İndirim marketleri pazarının önemli oyuncularından BİM, 2021'de 1 milyar 750 milyon TL yatırım yapmayı hedefliyor. BİM CFO'su Haluk Dortluoğlu, 2021'de yüzde 20-25 büyümeyi planladıklarını söylüyor. Ayrıca şirket FİLE markasıyla da e-ticarete girecek.
4 Nisan 2021 tarihli sayıdan
AYŞEGÜL SAKARYA PEHLİVAN [email protected]
Pandemi döneminde sokağa çıkma kısıtlamaları ve restoranların kapatılması gıda perakende pazarının hareketlenmesine neden oldu. Gıda perakendesi 2020 yılında perakende içindeki tüm kategorilerden ayrışarak yüzde 33'lük büyüme yakaladı.
Bu süreçte sektörün önemli oyuncuları da talebe yetişmek için yatırıma devam etti. Bunlardan biri de indirim marketleri pazarının önemli oyuncularından BİM oldu. 2020 yılında BİM'in net satışları yüzde 38 oranında büyüyerek 55,5 milyar TL seviyesine çıktı. Şirket, 2020 yılını yurtiçinde 8 bin 530, yurtdışında 835 olmak üzere toplam 9 bin 365 mağaza ile kapattı. 2020 yıl sonu itibarıyla konsolide bazda 60 bin 663 çalışan sayısına ulaşıldı.
BİM, 2021 yılında da büyüme ve yatırım hamlesine devam etme kararı aldı. Şirket, 2021'de 1 milyar 750 milyon TL'lik yatırım yapmayı hedefliyor. Mart 2021 itibarıyla Türkiye genelinde toplam 8 bin 650
BİM, 130 FİLE mağazası olduğunu belirten BİM İcra Kurulu Üyesi ve CFO Haluk Dortluoğlu, 2021'de yılında yüzde 20 - 25 civarında büyümeyi planladıklarını söylüyor.
Pandemi dönemindeki olağandışı talep dalgalanması, Türkiye'deki tedarik zincirinin ve üretim kapasitelerinin sınırlarının zorlanmasına yol açtı. Pandemi dönemi, dünyada perakende müşterilerinin sıkça boş raflarla karşılaştıkları bir dönem oldu.
Dortluoğlu, bu süreci özel markalı ürünlere ilişkin yaygın üretim ağı ve çeşitlendirilmiştedarikçi iş birlikleri sayesinde aştıklarını söylüyor. Özel markalı (private label) ürünlerin BİM'in cirosunun içindeki payı yüzde 63 civarında bulunuyor.
Şirket, 2021 yılında da bu payı korumayı hedefliyor. Dortluoğlu, "Kendi markalarımız, her dönemde uygun fiyatlarıyla alım gücüne olumlu yönde katkı sağlıyor, aynı zamanda enflasyonun da nispi olarak düşük seyretmesini sağlıyor" diyor.
Pandemide online perakende sektörü önemli bir ivme kazandı. Şu an e-ticaret satışı bulunmayan BİM de bu sürece kayıtsız kalmadı. FİLE markası için hazırlıklar başladı. 2020 nisan ayı içinde teste başlayacaklarını söyleyen Haluk Dortluoğlu, "Yıl sonuna kadar da önce İstanbul'da yaygınlaşma gayreti içerisinde olacağız. Sonrasında Ankara ve diğer şehirlerimizde de FİLE online alışveriş ve eve teslim süreçlerine başlayacağız" diyor.
4 Nisan 2021 tarihli sayıdan
AYŞEGÜL SAKARYA PEHLİVAN [email protected]
Pandemi döneminde sokağa çıkma kısıtlamaları ve restoranların kapatılması gıda perakende pazarının hareketlenmesine neden oldu. Gıda perakendesi 2020 yılında perakende içindeki tüm kategorilerden ayrışarak yüzde 33'lük büyüme yakaladı.
Bu süreçte sektörün önemli oyuncuları da talebe yetişmek için yatırıma devam etti. Bunlardan biri de indirim marketleri pazarının önemli oyuncularından BİM oldu. 2020 yılında BİM'in net satışları yüzde 38 oranında büyüyerek 55,5 milyar TL seviyesine çıktı. Şirket, 2020 yılını yurtiçinde 8 bin 530, yurtdışında 835 olmak üzere toplam 9 bin 365 mağaza ile kapattı. 2020 yıl sonu itibarıyla konsolide bazda 60 bin 663 çalışan sayısına ulaşıldı.
YÜZDE 20-25 BÜYÜME
BİM, 2021 yılında da büyüme ve yatırım hamlesine devam etme kararı aldı. Şirket, 2021'de 1 milyar 750 milyon TL'lik yatırım yapmayı hedefliyor. Mart 2021 itibarıyla Türkiye genelinde toplam 8 bin 650
BİM, 130 FİLE mağazası olduğunu belirten BİM İcra Kurulu Üyesi ve CFO Haluk Dortluoğlu, 2021'de yılında yüzde 20 - 25 civarında büyümeyi planladıklarını söylüyor.
ÖZEL MARKALI ÜRÜNLER
Pandemi dönemindeki olağandışı talep dalgalanması, Türkiye'deki tedarik zincirinin ve üretim kapasitelerinin sınırlarının zorlanmasına yol açtı. Pandemi dönemi, dünyada perakende müşterilerinin sıkça boş raflarla karşılaştıkları bir dönem oldu.
Dortluoğlu, bu süreci özel markalı ürünlere ilişkin yaygın üretim ağı ve çeşitlendirilmiştedarikçi iş birlikleri sayesinde aştıklarını söylüyor. Özel markalı (private label) ürünlerin BİM'in cirosunun içindeki payı yüzde 63 civarında bulunuyor.
Şirket, 2021 yılında da bu payı korumayı hedefliyor. Dortluoğlu, "Kendi markalarımız, her dönemde uygun fiyatlarıyla alım gücüne olumlu yönde katkı sağlıyor, aynı zamanda enflasyonun da nispi olarak düşük seyretmesini sağlıyor" diyor.
FİLE E-TİCARETE GİRİYOR
Pandemide online perakende sektörü önemli bir ivme kazandı. Şu an e-ticaret satışı bulunmayan BİM de bu sürece kayıtsız kalmadı. FİLE markası için hazırlıklar başladı. 2020 nisan ayı içinde teste başlayacaklarını söyleyen Haluk Dortluoğlu, "Yıl sonuna kadar da önce İstanbul'da yaygınlaşma gayreti içerisinde olacağız. Sonrasında Ankara ve diğer şehirlerimizde de FİLE online alışveriş ve eve teslim süreçlerine başlayacağız" diyor.