müdürü Kaan Altınkılıç, 2024 yılında 1 milyar TL yatırım hedeflediklerini söylüyor.
03-16 Eylül 22023 tarihli sayıdan
Tüm dünya için kahve vazgeçilmez bir içecek haline gelirken, bu alanda önemli yerli markalardan olan Kahve Dünyası ise yeni mağaza yatırımlarıyla yaygınlaşarak büyüme planlarını oluşturdu. Bu yılı 4 milyar TL ciro ile kapatmayı hedefleyen marka, yeni mağaza açılışlarına odaklandı.
Türkiye genelinde 252 mağazaya sahip olduklarını aktaran Kahve Dünyası Genel Müdürü Kaan Altınkılıç, önümüzdeki yıl 1 milyar TL'lik yatırım planladıklarını söylüyor. Bu yatırım hızıyla 2025 yılında Türkiye'de 500 şubeye ulaşmak istediklerini aktaran Altınkılıç, şirketin yeni dönem planlarını anlattı.
Enflasyon, döviz kurlarındaki artış, faiz, kredi imkanlarının sınırlı olması, yurtdışında reses-yon süreci gibi zorlu konular ışığında bu süreçte sizin ajandanızın en önemli gündem maddesi ne oldu?
Kahve Dünyası'nın en güçlü kaslarından biri, sattığı ürünlerin yaklaşık yüzde 90'ını Detay Çikolata, Detay Kahve ve Detay Unlu Mamuller ve Dondurma'nın olduğu Altınmarka Grubu şirketlerinden tedarik ediyor olmasıdır. Dolayısıyla Kahve Dünyası da her zaman doğru ürünü doğru fiyata alıyor olmasının verdiği güvenceyi aynı şekilde müşterisine yansıtabiliyor.
Tabii ana ham maddelerimiz olan kakao ve kahve ülkemizde yetişmediği için son yıllarda döviz bazında da bir hayli değerlenmiş olan ham maddeler. Dolayısıyla bu fiyat artışlarını müşteriye yansıtmamak için elimizdeki avantajları kullanarak tüm çabamızla mücadele ediyoruz.
Peki bu koşullarda şirketin bu yıl ciroda kapanış hedefi nedir?
2023 yıl sonu hedef bütçemiz 4 milyar TL. 2022 yılına oranla yüzde 150'lik büyümenin enflasyon harici sebepleri arasında, mağazaların organik performans artışları ile yeni mağaza açılışları ve alternatif satış kanallarındaki büyümelerimiz yer alıyor.
Mağaza ağınızdan da söz eder misiniz?
Yurt içinde Kahve Dünyası, Kahve Dünyası Fabrika ve Kahve Dünyası Algötür mağazalarımızla toplam 39 şehirde 252 mağazamız bulunuyor. Türkiye'de bir benzeri olmayan kahve mağazacılığı anlayışıyla, sattığımız ve servis ettiğimiz tüm kahve, çikolata, dondurma ve unlu mamul çeşitlerinde kendi üretimimiz olmayan hiçbir ürünü müşterilerimize sunmuyoruz. Bu misyonla franchise vermiyoruz. Tüm mağazalarımızın işletmesini kendimiz üstlenerek kalitemizi garanti altına alıyoruz.
Mağaza yatırımlarınız neler olacak?
Türkiye'deki mağazacılık büyümemiz, bir önceki yılın yüzde 25'i kadar mağaza açma yönünde. Mağazalarımızın ve alternatif satış kanallarının organik büyümesi yıllık enflasyondan bağımsız olarak yüzde 35 seviyesinde. Hedefimiz, 2025 sonuna kadar kendi ekonomimizle yarattığımız ve sıfır franchise ile inşa ettiğimiz bu oluşumun Türkiye'de 500 mağazaya ulaşması.
Türkiye'de bugün mevcutta 27 bin metrekarelik mağazamız bulunuyor. Metrekare olarak, Türkiye'nin en büyük kahve zinciri rekorunu daha da yukarılara çıkarmayı hedefliyoruz.
Yurt dışında nasıl ilerliyorsunuz?
Yurt dışında ise Suudi Arabistan'da yedi, Birleşik Arap Emirlikleri'nde iki, Kuveyt'te bir, Londra'da bir, Romanya'da iki olmak üzere toplam 13 Kahve Dünyası mağazamız bulunuyor. Kasım ayında Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'nde iki mağaza daha açacağız. Yurt dışı operasyonunda Londra ve Romanya mağazalarımızı Türkiye merkez ofisimizden yönetiyoruz. Diğer ülkelerde master franchise şartlarını uyguluyoruz.
Bu yıl büyümeye yönelik yatırım gündeminiz nedir?
