ONLINE SATIŞLARI 6 KAT ARTTI
Dijitalleşme altyapısına yapılan yatırımlar ve müşteri odaklı dönüşüm; 2020 yılının ikinci çeyrek sonuçlarında ciro, sepet büyümesi ve esas faaliyet karı gibi göstergelerde olumlu etkisini gösterirken, pandemi dolayısıyla mağazaların kapalı olduğu dönemde Teknosa.com ve mobil platformda da rekor sonuçlar alınmasını sağladı. 2020 yılının ikinci çeyreğinde online satışlarda geçen yıla kıyasla 6 kata yakın rekor büyüme elde eden Teknosa, bu büyüme ile birlikte ilk altı aylık online cirosunu da 559 milyon TL’ye çıkardı.
2020 yılı ikinci çeyrek finansal sonuçlarını değerlendiren Teknosa Yönetim Kurulu Başkanı Barış Oran, “Teknosa’da pandemiye rağmen geçen yıla göre daha başarılı sonuçlar elde ettik. Sektördeki öncü pozisyonumuzu güçlendirip pazar payımızı da artırdık. Bugüne kadar gerçekleştirdiğimiz dijitalleşme yatırımlarımız ve müşteri odaklı dönüşüm çalışmalarımız sayesinde değişime çok hızlı adapte olduk” diyor.
MÜŞTERİ İHTİYAÇLARI
Veri bazlı karar verme süreçleri ile müşterilerinin beklentilerini öngörüp yanlarında olmaya odaklandıklarını ifade eden Barış Oran, şöyle devam ediyor: “Değişen müşteri ihtiyaçlarına cevap veren hizmetlerimiz bizi bu süreçte rakiplerimizden ayrıştırdı. Haziran ayında tüketici güvenindeki artış mağazalarımızın performansını olumlu etkiledi. Bu süreçte temel ihtiyaçlarla birlikte teknoloji ürünlerine olan talep devam etti. Bu trendin sürmesini ve sektörü daha ileriye taşımasını bekliyoruz. Teknosa olarak müşterilerimize her noktada en iyi alışveriş deneyimini sunma yönünde yatırımlarımızı hızlandırıp, yaygın mağaza ağımızla ve online kanallarımızla daha güçlü bir şekilde müşterilerimize ulaşacağız. Bu çok yönlü deneyimle müşterilerimiz için fayda sağlamayı sürdüreceğiz.”
ÇOKLU KANAL
Tüm dünyayı etkisi altına alan zorlu pandemi sürecini tüm Teknosa paydaşlarıyla birlikte sağlıklı ve çevik şekilde yönetmeye odaklandıklarını ifade eden Teknosa Genel Müdürü Bülent Gürcan ise şunları anlatıyor: “Nisan, mayıs ve haziran aylarının her biri farklı hikayeler ve öğretiler barındırdı. Bu dönemde teknolojinin gündelik yaşamın içinde ne kadar önemli hale geldiğini bir kez daha fark ettik. E-ticarette müşterilerimize daha iyi hizmet verebilmek için canlı destek (livechat), paket ürün satışı, çağrı sisteminden satış gibi hizmetleri devreye aldık. Hızlı ve farklı teslimat seçenekleri, müşterilerimizin ortaya çıkan ihtiyaçlarına uygun yeni ürünlerin satışına başlanmasının yanı sıra son yıllarda yaptığımız müşteri odaklı çoklu kanal yatırımlarımızın bu pozitif sonuçlarda büyük etkisi var. Önümüzdeki dönemde yaşanan tüm gelişmeleri takip ederek müşterilerimizin hem online hem de fiziksel kanallarda ihtiyaçlarına cevap vermek ve en iyi hizmeti almalarını sağlamak için çalışmalarımıza devam edeceğiz.”