Borsada işlem gören şirketlerden biri olan Yataş Grup, nisan ayından itibaren BIST 100’e giriyor. Şirketin önümüzdeki dönemdeki hedefi ise ilk 30’a girmek. Yataş CEO’su Nuri Oztaşkın, mağazalaşma hamleleri ve yeni yatırımlarıyla büyümeye odaklandıklarını söylüyor.
ÖZLEM BAY YILMAZ
[email protected]
Öztaşkın, “Bu yıl 11 milyon Euro’luk yatırım planımız var. Yıl sonuna kadar 500 kişilik istihdam artışımız da olacak” diyor. Yataş Grup, son beş yıldır ‘Yataş Bedding’ ve ‘Enza Home’ olmak üzere iki farklı konsept ile büyüyor. Yataş’ın yur-tiçinde 276, yurtdışında 55 olmak üzere toplam 331 mağazası var.
Grup, 2017 sonuna kadar 100 yeni mağaza açmayı planlıyor. Bunun 20’si yurtdışında açılacak. Geçen yıl yüzde 54 büyüyen grup bu yıl da yüzde 44’lük büyümeyle 750 milyon TL ciroya ulaşmayı hedefliyor. Grubun 2023 ciro hedefi ise 2 milyar TL’yi buluyor.
“Ayağımızı gazdan çekmiyoruz” diyen Yataş Grup CEO’su Nuri Öztaşkın, borsa şirketleri arasında en hızlı büyüyenlerden olduklarının altını çiziyor. Öztaşkın, nisan ayından itibaren BİST 100’e girdiklerini, hedeflerinin ise ilk 30’da yer almak olduğunu vurguluyor.
Nuri Öztaşkın, ‘Yatırımlarımız da sürecek. Sünger ayağında 3 milyon Euro’luk teknoloji yatırımı yapıyoruz. Kapasite artırımı, depolama ve lojistiğe yönelik de 8 milyon Euro’luk yatırım yapacağız. Yıl sonuna kadar 500 kişiyi işe alacağız” diyor.
İKİ YENİ YATIRIM
Yataş Grup’ta işlerin dağılımı yüzde 50 mobilya, yüzde 50 yatak şeklinde. Şirketin satışlarının yüzde 10’u yurt-dışından geliyor. Bu oranın önümüzdeki dönemde yüzde 30’lara çıkarılması hedefleniyor.
Nuri Öztaşkın, önümüzdeki dönemde şirketin mağazalaşma hamleleri ve yatırımlarıyla dikkat çekeceğini vurguluyor. Yataş’ın yıl sonuna kadar online mağazasının da açılacağını belirten Öztaşkın, cirolarının yüzde 8’inin online kanaldan gelmesini planladıklarını söylüyor.
Nuri Öztaşkın, yeni yatırımları konusunda ise şöyle konuşuyor: “Devam eden iki yatırımımız var. Kapasite artırımı, depolama ve sevkiyata yönelik 8 milyon Euro’luk yatırımımız nisan ayında bitecek. Bilindiği gibi sünger üretimiz de var.
Üretimin yüzde 50’sini kendimiz kullanırken kalan kısmı da diğer üreticilere satıyoruz. Bu alana da 3 milyon Euro’luk teknoloji yatırımı yaptık. Süngerde fire çok oluyor. Yeni teknolojiyle süngerler daha uzun, 30 metrelik bloklar halinde çıkacak. Böylece sıfır fire ile çalışacağız."
HEDEFTEKİ ÜLKELER
Yurtdışında franchise vererek büyüyen grup, son dönemde Sudi Arabistan, Fas ve İran’dan talep alıyor. En önemli pazarlarının ise İran olduğunu belirten Nuri Öztaşkın, bu ülkede 13 mağazaları olduğunu, önümüzdeki günlerde Tebriz’de bir mağaza daha açacaklarını söylüyor. Şirket ayrıca Hindistan ve Romanya’yı ‘ana pazar’ yapmak istiyor.
ÖZLEM BAY YILMAZ
[email protected]
Öztaşkın, “Bu yıl 11 milyon Euro’luk yatırım planımız var. Yıl sonuna kadar 500 kişilik istihdam artışımız da olacak” diyor. Yataş Grup, son beş yıldır ‘Yataş Bedding’ ve ‘Enza Home’ olmak üzere iki farklı konsept ile büyüyor. Yataş’ın yur-tiçinde 276, yurtdışında 55 olmak üzere toplam 331 mağazası var.
Grup, 2017 sonuna kadar 100 yeni mağaza açmayı planlıyor. Bunun 20’si yurtdışında açılacak. Geçen yıl yüzde 54 büyüyen grup bu yıl da yüzde 44’lük büyümeyle 750 milyon TL ciroya ulaşmayı hedefliyor. Grubun 2023 ciro hedefi ise 2 milyar TL’yi buluyor.
“Ayağımızı gazdan çekmiyoruz” diyen Yataş Grup CEO’su Nuri Öztaşkın, borsa şirketleri arasında en hızlı büyüyenlerden olduklarının altını çiziyor. Öztaşkın, nisan ayından itibaren BİST 100’e girdiklerini, hedeflerinin ise ilk 30’da yer almak olduğunu vurguluyor.
Nuri Öztaşkın, ‘Yatırımlarımız da sürecek. Sünger ayağında 3 milyon Euro’luk teknoloji yatırımı yapıyoruz. Kapasite artırımı, depolama ve lojistiğe yönelik de 8 milyon Euro’luk yatırım yapacağız. Yıl sonuna kadar 500 kişiyi işe alacağız” diyor.
İKİ YENİ YATIRIM
Yataş Grup’ta işlerin dağılımı yüzde 50 mobilya, yüzde 50 yatak şeklinde. Şirketin satışlarının yüzde 10’u yurt-dışından geliyor. Bu oranın önümüzdeki dönemde yüzde 30’lara çıkarılması hedefleniyor.
Nuri Öztaşkın, önümüzdeki dönemde şirketin mağazalaşma hamleleri ve yatırımlarıyla dikkat çekeceğini vurguluyor. Yataş’ın yıl sonuna kadar online mağazasının da açılacağını belirten Öztaşkın, cirolarının yüzde 8’inin online kanaldan gelmesini planladıklarını söylüyor.
Nuri Öztaşkın, yeni yatırımları konusunda ise şöyle konuşuyor: “Devam eden iki yatırımımız var. Kapasite artırımı, depolama ve sevkiyata yönelik 8 milyon Euro’luk yatırımımız nisan ayında bitecek. Bilindiği gibi sünger üretimiz de var.
Üretimin yüzde 50’sini kendimiz kullanırken kalan kısmı da diğer üreticilere satıyoruz. Bu alana da 3 milyon Euro’luk teknoloji yatırımı yaptık. Süngerde fire çok oluyor. Yeni teknolojiyle süngerler daha uzun, 30 metrelik bloklar halinde çıkacak. Böylece sıfır fire ile çalışacağız."
HEDEFTEKİ ÜLKELER
Yurtdışında franchise vererek büyüyen grup, son dönemde Sudi Arabistan, Fas ve İran’dan talep alıyor. En önemli pazarlarının ise İran olduğunu belirten Nuri Öztaşkın, bu ülkede 13 mağazaları olduğunu, önümüzdeki günlerde Tebriz’de bir mağaza daha açacaklarını söylüyor. Şirket ayrıca Hindistan ve Romanya’yı ‘ana pazar’ yapmak istiyor.