Oyun geliştirmeyi sanat olarak gören İstanbul Üniversitesi Yönetim Bilişim Sistemleri Bölümü mezunu 24 yaşındaki Havva Nur, İstanbul Üniversitesi Grafik Tasarım Bölümünü bitiren 23 yaşındaki Şevval ve Aydın Üniversitesi Dijital Oyun Tasarımı Bölümü öğrencisi 19 yaşındaki İclal Solhan kardeşler, 2020'de kurdukları Happy Crab'in genç ekibiyle yazılım, kodlama ve yapay zeka teknikleri kullanarak içerik üretiyor.
Kız kardeşlerin teknoloji tabanlı şirketlere erişmelerini sağlayan Bilişim Vadisi'nde yer almaları, diğer girişimcilerle tanışmalarına ve işbirliği yapmalarına olanak tanıyor.
1
2
"50'den fazla oyunu yayınladık, 100'den fazlasını geliştirdik"
Piyasada görmedikleri bir proje fikriyle işe başladıklarını, bütçeleme ve doküman oluşturma süreçleriyle devam ettiklerini söyleyen Solhan, daha sonra kodlamayla oyun geliştirmeye başladıklarını kaydetti. Solhan, başlarda araba yarışları, günlük simülasyonlar ve kullanıcının belli alanda yaptığı işlerle ilgili çalıştıklarına işaret ederek "Bu da bizi, B2B simülasyon işleri yapmaya da götürmüş oldu. Sonrasında gündelik tarzı oyunlara geçtik. Çünkü artık biraz daha eğlence faktörünü katmak istiyorduk. Bir yandan da hiperbasit oyunlar ülkemizde çok modaydı. Biz de puzzle olmak üzere kullanıcının hızlı şekilde öğrenip eğlenebileceği oyunlar üzerine çalışmaya başladık." diye konuştu. Bugüne kadar 50'den fazla oyunu yayınladıklarını ve 100'den fazlasını geliştirdiklerini bildiren Solhan, "Bunlardan 20 milyonun üzerinde, 10 milyonun üzerinde indirilen oyunlarımız var. Bazılarını tekrar yorumladık. Şu an 50'den fazla oyunumuz var. Toplam indirme sayısı 60 milyonu geçiyor." ifadelerini kullandı. "Dünyada 177 ülkede oyunlarımız yayında. Bu ülkelerden başlıcaları Amerika, Çin, Hollanda, Fransa ve Türkiye." diyen Solhan, bunun dışında özellikle Japonya'da ilgi gören bazı oyunlarının bulunduğunu söyledi.
3
"Amacımız ülkeyi kaliteli oyunlarla tanıtmak"
Solhan, oyunları ülkelere göre lokalize etmeye çalıştıklarını çünkü kullanıcıların sevdikleri öğeleri arttırmalarını istediğini anlatarak ABD'deki oyun piyasasında iyi oldukları takdirde oyunun iyi ilerlediğine dikkati çekti. Çok fazla oyun yayınlamaktansa çok fazla ülkeye ve insana ulaşmak istediklerini vurgulayan Solhan, "Amacımız ülkemizde hem ihracatını arttıran hem ülkeyi dünyaya kaliteli oyunlarla tanıtabilen mobil oyun stüdyosu olmak." dedi. Solhan, sektörde kendileri gibi kardeşleriyle birlikte stüdyo kuran başkalarının da olduğuna dikkati çekerek "Bu aslında bence oyun için çok mantıklı çünkü oyun çocukluğumuzdan beri zaten kardeşlerimizle oynadığımız bir şey ya da İngilizce öğrenirken evde sürekli oyunlar oynuyorduk. O yüzden oyunu yaparken birlikte olmak üzerine çalıştık." ifadesini kullandı.
4