Otomobil devinin CEO'su istifa etti

Küresel otomotiv üreticisi Stellantis'in üst yöneticisi (CEO) Carlos Tavares'in görevinden istifa ettiği bildirildi.

02 Aralık 2024 | 07:52
Son Güncellenme: 02 Aralık 2024 | 08:16

Bünyesinde çok sayıda önemli markayı bulunduran küresel otomotiv üreticisi Stellantis'ten dün yapılan açıklamada, Tavares'in pazar akşam saatlerinde görevinden ayrıldığı belirtildi.

AA'nın haberine göre Tavares'in ardından Stellantis'in, John Elkann'ın başında bulunacağı Geçici İcra Kurulu tarafından yönetileceği ve 2025'in ilk yarısında yeni CEO'nun duyurulmasının beklendiği kaydedildi.

Açıklamada görüşlerine yer verilen Stellantis'in Kıdemli Bağımsız Direktörü Henri de Castries, "Stellantis'in kuruluşundan bu yana elde ettiği başarı, kilit hissedarlar, Yönetim Kurulu ve CEO arasındaki mükemmel uyumdan kaynaklanıyor. Ancak son haftalarda farklı görüşler ortaya çıktı ve bu da Yönetim Kurulu ile CEO'nun bugünkü kararı almasına yol açtı." ifadesini kullandı.

İtalyan basınındaki haberlerde de şirketin Amerika'daki satışlarının son dönemde düştüğü dile getirildi.

Tavares'in istifa kararı sonrasında İtalya'da iktidar ve muhalefet partilerinden, Stellantis Başkanı John Elkann'a, bu ayrılığı parlamentoya açıklaması çağrısı geldiği vurgulandı.

Stellantis, 2021 yılında Peugeot ve Citroen markalarının bağlı bulunduğu Fransız PSA Grubu ile Fiat Chrysler Automobiles'ın (FCA) birleşmesiyle kurulmuş ve ilk CEO'su Carlos Tavares olmuştu. 

NEDEN İSTİFA ETTİ?

CNN'in haberine göre zaten sıkıntılı günler geçiren Tavares, yönetim kuruluyla yaşadığı anlaşmazlıklar ve satışların hayal kırıklığı yaratması ve görevden alınması yönündeki çağrılar nedeniyle istifa etti.
Habere göre ayrılık kararı ABD'de Stellantis'in satışlarında yaşanan düşüş, bayilerde satılmayan araç bolluğu, şirketin birçok fabrikasında yaşanan işten çıkarmalar ve ABD'li işçileri temsil eden sendikanın ayrılması yönündeki çağrıları, şirketin ABD'li bayilerinden oluşan bir konsey tarafından görev yönetimine yönelik sert eleştiriler, Kuzey Amerika'da otomobil ve kamyon fiyatlarının yüksek seyretmesinin satışları düşürmesi ve geleneksel müşteri tabanını hayal kırıklığına uğratması sonrası geldi