Levent Gökmen Demirciler
lgokmen@ekonomist.com.tr
Pandemi sürecinde insanların alışveriş alışkanlıkları da değişti. Artık sosyal mesafenin korunduğu, insanların temastan çekindiği bir dünyada yaşıyoruz. Bu durum şirketleri, markaların iş yapış süreçlerine de yansıdı. Yapı sektörünün 30 yıllık köklü kuruluşu Neyzen Yapı Market’in dijital platformdaki yüzü olan nalburdayim.com, kuruluşunun üzerinden henüz bir yıl geçmeden başarılı bir grafik çiziyor.
Pandemi sürecinde insanların değişen ihtiyaçlarını hızlı okuyan platform, “Ne ararsan var!” sloganıyla ürün skalasına ateş ölçerden kamp malzemelerine kadar gündelik hayatın tamamlayıcısı ürün gruplarını da ekledi. Bu sayede satışlarını 10’a katlamayı başardı.
Sağlık destek ürünlerinden, ateş ölçerlere, kişisel bakım ürünlerinden, ev gereçlerine, kendin yap hobi ürünlerinden, kamp ürünlerine varana kadar ihtiyaç duyulan binlerce ürünü tüketiciyle buluşturan platform, bu süreçte, Türkiye’de online alışverişin nabzını tutan markalar arasında yerini aldı.
Nalburdayim.com Yönetim Kurulu Başkanı Ozan Bük, pandemi sürecinde ürün gruplarına ihtiyaca yönelik yeni ürünler eklediklerini ve kısa sürede her kesimden insan tarafından bilinirlik kazandıklarını söylüyor.
Son dönemde giderek yaygınlaşan internet alışverişinin en temel ihtiyaçlarımızın bile karşılandığı platform haline geldiğine dikkat çeken Ozan Bük, şöyle devam ediyor:
“Bu dönemde Türkiye’nin nöbetçi nalburu kimliğine yeni bir boyut kazandıran nal-burdayim.com, ürün skalasına eklediği yeni ürünlerle her eve girdi. Bahçe ve inşaat grubundan, bakım ve onarım malzemelerine, kişisel bakım ve elektrikli ev aletlerine kadar 10 bin çeşit ürünü tüketici ile buluşturuyoruz.
“Ne ararsan var!” diyerek satışlarımızı 10’a katlamayı başardık. Kendi üretimimiz olan tek kullanımlık seccade satışlarında hızlı aksiyon alarak da rekora imza attık. Sadece üç günde 50 bin adet tek kullanımlık seccade sattık.”
HIZLI AKSİYON ALDI
Yeni kurulmasına karşın başarılı bir satış grafiği yakalayan şirketin bu başarısının sırrının hızlı aksiyon alması olduğunu dikkat çekiliyor. Pandemi sürecinde tüketicinin ilk etapta cerrahi maske, siperlik, dezenfektan ve ateş ölçer gibi ürün ihtiyaçları oluştu.
Bu ihtiyacı karşılamaya yönelik hızlı aksiyon alarak ürünlerin satışına başladıklarını belirten Ozan Bük, evde geçirilen sürenin artmasıyla birlikte hareketsiz yaşamın bir neticesi olarak baskül talebinin artacağını hesap ederek platformlarında ürün çeşitliliği oluşturup kampanya ile satışa sunduklarını da vurguluyor.
Pandemi nedeniyle değişen tatil ihtiyaçları da en çok satışı yapılan ürünlere yansımış durumda. Örneğin sıkça tercih edilen otel tatilinin yerini; kamp, karavan gibi daha izole tatil imkanı sunan tatil planları aldı. Kamp eşyaları, en çok satılan ürünlerimiz arasında ilk sıralara yükseldi.
Camilerin ibadete açılmasıyla tek ve tekrar kullanımlık seccadeler satışa sunuldu. Dış mekanlarda hijyen noktalarında kullanılabilen pedallı dezenfektan standları satışına başlandı. Ev dekorasyonuna yönelen tüketiciler için de kendin yap ahşap ürünleri satışa sunuldu.
KADINLAR ALIYOR
Salgın nedeniyle evde geçirilen vakitler kadınların ötelenen bakım ve onarım faaliyetlerine yönelmelerine ve internetten alım yapmalarına neden olmuş durumda.
nalburdayım.com’u Türkiye’nin nöbetçi nalburu olarak adlandırdıklarını belirten Ozan Bük, “Koronavirüs, tüketim alışkanlıklarımızı tamamen değiştirdi. Evde belki de aylardır bekleyen bakım ve onarım faaliyetleri, gündeme oturdu.
Kadınların eşlerine defalarca hatırlattığı, yapılamayan ve şikayet unsuru olan bu işler, erkeklerin evde geçirdikleri sürelerin artmasıyla bir bir gerçekleşmeye başladı. Biz bunu yalıtım ve boya grubu ürünlerimizin artışında çok net görüyoruz” yorumunu yapıyor.
Satın alma işlemlerinde kadınların hakimiyetinin arttığı da gözlemlenen bir diğer gelişme. Çünkü evin ihtiyacı her ne olursa olsun, ev söz konusu olduğunda karar verici taraf her zaman kadınlar oluyor. Bük, uygulama kısmında erkekler iş başı yapsa da kadınların her zaman uygulatıcı pozisyonunda yer aldıklarını da vurguluyor.
İnternette boya ve yalıtım ürün grubunda satışa sunulan ürünlerin genellikle yarı mamül ürünler olduğuna dikkat çeken Ozan Bük, “Bu ürünleri satışa sunan platformlar, gerekli teknik desteği de vermek zorunda. Nalburdayım.com olarak güçlü altyapımızı kullanarak oluşturduğumuz teknik danışmanlarımız aracılığıyla tüketicilerimize bakım ve onarım işlemleri için yol haritası sunuyoruz. 7/24 sunduğumuz bu hizmetimiz ile rakiplerimizden ayrışıyoruz” diye konuşuyor.
nalburdayim.com, sadece nalbur ürünleriyle değil ürün skalasına eklediği eni ürünlerle yaşamın tüm alanlarına dokunuyor. Ev ve iş yaşamının tüm ihtiyaçlarını barındıran geniş ürün yelpazesiyle her yaştan ve her kesimden insanın alışveriş aktivitesinde kendine yer ediniyor. Mevsimsel nedenlerle birlikte özel günlere ve bayramlara bağlı olarak değişen alışveriş eğilimine, müşteri da-tasından faydalanarak projeksiyon tutuyor.
BİR YIL ÖNCE DİJİTALE TAŞINDI
ilk şubesi Özyurtlar Holding tarafından, 1990 yüında Esenyurt'ta açılan Neyzen Yapı Market'in dijtaldeki ayağı olan nalburdayim.com, yaklaşık bir yıldan bu yana online alışveriş sektöründe faaliyet gösteriyor. Bahçe ve inşaat malzemelerinden, bakım ve onarım malzemelerine, kişisel bakım aletlerinden, elektrikli ev aletlerine kadar 10 bin çeşit ürünü tüketici ile buluşturan platform, sunduğu 7/24 teknik danışmanlık hizmeti veriyor.
Platform, hızlı karar verme ve hızlı gönderim yeteneğine sahip. 100 TL üzeri alışverişe kargo ücreti almıyor. Yüzde 100 stoklu çalışan nalburdayim.com, Neyzen Yapı Market'in sahip olduğu Esenyurt Merkez, Bahçeşehir, Kıraç, Esenyurt ve Bahçeşehir Jotun mağazalarıyla tüketicilerin aradığı ürünü hızla temin ediyor.