Salgınla birlikte müşteri hizmetleri ekibini yüzde 100 evden çalışma düzenine geçiren Vodafone'da, şimdi de diğer çalışanlar için hibrit düzen kalıcı hale geldi.
Şirketten yapılan açıklamaya göre, Vodafone 1 Eylül itibarıyla hibrit çalışma düzenine geçti.
Salgının başlamasıyla birlikte yaklaşık 4 bin 500 kişilik müşteri hizmetleri ekibini yüzde 100 evden çalışma düzenine geçiren Vodafone, şimdi de teknoloji ve satış birimlerinde görevli saha ekipleri hariç geriye kalan 3 bin 600 çalışanı için hibrit düzeni kalıcı hale getirdi.
Çalışma düzeninin kişilerin ihtiyaçlarına göre şekillendiği yeni modelde, ekip bazında değişiklik göstermekle birlikte ortalama olarak haftanın 1-2 günü ofisten, diğer günler uzaktan çalışılıyor.
Ofislerin yüzde 50 kapasiteyle kullanıldığı hibrit düzende, çalışanlara hibrit modele uygun olarak dijital yemek kartından ulaşım ödeneğine kadar çeşitli yan haklar da sağlanıyor. Ofise gitmek isteyen çalışanlar, önceden OneApp uygulaması üzerinden masa, toplantı odası, kuaför, spor salonu ve hatta kullanacakları servis için rezervasyon yaptırıyor.
Açıklamada görüşlerine yer verilen Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Bülent Bayram, yeni dönemde çalışan deneyimi ve esnekliği merkezine alan, uzaktan çalışmanın verimliliği ile ofislerde çalışmanın sinerjisini harmanlayan bir model uyguladıklarını belirtti.
Çalışanların zamanlarının ne kadarını uzaktan, ne kadarını ofislerde geçireceklerini, işlerinin gereklilikleri ve kişisel tercihlerine bağlı olarak belirlemekte özgür olduklarının altını çizen Bayram, şunları kaydetti:
"Çalışanlarımızla paylaştığımız anketlerin sonuçları da deneyimi iyileştirmekle ilgili bizlere yol gösteriyor. Özellikle ofiste geçirilen günlerdeki deneyim, sosyalleşme imkanı ve yenilenen ofis düzenimizle ilgili çok olumlu dönüşler alıyoruz. Ayrıca hibrit model dinamiklerine göre şekillenen ulaşım desteği, dijital yemek kartı, ergonomi desteği gibi yan haklarımız modelin getirdiği esnekliği destekliyor ve çalışan odaklı bir deneyim sağlıyor. Yeni çalışma modelimizi deneyimleyerek öğrenme ve hep daha iyi çözümlere gitme konusunda bir fırsat olarak görüyoruz. Hibrit model hepimiz için yeni olduğundan daha fazla deneyimleyerek en doğru çözümleri bulmayı ve çalışanlarımızın sürekli geribildirimleriyle sistemi geliştirerek en iyi deneyimi sağlamayı hedefliyoruz. Hibrit modeldeki deneyimimiz arttıkça ihtiyaç ve beklentilere bağlı olarak yeni uygulama ve değişiklikleri değerlendirmeye devam edeceğiz."
Açıklamada yer alan bilgiye göre, hibrit düzende, Vodafone'un Maslak, Teknokent ve bölge ofisleri, iş birliği, inovasyon, sosyalleşme amacıyla kullanılan buluşma noktalarına dönüştü.
Ağırlıklı olarak salı, çarşamba ve perşembe günleri kullanılan ofisler, salgın tedbirleri kapsamında yüzde 50 kapasiteyle çalışıyor. Buna göre, Vodafone’un Maslak genel merkezinde 1.000 masanın 500’ü rezervasyona açılırken, ofise aynı anda en fazla 800 kişi gelebiliyor. Ofis alanlarının bir kısmını sosyalleşme ve iş birliğini destekleyecek şekilde yenileyen Vodafone, çalışanlardan alınan geri dönüşlere göre diğer alanlarda da düzenlemelere gidecek.
Vodafone çalışanları ayrıca ilerleyen dönemde İstanbul’un çeşitli lokasyonlarında bulunacak paylaşımlı ofisleri de kullanabilecek. Paylaşımlı ofisler sayesinde, çalışanlara belli günlerde İstanbul’un diledikleri bir yerinde ya da evlerine en yakın noktada bulunan paylaşımlı ofiste çalışma imkanı sunulacak.