Yatırım kanallarımızı teknoloji ve mağaza yatırımları olarak iki ana gruba ayırabiliriz. 2023 yılında penet-rasyonumuzu genişletmek için yaklaşık 300 milyon TL yeni mağaza yatırımlarımıza ayırdık ve yılın ilk iki çeyreğinde hedef mağaza sayımızın yarısını açtık. Yıl sonuna kadar planlanan diğer mağaza açılışlarımızla hedefimizi tamamlayacağız.
Fiziki penetrasyon yatırımları haricinde operasyonlarımızın verimliliğini artırmak üzerine de yatırımlarımız devam ediyor. Bu odakla, birtakım süreçlerimizi yapay zeka yardımıyla optimize ediyoruz. Ajandamızda orta-uzun vadede değişecek online altyapı ile tüm satış kanallarının birbirine entegre olduğu omni-channel stratejiler yer alıyor.
2024 yılı yatırım planlarınızdan da söz eder misiniz?
2024 yılında, bugüne kadar bir yılda açtığımız en fazla mağaza sayısını ikiye katlamayı hedefliyoruz. Türkiye için yaklaşık 1 milyar TL'lik bütçe ayırdık. 2024 yılında yeni mağaza yatırımlarına 750 milyon TL'lik bütçe belirledik. 250 milyon TL'lik yatırım bütçesini ise mevcut mağazalarımızın renovasyonu, altyapı ve teknoloji yatırımları için kullanacağız.
Bu yatırım karşılığında 750 kişiye yakın istihdam yaratacağız ve Kahve Dünyası olarak toplam istihdamımızı 3 binin üzerine çıkartacağız. Bunun haricinde önümüzdeki yıl stratejik yatırımlarımızı yatay entegrasyonla genişleteceğiz. Tamamlayıcı bir takım şirket satın alımlarıyla mevcutta Kahve Dünyası, Kahve Dünyası Algötür ve Kahve Dünyası Fabrika konseptlerimizi çeşitlendireceğiz.
Teknoloji yatırımlarınız neler olacak?
2023'te başladığımız yapay zekâ teknolojisi yatırımlarımız, 2024 yılında operasyonlarımızın verimliliğini yükseltmek için artarak devam edecek. İsteğimiz; stok yönetiminden lojistiğe, mağaza için müşteri deneyiminden online alışveriş deneyimine kadar uçtan uca birbi-riyle konuşan altyapı sistemini kusursuzlaştırmak. Tüm satış kanallarının birbirine entegre olduğu omni-channel stratejiler 2024 ajandamızda yer alıyor.
“YURTDIŞINDA 100 MAĞAZA HEDEFLİYORUZ”
“Yurt dışında mevcut görüşmelerimiz ve planlarımız dahilinde potansiyel iş birliktelikleriyle 100 mağazaya ulaşacağımızı düşünüyoruz. Bu hedef doğrultusunda 2023 yılında Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'nde iki mağaza açacağız. Kuzey Kıbrıs'taki ilk cadde mağazamızı kasım ayında, ikincisini ise AVM mağazası olarak aralık ayında açmayı planlıyoruz.
Bunun haricinde önümüzdeki yıl stratejik yatırımlarımızı yatay entegrasyonla genişleteceğiz. Tamamlayıcı bir takım şirket satın alımlarıyla, mevcutta Kahve Dünyası, Kahve Dünyası Algötür ve Kahve Dünyası Fabrika konseptlerimizi çeşitlendireceğiz. 2024 yılında dört yeni ülkeye, mağaza yatırımlarımızla giriş yapacağız. 2024, yurt dışı yatırımlarımızın ağırlık kazandığı bir yıl olacak. Almanya ve Hollanda öncelik vereceğimiz ülkeler. Sonrasında Azerbaycan, Bulgaristan ve Balkanlar var. Sıfırdan yeni bir format yaratan Kahve Dünyası, bu konudaki uzmanlığını yurt dışına da taşıyacak."
FONKSİYONEL KAHVE SERİSİ GELİYOR
“2023 yılında AR-GE'sine başladığımız ve 2024 yılında lansmanını yapacağımız fonksiyonel kahve serimiz bizi heyecanlandırıyor. Önümüzdeki yıl kolajenli, ginsengli kahveler gelecek. 2023 yılında latte ve cafe latte serimizde zerdeçal ve tahin, reçetelerimizde en doğal haliyle kullanılmaya başlandı.
Z kuşağının eğilimi popülerlikle doğru orantılı. Bu nedenle espresso bazlı kahvelere daha çok yöneliyorlar. Kahve Dünyası'nda Z kuşağını; değişen ve gelişen menülerimizdeki kişiselleştirilmiş, aroma ve şurup kullanımı sıfır olsa da lezzet beklentisini yakalayan, doğal reçeteli farklı ürünlerle yakalıyoruz.”