Yurt dışında 40 mağaza açacak

Sun Tekstil’in moda markası Jimmy Key; Irak, Romanya, Azerbaycan, Kıbrıs, Suudi Arabistan ve Mısır’da toplam 15 mağaza sayısına ulaşırken, 2025 sonuna kadar yurt dışı mağaza sayısını 40’a çıkaracak.

28 Temmuz 2024

Serüveni 1987’de Sun Tekstil’in kurulmasıyla başlayan ve moda markası olarak 1997 yılında ilk adımları atılan Jimmy Key, Türkiye’de 69 mağazaya ulaştı. Pandemi öncesinde Jimmy Key’de, merkez ofisinde, depo çalışanlarıyla birlikte yalnızca 25 kişi varken bugün 130 merkez çalışanı ve 350 saha çalışanı ile bu sayı 500’e yükseldi. İzmir merkez ofisine ek olarak İstanbul ofisini de hayata geçiren şirket, 2024 yılında 3 milyon adet ürün satmayı hedefliyor.

7 - 20 Temmuz 2024 tarihli sayıdan 

11 ülkeye ihracat yaptıklarını söyleyen Jimmy Key Yönetim Kurulu Başkanı Elvan Ünlütürk, pazar yerleri ve toptan satış kanallarıyla birlikte bu sayının 35’e ulaştığını ifade ediyor.

PAZAR YERLERİNDE DE BÜYÜYOR

Türkiye’de sektör lideri neredeyse tüm pazar yerlerine satış yapan şirket ayrıca yurt dışında Zalando, Zalora, Fashiondays, Namshi, Trendyol Global ve Amazon gibi yerlerde de satış gerçekleştiriyor.

Ünlütürk, bu yıl 150 milyon TL ihracat hedeflediklerini sözlerine ekliyor. Jimmy Key, Irak, Romanya, Azerbaycan, Kıbrıs, Suudi Arabistan ve Mısır’da toplam 15 mağaza sayısına ulaşırken, 2025 sonuna kadar yurt dışı mağaza sayısını 40’a çıkarmayı hedefliyor.

Ünlütürk, Birleşik Arap Emirlikleri ve Batı Avrupa ülkeleri için de farklı seçeneklerini değerlendirdiklerini söyleyerek, “2024 sonu için hedefimiz mevcut 10 franchise mağazamıza ek olarak yedi mağaza daha açmak. Romanya’da 2025 yılı içerisinde iki yeni mağaza açma hedefimiz daha var. Ayrıca Kıbrıs’ta beş yıl içinde üç franchise mağaza, 2025 sonuna kadar da Suudi Arabistan’da beş, Mısır’da iki ve Azerbaycan’da da bir yeni mağaza daha açmayı hedefliyoruz.”

60 MİLYON EURO CİRO HEDEFİ

Ünlütürk, ayrıca Birleşik Arap Emirlikleri, Lübnan, Ürdün gibi diğer bölge ülkelerde de potansiyel yatırımcılarla iş birlikleri için görüşmelerinin devam ettiğini söylüyor. 2024 yılı sonuna kadar Türkiye’de beş mağaza daha açmayı planladıklarını belirten Ünlütürk, bu yıl için 20 milyon TL yatırım hedeflediklerini ifade ediyor. Türkiye’de 69 olan mağaza sayısını 2025 sonunda 85’e ulaştıracaklarını vurgulayan Ünlütürk, 2025 için 50 milyon TL yatırım planladıklarını anlatıyor. 2023 yılını, 31 milyon Euro ciro ile tamamlayan şirket, 2024 yılında yaklaşık 60 milyon Euro ciroya ulaşmayı hedefliyor.

“Karbon emisyonunu azaltacağız”
“2024 yılının son çeyreğinde RFID sistemine geçiş yapıyoruz. Bu projeyle merkez depo ve mağazalarımızda 1,1 milyon Euro’luk bir yatırım gerçekleştiriyoruz. 2023 yılında yeni bir mimari konsept tasarımı çalıştık ve 2023’ten itibaren açılan mağazalarımızı bu yeni konseptle açıyoruz. Jimmy Key, Paris Anlaşması doğrultusundaki karbon emisyonu azaltma hedeflerini yerine getirmek için yoğun çalışmalar ve projeler yürütüyor. Üretim süreçlerinde ve mağazalarda enerji tasarrufu sağlayacak çevreci yatırımlar yapıyoruz. Tasarımlarımızı hayata geçirmek için üç boyutlu tasarım programları kullanıyoruz. Bu sayede numune üretimini azaltıyor ve oluşan tekstil atığının da azaltılmasını hedefliyoruz."