DOLAR
33,99
0,08%
DOLAR
EURO
37,71
-0,34%
EURO
GRAM ALTIN
2728,77
-0,69%
GRAM ALTIN
BIST 100
9771,16
-1,67%
BIST 100
USD/TRY
Döviz Çevirici
TRY
USD
EUR
Hesapla

“2024 sonunda üç kat büyüme hedefliyoruz”

Türkiye’nin Kadın Girişimcisi Yarışması’nda “2024 Yılı Türkiye’nin Gelecek Vadeden Kadın Girişimcisi” kategorisinin birincisi Usersdot Kurucusu Şevin Ballıktaş oldu. Firmaların e-ticaret kanallarında kârlılıklarını artıran Ballıktaş, bu yıl üç katı büyüme hedefliyor.

24 Temmuz 2024 | 09:00
“2024 sonunda üç kat büyüme hedefliyoruz”

Ekonomist Dergisi, Garanti BBVA ve Türkiye Kadın Girişimciler Derneği (KAGİDER) iş birliği ile bu yıl 17’ncisi düzenlenen Türkiye’nin Kadın Girişimcisi Yarışması’nda “2024 Yılı Türkiye’nin Gelecek Vadeden Kadın Girişimcisi” kategorisinin birincisi Usersdot Kurucusu Şevin Ballıktaş oldu. Ballıktaş, datadot e-Ticaret analitiği platformu ile firmalara e-ticaret kanallarında veri odaklı aksiyonlar alarak, kârlılıklarını artırıyor ve zaman kazanmalarını sağlıyor. Türkiye’de şirketini pazar lideri konumuna ulaştırmayı başaran Ballıktaş, 20’den fazla ülkede hizmet veriyor.

7 - 20 Temmuz 2024 tarihli sayıdan 

Ballıktaş, “Yeni ürünümüzle KOBİ’leri de hedeflediğimiz için binden fazla şirkete ulaşmayı planlıyoruz. 30-35 milyon TL bandında 2023 yılını kapattık. 2024 için üç katı büyüme hedefliyoruz” diyor. Ballıktaş ile Usersdot’ın büyüme yolculuğunu ve hedeflerini konuştuk. 

“Danışmaktan çekinmeyin” 
“Girişimciliğin bir cinsiyeti olduğuna inanmıyorum. O yüzden ‘kadın girişimci adaylarına’ değil, girişimci adaylarına tavsiyem var. Bilmedikleri birçok konuda karar almaları, aile de dahil birçok önceliği rafa kaldırmaları gerekecek. Sonu güzel hikayeleri okusak da sürecinde birçok zorlukla karşılaşacaklar. Burada devam etme, adanma aşkla oluyor. Eğer bu tutku ve aşkı ürünlerinde, fikirlerinde hissediyorlarsa bu yola girsinler derim. Bir de bol bol süreçten geçenlere çekinmeden danışsınlar, yalnız değiliz.”

Sizi tanıyabilir miyiz? 
İstanbul’da yaşayan bir Ankaralıyım. 2011 yılında ODTÜ Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü’nden mezun oldum. Procter & Gamble, Philips, Colgate gibi global firmalarda e-ticaret, dijital pazarlama rollerinde alanlarında 10 yılı aşkın süre çalıştıktan sonra karşılaştığım bir probleme çözüm sağlayan bir şirket bulamamam beni girişimci yaptı. Dört yıldır da Usersdot kurucu ortağı ve CEO’suyum.

Usersdot’ın kuruluş hikayesini anlatır mısınız?  
E-ticaretin yeni yükselmeye başladığı ve kurumsal bir şirkette e-ticaret departmanında çalıştığım dönemde, gerçek zamanlı bir data sağlayıcı olsaydı ‘Her günü Efsane Cuma’nın en kârlı halinde yaşayabilir miydik?’ sorusu aklımda vardı. E-ticaretin derya deniz bir verisi var ancak o zamanlar veriler istediğimiz gibi anlık olarak akmıyordu. Haftalık veriler ise bir işe yaramıyordu. Bu düşüncemi hayata geçirebilmek için anlık veri sağlayabilen bir data sağlayıcı çözümü arayışına girdim. Ancak pazarda böyle bir çözüm bulamadım. O zamanlar yapay zeka teknolojisi alanında çalışmalar yapan ve AR-GE ekibinin başında görev alan arkadaşım ve şu anki ortağım Gökalp’e ‘Bu fikri hayata geçirebilir miyiz?’ diye sormamla beraber şirketi kurma hikayemiz başladı. Fikre çok inandığımız için ikimiz de kurumsal kariyerlerimizi bırakarak, şirketi büyük bir heyecan ile 2020 yılında kurduk. İkimizle başlayan bu serüven, ürünler geliştikçe ve partner sayımız arttıkça çekirdek ekibimizle devam etti.

Usersdot olarak şirketlere nasıl bir hizmet veriyorsunuz? 
Bir B2B SaaS şirketi olarak partnerlerimize e-ticaret veri çözümleri hizmeti sunuyoruz. Bunu yapay zeka destekli veri analitiği platformumuz ile sağlıyoruz. Alışverişçinin e-ticaret yolculuğunda gördüğü fiyat, görsel, yorum, soru-cevap, teslimat günü, satıcı gibi halka açık veriyi belirli aralıklarla toplayıp satış, pazarlama, içgörü ekipleri için aksiyona çeviriyoruz. Dijital raf trendlerini yakalamalarını sağladığımız çözümlerimiz de var, operasyon ekiplerinin kolay bir şekilde stok, buy box gibi metrikleri analiz ettiği de. Hangi influencer etkin, neden ürün iade edildi gibi içgörüler sunduğumuz ürünlerimiz de mevcut.

