2 milyar TL ciroya ulaşan 43 yıllık serüven

27 Ekim 2022 | 17:37
Kayseri’de kurulan Simfer Grup, 43 yıl içinde 150’den fazla ülkeye ihracat gerçekleştiren bir şirket haline geldi. 2020 yılını 1,5 milyar TL satış hacmi ile tamamlamayı öngören Ustaoğlu kardeşlerin yönetimindeki Simfer, 2021 yılı için 2,5 milyar TL satış hedefliyor.

Türkiye'nin ilk entegre katı yakıt sobası üretimi ile 1977’de faaliyete başlayan Simfer, süreç içerisinde ürün yelpazesini ısıtıcı, pişirici ve soğutucu grubu ürünlere çevirerek 43 yıldır büyümeye devam ediyor. 150’den fazla ülkeye ihracat gerçekleştiren ve yıllık ihracatı 150 milyon dolara ulaşmış grup, Türkiye’nin ilk 500 sanayi kuruluşu sıralamasında 314’üncü sırada yer alıyor.

Mehmet Ustaoğlu’nun Kayseri’de kurduğu Simfer Grup, bugün İbrahim Ustaoğlu ve Mustafa Ustaoğlu kardeşler tarafından yönetilerek aile şirketleri olma özelliğini ve ihracatçı kimliklerini devam ettiriyor.

Grup, son 10 yıl içerisinde 100 milyon dolar üzerinde yatırım tutarı ile Kayseri’de toplam 250 bin metrekare alan üzerine kurulu 200 bin metrekare kapalı üretim alanına ulaşan ve üç farklı üretim tesisinde 2 bin 500 kişiye istihdam sağladı. Teknoloji ve inovasyon odaklı çalışmaları için 167 faydalı patent ve 203 tasarım tescili mevcut. 2016 yılında beyaz eşya sektöründe patent birincisi olan grup, yine 5. Türk patent ödüllerinde “En İyi Çıkış Yapan Birinci Firma” ödülünü de aldı.

2020 yılını 1,5 milyar TL satış hacmi ile tamamlamayı öngören Ustaoğlu kardeşlerin 2021 yılı için satış hedefleri ise 2,5 milyar TL. Yurtiçi ve yurtdışı satış organizasyonlarını ayrı ayrı kategorize edip, yönetsel iş paylaşım modellemesini benimseyen Ustaoğlu kardeşlerden Mustafa Ustaoğlu, yurtiçi pazar, İbrahim Ustaoğlu ise yurtdışı satış ve pazarlama misyonlarını sürdürüyor. İbrahim Ustaoğlu ve Mustafa Ustaoğlu şirketin gelecek planlarını anlattı.

Şirketin kuruluşundan bugüne uzanan hikayesini anlatır mısınız?

İbrahim Ustaoğlu: 43 yıl önce, kendi memleketimizde babamız tarafından kurulan tesiste katı yakıt sobası üretimi ile faaliyetlerimize başladık. O dönemde iş kolumuzun izlenen ve lider firmaları arasındaydık. 1990 yılında kurumsal kimlik çalışmalarımızı da tamamlayarak anonim şirket ve Simfer markasını oluşturduk. 1991 yılında ilk ihracatımızı gerçekleştirdik. 1997 yılına kadar katı yakıt sobası imalatını devam ettirdik ancak yine stratejik bir karar ile pazar hâkimi firmalardan olmamıza rağmen, sektörün geleceği ile ilgili görüşlerimiz sonrasında, katı yakıt sobası imalatından çıktık ve pişirici grubu ürünlerden fırın imalatına başladık. 2000 yılında kurucumuz, babamız vefat etti. Bu kaybın, benim ve kardeşim için kabullenilmesi oldukça zor oldu. Ama o günden bu yana, her ikimizde görev dağılımlarını doğru belirleyerek, güç birliği yaparak, koşarak, çalışarak, neredeyse gecemizi gündüzümüze katarak, bugün fırından, ocağa, ankastre ürünlerden, ısıtıcı grubu ürünlere kadar birçok çeşit ürünün imalatını yapar duruma geldik. 2015’de ise ürün yelpazemize soğutucu grubu ürünleri dahil ettik. Ben üretim, kardeşim ise hem yurtiçi hem de yurtdışı pazarlamasını yaparak, ürünlerimizi hem ülkemize hem de 152 ülkeye ulaştırır duruma getirdik.



