BURCU TUVAY
btuvay@ekonomist.com.tr
Girişimciler Tolga Tatari, Ahmet Emre Sarı ve Çağrı Orçan tarafından 2017 yılında kurulan Akinon, geliştirdiği yeni teknolojilerle kısa süre içinde alanında gözde şirketlerden biri haline gelen girişimlerden oldu.
Markafoni'nin kurucu ortaklarından olan Tolga Tatari, perakende sektörünün kullandığı dijitalleşme araçlarının yetersiz kalması düşüncesinden yola çıkarak altı kişilik ekiple şirketi kurdu. Kurulduğu zaman dört markaya hizmet veren Akinon, bugün 250 kişiye istihdam sağlayan bir teknoloji şirketine dönüştü.
Şirketin geliştirdiği teknolojiler, e-ticaret platformu, pazar yeri entegrasyonları, sipariş yönetim sistemleri, mağaza içi tabletler gibi dijital operasyon ve satış yönetimini destekleyen birçok kurumsal çözüm ile markaların, yurtiçi ve yurtdışı satışlarını tek bir operasyon merkezi üzerinden yönetmeyi sağlıyor.
Birçok e-ticaret başarı öyküsüne imza atmış, deneyimli bir ekip tarafından geliştirilen bulut tabanlı ürünler; markaların, müşterilerine dokunduğu her noktada alışveriş deneyimi yaşatmalarına olanak veriyor.
DÜNYAYA AÇILACAK
Bugün aralarında LC Waikiki, A101, Marks & Spencer, Sephora, Lacoste, Aydınlı Grup, Desa, English Home, Derimod gibi 80 perakende markasına hizmet veren Akinon'un hedefinde, global bir teknoloji şirketine dönüşmek var.
Akinon Kurucu Ortağı Tolga Tatari, geçen yıl hizmet verdikleri markaların kendilerinin sağlamış olduğu teknolojileri kullanmış olmasıyla birlikte 1,7 milyar TL ticaret hacmi yarattıklarını ifade ediyor.
Tatari, bu rakamın bu yıl sonunda 4,2 milyar TL'ye ulaşmasını hedeflediklerini belirtiyor. Yani şirket 2020 yılını bu rakamı 2,8 kat artırarak bitirmeyi planlıyor. Yıl sonuna kadar 100 markaya hizmet vermeyi hedeflediklerini vurgulayan Tolga Tatari, yurtdışına yönelik açılımlarının da başladığını söylüyor ve şöyle devam ediyor: "Biz dünya çapında bir platform yarattık.
Dubai ve Yunanistan'da ofis açtık ancak pandemiyle birlikte bu ofisleri kapatacağız. Çünkü hepimiz bu işin aslında bulunduğumuz lokasyondan yönetilebileceğini gördük. İlk hedefimiz MENA Bölgesi, Doğu Avrupa, Güney Asya ve Avustralya'ya açılmak. Orta vadede Batı Avrupa'ya, 2022 yılında da ABD'ye açılmayı planlıyoruz."
HIZLI BÜYÜDÜ
Kurulduğu ilk iki yıl içerisinde, 17 kat büyüme yakalayarak sektör lideri olduklarını söyleyen Tolga Tatari, bu yılı yüzde 280 büyümeyle tamamlamayı hedeflediklerini belirtiyor. Önümüzdeki yıl ekipteki kişi sayısının artırılması ve 450 kişiye ulaşması planlanıyor.
Tatari, "Exit (çıkış) niyetimiz yok. O konuda dersimizi aldık. Dünyanın en büyük platformlarıyla yarışan bir şirket olmayı hayal ediyoruz. Orta vadede büyümek için şirket satın almalarına sıcak bakıyoruz" diyor.
5 MİLYON DOLAR YATIRIM ALDI
Akinon, son olarak gelişmekte olan teknoloji şirketlerine yatırım yapan Venture Capital Fonu SmartFin'den 5 milyon dolarlık yatırım desteği aldı. Bu yatırım ile Akinon, AR- GE çalışmalarını ve yeni pazarlara açılımını hızlandırmayı hedefliyor.
Türkiye'nin ve dünyanın önde gelen perakende markalarının, omni-channel operasyonlarına ve dijital dönüşüm süreçlerine destek veren Akinon, büyüme eğrisini yeni bir yatırımla da artırma yolunda.
Yarattıkları bulut tabanlı ticaret platformunun çok ilgi gördüğünü kaydeden Tolga Tatari, "Yurtdışı fonlardan şirketimize ilgi sürüyor. Bu yıl başka yatırım almayı düşünmüyoruz. Bu yatırım ile yurtdışında yeni pazarlara açılımımızı hızlandıracağız" diyor.