Vodafone, çalışanları için hibrit çalışma modeline uygun olarak yeni yan haklar ve destek paketleri de sunuyor. Salgının başında ofisteki sandalye, monitör, aydınlatma gibi ergonomi ekipmanlarını dileyen çalışanlarının evlerine yollayan Vodafone, bir sonraki aşamada evlerde doğru çalışma ortamını sağlamak için tüm çalışanlarına 2 bin TL değerinde Ergonomi Hediye Çeki hediye etti.
Vodafone ayrıca Mimari Destek programını hayata geçirerek çalışanlarının evlerinde ergonomik ortamı sağlamalarına destek verecek şekilde danışmanlık sağladı. Tüm çalışanlarının evlerine çalışma deneyimlerini destekleyecek ürünleri içeren Uzaktan Çalışma Kiti gönderdi ve dijital toplantılardaki deneyimi iyileştirmek üzere kulaklık dağıttı.
Hibrit çalışma düzenine geçişle beraber bu hak ve paketlere dijital yemek kartı, mobil ve data internet paketi, evde internette indirim, ring servis ve ulaşım ödeneği de eklendi. Vodafone, hibrit çalışma modeliyle uyumlu olacak şekilde çalışanları için spor, psikoloji, beslenme ve sağlık alanlarına da yatırımlar yaptı.
Vodafone ayrıca çalışanları için yeni dijital platformlar sunarak uzaktan çalışma düzenindeki toplantı, iş birliği, sosyalleşme ve inovasyon deneyimlerini iyileştiriyor. Çalışanların ofislere gelişlerini kolayca planlamalarını sağlamak amacıyla hayata geçirilen OneApp mobil uygulamasının son 1 ayda kullanım oranı yüzde 60 arttı.
One App uygulamasına entegre edilen rezervasyon sistemiyle, çalışanlar 1 hafta önceden rezervasyona açılan masaları kendileri veya ekip arkadaşları için yarım veya tam gün olarak rezerve edebiliyor. Bu özelliklere ek olarak çalışanlar servis, park alanı, kuaför ve spor salonu kullanımlarını da rezervasyon sistemi üzerinden planlayabiliyorlar.
Şirketten yapılan açıklamaya göre, Vodafone 1 Eylül itibarıyla hibrit çalışma düzenine geçti.
Salgının başlamasıyla birlikte yaklaşık 4 bin 500 kişilik müşteri hizmetleri ekibini yüzde 100 evden çalışma düzenine geçiren Vodafone, şimdi de teknoloji ve satış birimlerinde görevli saha ekipleri hariç geriye kalan 3 bin 600 çalışanı için hibrit düzeni kalıcı hale getirdi.
Çalışma düzeninin kişilerin ihtiyaçlarına göre şekillendiği yeni modelde, ekip bazında değişiklik göstermekle birlikte ortalama olarak haftanın 1-2 günü ofisten, diğer günler uzaktan çalışılıyor.
Ofislerin yüzde 50 kapasiteyle kullanıldığı hibrit düzende, çalışanlara hibrit modele uygun olarak dijital yemek kartından ulaşım ödeneğine kadar çeşitli yan haklar da sağlanıyor. Ofise gitmek isteyen çalışanlar, önceden OneApp uygulaması üzerinden masa, toplantı odası, kuaför, spor salonu ve hatta kullanacakları servis için rezervasyon yaptırıyor.
"Yeni uygulama ve değişiklikleri değerlendirmeye devam edeceğiz"
Açıklamada görüşlerine yer verilen Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Bülent Bayram, yeni dönemde çalışan deneyimi ve esnekliği merkezine alan, uzaktan çalışmanın verimliliği ile ofislerde çalışmanın sinerjisini harmanlayan bir model uyguladıklarını belirtti.