2020 nasıl bir dönemdi, 2021 hedefleriniz neler?

İbrahim Ustaoğlu: 2020, her dönem olduğu gibi başarılı bir yıl oldu. Yurtiçi pazarında yaşadığımız nisan ve mayıs ayları pazar daralmasını tabii ki yurtdışında da yaşadık. Ancak 2020 üçüncü çeyrekte dolar bazlı satışlarımızı, geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre neredeyse yüzde 20 artırdık. Son çeyrek ihracatımız rekor seviyeye ulaştı,  dördüncü çeyrekte de yeni rekorlar ile yılı kapatmak istiyoruz. 2020 dönemini pandemiye rağmen dolar bazlı yüzde 6 seviyesinde büyüme ile kapatacağımızı düşünüyorum.

2019 son çeyreğinde gerçekleştirdiğimiz bütçeleme çalışmalarında, 2020 hesap döneminde özellikle payımızın olmadığı ABD pazarına girmek ve Avrupa pazar payımızı ise yükseltmek olarak belirlemiştik.  Ancak bütçelememiz Covid-19  nedeni ile sekteye uğradı. Özellikle ABD pazarı için, standardizasyon gibi alt yapı çalışmalarımızı tamamlayarak kazanım sağladık. 2020 dönemini yurtdışı pazar için 150 milyon dolar satış rakamı ile kapatmak istiyoruz. 2021 yılı için ise hedefimiz 200 milyon dolar. Tabii ki tüm ülkenin seferber olduğu 100’üncü yıl 2023 hedefimiz ise 300 milyon dolar. Ülkemize hem istihdam hem de ihracat ve daha fazla dış ticaret fazlası yaratan şirketler olarak katkımız olsun istiyoruz.

Mustafa Ustaoğlu: 2020 hem ülkemiz hem de dünyayı oldukça etkileyen ve bir an önce kurtulmak istediğimiz Covid-19 ile yaşadığımız bir dönemdi. Öncelikle tüm markalar gibi biz de virüse karşı tüm önlemlerimizi aldık, fabrikalarımızda üretim proseslerini, belirli bir süre içinde Covid-19 önlemlerine göre adapte ettik. İş ortaklarımızın, tüketicilerimizin ve personelimizin sağlığını her şeyin üstünde tutarak TSE Covid- 19 Güvenli Üretim Belgemiz ile üretimlerimize daha güçlü şekilde devam ediyoruz.

Nisan ve mayıs aylarına baktığımızda ülkemiz ve dünyada alınan tedbirler kapsamında kapasite kullanım oranlarımız oldukça aşağı seviyelerde gerçekleşti. Türkiye’de pandemi döneminde insanların eve kapanması ve mutfakta geçirilen sürenin artması iç piyasa satışlarımıza yepyeni bir ivme kazandırdı. Burada tabii ürünlerimizin kalitesi, tüketicideki güçlü marka algımızın etkisi de çok büyük. Pandemi döneminde evde geçirilen sürenin artmasıyla orantılı olarak sektör ürünlerine ilgi ve talep arttı. Bu talebi görerek AR-GE ve yatırımlarına devam eden şirketler krizi fırsata dönüştürmeyi başardı. Pandemi sürecinde tedarik, teminde sıkıntılar ile karşılaşmamız dışında 2020 döneminin bize kazanımları da oldu. Hem yurt içinde hem yurt dışında e-ticaret alanına daha fazla dikkat çekmemizi sağladı. Bugün simfer.com.tr ve diğer yaygın e-satış kanalları ile ürünlerimizin aktif olarak satış ve dağıtımını gerçekleştiriyoruz. Dokuz ay içerisinde pandemiye rağmen, geçen yıla oranla yüzde 25 oranında yurtiçi satışlarımızı artırdık. 2020 dönemini yurtiçi satış olarak yüzde 35 gibi bir büyüme ile 450 milyon, 2021 dönemini ise 700 milyon TL gibi bir seviyede tamamlamak istiyoruz.



