MUSTAFA KEMAL ÇOLAK
mcolak@ekonomist.com.tr
Twitter: @mk_colak
Kurdoğlu Ailesi, genel kanının aksine fast food alanında büyük başarı gösterdi. Burger King'i yalnızca Türkiye'de büyütmekle kalmadı, başarısını Çin'e de taşıdı. Burger King'ten sonra Sbarro, Popeyes ve Arby's'i de bünyesine katan, en son Usta Döner ile marka yaratan grup, halihazırda Türkiye'de toplamda bine yakın restoran işletiyor. Çin'de ise her yıl 200 yeni restoran açıyor.
Ben bu performansın altında sektöre çok inanan patronajın ve güçlü insan kaynakları yönetiminin olduğunu düşünüyorum.
Kurdoğlu Ailesi, 21 yılda gıda yatırımlarını topladığı TAB Gıda'dan iyi yöneticiler yetiştirmesini bildi. Dönem dönem yeni görevlendirmelerle yöneticilerini bir üst pozisyona taşıdı.
Bunlardan üçü de geçtiğimiz günlerde atandı. 12 yıldır TAB Gıda bünyesinde çalışan Seçil Kurdoğlu TAB Gıda
Pazarlama Genel Müdürü oldu. En son bu pozisyonda genel müdür yardımcılığı görevini yürüten Kurdoğlu, İstanbul Teknik Üniversitesi Gıda Mühendisliği Bölümü'nden mezun.
Koç Üniversitesi İngilizce İşletme'den (MBA) aldığı yüksek lisansı da bulunan Seçil Kurdoğlu'nun Kurdoğlu Ailesi'nin gelini olduğunu da belirtmeliyim.
Son atama ile TAB Gıda pazarlama direktörü olan Zekeriya Bilici, şirket bünyesine 1995 yılında trainee müdürü olarak adım attı.
Dijital bilgi teknolojileri müdürü Burak Akın da TAB Gıda dijital pazarlama ve teknoloji direktörü oldu. Doğu Akdeniz Üniversitesi'nde Radyo Televizyon Sinema eğitimini tamamlayan Akın, çeşitli şirketlerde geçen iş yaşamını 2004'ten bu yana TAB Gıda'da sürdürüyor.