MUSTAFA KEMAL ÇOLAK
mcolak@ekonomist.com.tr
Twitter: @mk_colak
Kurumsal iletişimin iş anlayışı, şirketlerin bilançolarında görünmeyen değerlerin yönetimi olarak tarif edilir. Siz bu değerlerin adına marka, itibar, imaj yönetimi veya şirket kültürü oluşturulması diyebilirsiniz.
Mesleğin, modern yönetim uygulamalarını yakından izleyen şirketlerin bünyesinde önemi gittikçe artıyor, daha da artacağı muhakkak. Ülkemizde kurumsal iletişim alanını temsil eden bir dernek var.
Yedi yıldır faaliyette olan Kurumsal İletişimciler Derneği’nin (KİD) başkanlığına ikinci kez TAV Havalimanları Kurumsal İletişim Direktörü Bengi Vargül getirildi. Yeni oluşturulan yönetim kurulunda, Tekfen Holding Kurumsal İletişim Koordinatörü Dori Kiss Kalafat ile Yapı ve Kredi Bankası Stratejik İletişim Direktörü Uğur Nalbantoğlu başkan vekili olarak görev üstlendi.
SOYAK Holding Kurumsal İletişim Koordinatörü Fatma Çelenk sayman; Şekerbank Kurumsal İletişi
Kemal Kaptaner ile Çalık Holding Kurumsal İletişim Direktörü Mehmet Gel de üye olarak yönetim kurulunda yer aldı. Faaliyetlerini yakından izlediğim dernek önemli bir çalışmaya imza attı. Bu çalışmada sektörün envanteri çıkarıldı. Eksik yönler tespit edildi.
Öncelikle sertifika programları ile daha çok eğitilmiş ismin iş alanlarına dahil olmasını isteyen KİD'in yeni yönetiminin gündeminde, Anadolu'ya daha çok uzanmak da var. Bunun yanı sıra halihazırda 72 olan derneğin üye sayısı da yakın zamanda 100’e çıkarılacak.