Yeni yatırım planlarınız var mı?

Mustafa Ustaoğlu: Grubumuz son 10 yıl içerisinde 100 milyon dolar üzerinde faaliyete yönelik yatırım gerçekleştirdi. Bu yatırımların en önemlisi ise Kayseri Serbest Bölge’de tamboy ve ankastre fırınlar ile davlumbaz, ocak ve soğutucu grubu ürünlerin imalatını gerçekleştirerek faaliyetlerini devam ettiren tesisimiz. Yaklaşık 60 milyon dolar yatırım bütçesine sahipti. Bu tesisimiz ile hem kapasitemizi artırdık hem de yelpazemize dondurucu ve soğutucu grubu ürünleri dahil ettik. Yönetim olarak kararımız doğrultusunda kapasite kullanım oranlarımız hedeflediğimiz optimum seviyelere geldiğinde, yeni yatırımları gündeme alıyoruz. Ancak mevcut adetsel artışlarımızı da düşünerek, faaliyet gösterdiğimiz alanın bitişik parselinde bulunan 200 bin metrekare arsanın alımını tamamladık. Orta vadeli planlamalarda 400 bin metrekare alan üzerine kurulu bir üretim üssü haline getirmeyi hedefliyoruz.

Grup firmalarımız, yıllardan beri oluşturduğu kaliteli ürün yapısı ile sektöründe dünyanın önde gelen firmaları ile iş birliği ve partner şekilde faaliyetlerini sürdürüyor. Süreç içerisinde birçok ortak iş fikri oluşturuldu, talepler geldi. Ancak belirttiğim gibi istediğimiz optimizasyonu gerçekleştirdikten sonra bu fikirleri ve süreçleri değerlendireceğiz.

Halka arz veya stratejik ortak düşünüyor musunuz?

İbrahim Ustaoğlu: Son 20 yıldır firmalarımıza oldukça emek verdik, ciddi yatırımlar yaptık. Ancak halka arz için henüz zamanımız olduğunu düşünüyorum, daha gidecek oldukça yolumuz var. Hedeflediğimiz noktaya geldiğimizde halka arz düşünülebilir. Zaten profesyonel kadromuz ile yönetim toplantılarımızda bu konuyu gündemde tutuyoruz. İhracat hacmini her geçen gün artırarak büyüyen firmalarımıza hem yurt içinden hem de yurtdışından stratejik ortaklık talepleri düzenli olarak geliyor. Şu ana kadar hisse satış görüşmelerini kabul etmedik.

Ekonomi ile ilgili görüş ve beklentileriniz, önerileriniz neler?

Mustafa Ustaoğlu: Yıllık 200 milyon dolar dış ticaret hacmimiz olması dolayısıyla ekonomik gelişmeleri de yakından takip etmemiz gerekiyor doğal olarak. CDS, PMİ, istihdam, emtia, faiz ve kur gibi temel verileri sürekli olarak izliyoruz. Temel ekonomik verilerde volatilite aralığının geniş olmasından şirketler fayda sağlamamaktadır. Bu doğrultuda sürekli istikrarlı bir yapı olmasını temenni ediyoruz.

Ülkemizin hem istihdam yaratacak hem de dış ticaret fazlası verecek birçok firmaya ihtiyacı bulunuyor. 2023 hedeflerine hep birlikte koşmalıyız. Markalaşma, teknolojik yapı, inovasyon, e-ticaret, alternatif satış kanalları oluşturma, verimlilik ve benzeri birçok konuya önem veriyor olmalıyız. Baktığımızda gelişmiş ülke şirketleri bu unsurlardan asla vazgeçmiyor. Bu kapsamda şirket/varlık fiyatlamaları ise bizlerin kat be kat üstünde.

Ülkelerin lokomotifi, ihracat yapan, ihracatın yanında ise dış ticaret fazlası oluşturan firmalar. Özellikle bu kuruluşların hem yatırımları hem de büyüyen işletme sermayesi finansmanlarına erişimi ve fiyatlamalarında daha fazla destek olunması gerektiğini düşünüyorum. Bu kapsamda özellikle kamu bankalarına daha fazla misyon yüklenmelidir.

 

 

 

 

 

 
Etiketler
Manşet