Çalışanların zamanlarının ne kadarını uzaktan, ne kadarını ofislerde geçireceklerini, işlerinin gereklilikleri ve kişisel tercihlerine bağlı olarak belirlemekte özgür olduklarının altını çizen Bayram, şunları kaydetti:
"Çalışanlarımızla paylaştığımız anketlerin sonuçları da deneyimi iyileştirmekle ilgili bizlere yol gösteriyor. Özellikle ofiste geçirilen günlerdeki deneyim, sosyalleşme imkanı ve yenilenen ofis düzenimizle ilgili çok olumlu dönüşler alıyoruz. Ayrıca hibrit model dinamiklerine göre şekillenen ulaşım desteği, dijital yemek kartı, ergonomi desteği gibi yan haklarımız modelin getirdiği esnekliği destekliyor ve çalışan odaklı bir deneyim sağlıyor. Yeni çalışma modelimizi deneyimleyerek öğrenme ve hep daha iyi çözümlere gitme konusunda bir fırsat olarak görüyoruz. Hibrit model hepimiz için yeni olduğundan daha fazla deneyimleyerek en doğru çözümleri bulmayı ve çalışanlarımızın sürekli geribildirimleriyle sistemi geliştirerek en iyi deneyimi sağlamayı hedefliyoruz. Hibrit modeldeki deneyimimiz arttıkça ihtiyaç ve beklentilere bağlı olarak yeni uygulama ve değişiklikleri değerlendirmeye devam edeceğiz."
Vodafone'un Maslak, Teknokent ve bölge ofisleri buluşma noktalarına dönüştü
Açıklamada yer alan bilgiye göre, hibrit düzende, Vodafone'un Maslak, Teknokent ve bölge ofisleri, iş birliği, inovasyon, sosyalleşme amacıyla kullanılan buluşma noktalarına dönüştü.
Ağırlıklı olarak salı, çarşamba ve perşembe günleri kullanılan ofisler, salgın tedbirleri kapsamında yüzde 50 kapasiteyle çalışıyor. Buna göre, Vodafone’un Maslak genel merkezinde 1.000 masanın 500’ü rezervasyona açılırken, ofise aynı anda en fazla 800 kişi gelebiliyor. Ofis alanlarının bir kısmını sosyalleşme ve iş birliğini destekleyecek şekilde yenileyen Vodafone, çalışanlardan alınan geri dönüşlere göre diğer alanlarda da düzenlemelere gidecek.
Vodafone çalışanları ayrıca ilerleyen dönemde İstanbul’un çeşitli lokasyonlarında bulunacak paylaşımlı ofisleri de kullanabilecek. Paylaşımlı ofisler sayesinde, çalışanlara belli günlerde İstanbul’un diledikleri bir yerinde ya da evlerine en yakın noktada bulunan paylaşımlı ofiste çalışma imkanı sunulacak.
Hibrit çalışma modeline uygun olarak yeni yan haklar ve destek paketleri tanımlandı
Vodafone, çalışanları için hibrit çalışma modeline uygun olarak yeni yan haklar ve destek paketleri de sunuyor. Salgının başında ofisteki sandalye, monitör, aydınlatma gibi ergonomi ekipmanlarını dileyen çalışanlarının evlerine yollayan Vodafone, bir sonraki aşamada evlerde doğru çalışma ortamını sağlamak için tüm çalışanlarına 2 bin TL değerinde Ergonomi Hediye Çeki hediye etti.
Vodafone ayrıca Mimari Destek programını hayata geçirerek çalışanlarının evlerinde ergonomik ortamı sağlamalarına destek verecek şekilde danışmanlık sağladı. Tüm çalışanlarının evlerine çalışma deneyimlerini destekleyecek ürünleri içeren Uzaktan Çalışma Kiti gönderdi ve dijital toplantılardaki deneyimi iyileştirmek üzere kulaklık dağıttı.
Hibrit çalışma düzenine geçişle beraber bu hak ve paketlere dijital yemek kartı, mobil ve data internet paketi, evde internette indirim, ring servis ve ulaşım ödeneği de eklendi. Vodafone, hibrit çalışma modeliyle uyumlu olacak şekilde çalışanları için spor, psikoloji, beslenme ve sağlık alanlarına da yatırımlar yaptı.
Vodafone ayrıca çalışanları için yeni dijital platformlar sunarak uzaktan çalışma düzenindeki toplantı, iş birliği, sosyalleşme ve inovasyon deneyimlerini iyileştiriyor. Çalışanların ofislere gelişlerini kolayca planlamalarını sağlamak amacıyla hayata geçirilen OneApp mobil uygulamasının son 1 ayda kullanım oranı yüzde 60 arttı.
One App uygulamasına entegre edilen rezervasyon sistemiyle, çalışanlar 1 hafta önceden rezervasyona açılan masaları kendileri veya ekip arkadaşları için yarım veya tam gün olarak rezerve edebiliyor. Bu özelliklere ek olarak çalışanlar servis, park alanı, kuaför ve spor salonu kullanımlarını da rezervasyon sistemi üzerinden planlayabiliyorlar.