Alanınızda nasıl bir farklılık yarattınız? 
Rekabet avantajımız, geniş ürün yelpazemiz, bütünsel çözüm yaklaşımımız ve çeşitli sektörlerden beslenen kullanıcı profillerimizle öne çıkıyoruz. 24 saat içinde kullanıcı kaydımız ve gerçek zamanlı verilerimiz de bizi farklı kılıyor. E-ticaret sektöründe birçok probleme aynı anda saatlik veriyle çözüm sunan ürünlerimiz ve kullanıcı dostu arayüzümüz sayesinde sadık bir kullanıcı profili oluşturduk diyebilirim. Sektörün lider markalarıyla çalışırken ürünümüzü partnerlerimizle birlikte geliştirdik ve geliştirmeye devam ediyoruz. Aslında çok büyük bir ürün ekibimiz var ve her geçen gün geri bildirimlerle yeni ürün fikirleri üretmeye devam ediyoruz.

Kaç kişilik bir ekibiniz var?  
28 kişiyiz, ağırlık teknoloji ekibi.

Şu an kaç şirkete hizmet veriyorsunuz? 
L’Oréal, Arzum, Arçelik, Dyson, Groupe SEB, Estee Lauder, Beiersdorf, GSK, Reckitt, Eczacıbaşı, Mavi, Ülker, Kahve Dünyası, Pandora, Penti, Vestel, Flormar ve Philips, uzun süredir iş ortaklarımız arasında yer alıyor. 80’den fazla partnere hizmet veriyoruz.

Bu yılın sonuna kadar ve 2025 yılında kaç şirkete ulaşmayı hedefliyorsunuz? 
Yeni ürünümüzle KOBİ’leri de hedeflediğimiz için binden fazla şirkete ulaşmayı hedefliyoruz.

Hangi ülkelerde faaliyettesiniz? 
20’den fazla ülkede hizmet veriyoruz. Türkiye’de lideriz. Asya, Avrupa, Ortadoğu’da da hizmet veriyoruz.

Üzerinde çalıştığınız yeni projeleriniz hakkında bilgi verir misiniz? 
Dot Assist ile 7/24 aktif ve sürekli öğrenen bir yapay zeka müşteri temsilcisine sahibiz. Alanında bir ilk olan Dot Assist, müşterilerden gelen sorulara 7/24 anlık olarak cevap verebiliyor. Bu sayede pazar yeri mağaza sahiplerinin puanlarını yükseltmelerini ve satışlarını artırmalarını sağlıyor. Hiper otomasyon teknolojisi sayesinde, bu yenilikçi yapay zeka müşteri sorularını hemen algılayıp anında yanıtlıyor ve satışa dönüştürüyor. Bu ürün ile pazar yerlerinde satış yapan küçük ve büyük ölçekli işletmeleri hedefliyoruz.

2023 yılını cirosal olarak nasıl tamamladınız? 2024 yılı hedefinizi öğrenebilir miyiz? 
30-35 milyon TL bandında 2023 yılını kapattık. 2024 için üç katı büyüme hedefliyoruz.

Yatırım aldınız mı? Yeni bir yatırım turuna çıkacak mısınız? 
Şirket fikir aşamasındayken ilk yatırımı arkadaşım da olan Kamil Emre Erciyas yaptı. 2021 yılında Galata Business Angels’tan yatırım almıştık. Bu yıl Arya GSYF liderliğinde 11 milyon dolar değerlemeye ulaştık. Başa baş noktasını görüp büyüme ve tekrar başa baş noktasını görme şeklinde büyüyoruz. Ama büyümek istediğimiz pazarlarda akıllı para sağlayacak global yatırımcılardan yatırım alma hedefimiz var.

“Doğru yolda olduğumuzu anladık” 
“Arkamızda bu işe güvenen çok değerli yatırımcılarımız, yeni bir girişime güvenip gelen, adanmış çalışan harika bir ekibimiz, ilk günden beri iyi ve kötü her anda yan yana olduğum bir ortağım var. Ödül hepimize ‘doğru yoldayız’ dedirtti. Çok sevindim ve şirketim adına gurur duydum.”

0


  • ALTIN GRAM - TL 2728,77 -0,69%
  • ALTIN ONS 2497,31 -0,78%
  • BIST 100 9771,16 -1,67%
  • DOLAR/JAPON YENI 142,306 -0,795%
  • DOLAR/KANADA DOLARI 1,35719 0,5084%
  • DOLAR/RUS RUBLESI 90,35 1,6596%
  • DOLAR/TURK LIRASI 33,9851 0,0798%
  • EURO/DOLAR 1,1086 -0,2232%
  • EURO/TURK LIRASI 37,7132 -0,3383%
  • STERLIN/DOLAR 1,3129 -0,39451%
EKONOMİST YENİ SAYI
Ekonomist Dergisini takip etmek için abone olun.
ABONE OL