Bir süpermarkette alışveriş yaparken cep telefonunuza gelen kampanya mesajlarının son dönemde ne kadar arttığının farkındasınız değil mi? Ya da örneğin Uludağ'a çıktığınızda telefonunuzdan size ulaşan kış oteli tanıtımlarını veya kayak malzemelerindeki indirim duyurularını içeren sms'leri gördüğünüzde siz de benim gibi takip edildiğiniz hissi ne kapılmışsınızdır sanırım.
MUSTAFA KEMAL ÇOLAK
mcolak@ekonomist.com.tr
Twitter: @mk_colak
Bu iletişim yaklaşımının temelinde, müşteri davranışlarını izleyen, analiz eden ve bu çalışmanın ardından hizmet üreten şirketlerin varlığı yatıyor. Bu alanın etkin firmalarından biri de altı yıldır Türkiye'nin bağımsız iş zekası danışmanlık firması Intellica bünyesinde faaliyet yürüten Evam.
Evam'ın kurucu CEO'su Okan Karaduman, görevini Bülent Demirkurt'a devretti. Ortadoğu Teknik Üniversitesi ve London Business School mezunu Demirkurt, 25 yıldır IBM Türkiye'de değişik pozisyonlarda görev alıyordu.
Okan Karaduman ise Intellica İş Zekası Çözümleri CEO'su olarak görevine devam edecek. Karaduman, atamayla ilgili olarak, "Evam aslında born-global yani küresel doğmuş bir yazılım. Hedefimiz global bir partner ağı yaratmak ve Evam'ı Türkiye'den çıkan, dünyadaki büyük firmalara hizmet veren global yazılım firmalarından bi risi haline getirmek" dedi.