Chef Börek, yaklaşık 1,5 yıl önce adım attığı sektörde, 35 şubeli bir zincire dönüştü. 2020'de daha hızlı bir büyüme sürecine girmeyi hedeflediklerini söyleyen Chef Börek Yönetim Kurulu Başkanı Muharrem Kaya, "2020 sonuna doğru 70 yeni şube açmayı hedefliyoruz" dedi.
ARAM EKİN DURAN
eduran@ekonomist,com,tr
Girişimci Muharrem Kaya tarafından 2018 yılının ağustos ayında kurulan Chef Börek, Türkiye ekonomisinin zor zamanlardan geçtiği son 1,5 yılda 35 şubeye ulaşarak önemli bir başarıya imza attı.
Önümüzdeki yıl İstanbul’daki büyümesinin yanı sıra diğer illerde de şubeleşme atağına başlayacak olan şirketin 2020 hedefleri hayli iddialı.
Gelecek yıl daha hızlı bir büyüme sürecine girmeyi hedeflediklerini söyleyen Chef Börek Yönetim Kurulu Başkanı Muharrem Kaya, “2020 sonuna doğru 10 adet cafe konseptli, 40 adet standart konseptli ve 20 adet de hızlı satış olarak adlandırdığımız konseptimiz ile birlikte 70 yeni şube açmayı hedefliyoruz” dedi.
Kaya’ya sorularımız ve aldığımız yanıtlar şöyle:
Toplam istihdamınız nedir?
80 kişi fabrika ve merkez ofisimizde bulunuyor. Şubelerimizde ise 250 kişilik personel istihdam ediyoruz. Toplam istihdamımız şu an için 330 kişi.
2019’da toplam cironuz ne olacak? 2020 büyüme hedefiniz nedir?
2019’da şubelerimizin toplam cirosunu 46 milyon lira olarak öngörüyoruz. 2020’de şube sayımızı artırarak ve daha geniş menülerin yer alacağı yeni konseptlerimizle birlikte ciromuzu 150 ila 200 milyon lira civarına taşımayı hedefliyoruz. Yani 2020 yılın-da da üç haneli büyüme hedefimiz sürüyor.
2020’de kaç adet yeni şube açma hedefiniz var?
2020 sonuna doğru 10 adet cafe konseptli, 40 adet standart konseptli ve 20 adet de hızlı satış olarak adlandırdığımız konseptimiz ile birlikte 70 yeni şube açmayı hedefliyoruz. Ancak agresif büyüdüğümüz gibi çok da proaktif davranan bir şirketiz. Bu şubeleşme öngörümüzü bugüne göre planladık. Şartlar değiştiğinde daha az veya daha fazla şube açabiliriz.
Şubelerinizi kendiniz mi açıyorsunuz, franchise mı veriyorsunuz?
Kendi şubelerimiz olduğu gibi, şubelerimizin çoğu franchise sistemi ile açıldı. Franchise için belli bir ücret talebimiz yok. Ancak bizim konseptimiz-de açılması gerektiği konusunda bir yaptırım uyguluyoruz. Bu şubelerin bütün kurulumunu da biz hazırlıyoruz.
Bunun için de her bütçeye uygun konseptler belirledik. Franchise adaylarımız bu konseptlerden bütçelerine uygun olanı seçerek bizimle birlikte yürüyebilir. Her şey dahil olarak hızlı satış olarak adlandırdığımız en temel konseptimiz için belirlediğimiz rakam anahtar teslim 99 bin lira.
Standart konseptimiz, 200 bin ile 300 bin lira arasında. Bu konseptimizde oturma alanları, yarı profesyonel bir mutfak ve daha geniş menü var. Bunun dışında, profesyonel bir mutfak ve her öğün yenilebilecek yiyeceklerin yer aldığı cafe konseptimizin kurulum maliyetleri metrekaresine göre 400 bin ila 700 bin lira.
“YURTDIŞINDA DA ŞUBE AÇABİLİRİZ"
Son yıllarda Türkiye’den gıda alanında çıkan pek çok lokal marka önce ulusal sonra da uluslararası hale geldi. Sizin de yurtdışına açılma projeniz var mı?
Uluslararası markalarımız herkes gibi bizleri de gururlandırıyor. Türkiye hedeflerimizi gerçekleştirirken, bir taraftan da yurtdışı planlamamızı yapıyoruz.
Uygun pazar ve şartlar sağlandığında biz de yurtdışında şubeleşmek için yatınmlanmızı yapacağız. Ancak öncelikle hedefimiz tüm Türkiye'yi kapsamak.