SİBEL ATİK
satik@ekonomist.com.tr
15-28 Mayıs 2022 tarihli sayıdan
Endüstriyel havalandırma, toz toplama, gaz arıtımının yanı sıra filtrasyon cihazları üretimi yapan Bomaksan, sadece fabrikalara ürettiği bu cihazları pandemi sürecinde okul, restoran, mağazalara da üretmeye başlayınca yüksek talebe yetişemez oldu.
Geçen yıl 10 milyon TL yatırımla Konya'da yeni kurduğu tesiste üretimi dörde katlayan şirket, kapasiteler dolunca yeni bir tesisi daha planlamaya aldı. 115 kişilik ekiple üretimde tam kapasite çalıştıklarını belirten Bomaksan Genel Müdürü Bora Boysan, Konya'da ikinci tesis yatırımını planlamaya aldıklarını ve önümüzdeki yıl bu yönde bir adım atacaklarını söylüyor.
Salgın sürecinde hava kalitesini artıran ürünlerin hem iç hem dış pazarda yoğun ilgi gördüğünü dile getiren Boysan, "Profesyonel tip hava temizleme cihazlarımıza olan talep, yurtdışında yüzde 300 oranda artış gösterdi.
Taleplere yetişebilmek adına yeni yatırımlarla büyümeye devam edeceğiz. Hedefimiz özellikle Avrupa ve Amerika pazarında ürünlerimizi yaygınlaştırmak" diyor.
AVUSTURYA ORDUSUNUN HAVASINI TEMİZLİYOR
Geçen yıl bin 500 ton sac işlediklerini ve BOA AIR markalı profesyonel tip hava temizleme cihazlarını 42 ülkeye ulaştırdıklarını dile getire Boysan, 200 milyon TL'ye yaklaşan ciroyla özellikle yurtdışında hızlı büyüme öngördüklerini iletiyor.
Şirketin Avrupa ülkelerinde güçlü olduğunu ifade eden Boysan, Avusturya ordusunun eğitim sınıflarında BOA markalı ürünlerinin kullandığını aktarıyor. Uzun prosedürler sonrası Avusturya askeri gücünün eğitim sınıflarında havayı temizlediklerini bunu başka ülkelere de taşımak istediklerini ileten Boysan, bu yıl Amerika'nın okullara hava temizleme cihazlarını teşvik etmesiyle orada da güçlenmek istediklerini anlatıyor.
Boysan, "Amerika'da okullarda havadan geçen virüsler nedeniyle yaşanan başta grip olmak üzere salgın hastalıkların devlete yarattığı ek maliyet hesaplanmış. Bu rakam 40 milyar dolar olarak açıklandı. Hava temizleyen cihazlarının yardımıyla bu rakamın yarı yarıya düşürülmesi hedefleniyor" diyor.
Boysan, kendilerinin de bu potansiyeli fırsata dönüştürmek ve Amerika pazarındaki yerimizi almak üzere çalıştıklarını aktarıyor.
ALMANYA'DA ŞİRKET ALDI
Öte yandan ihracatı daha hızlandırmak üzere kısa bir süre önce Almanya'da şirket satın aldıklarını dile getiren Boysan, bunun yanı sıra İngiltere, İtalya, Hollanda, Hindistan, Kenya, Portekiz, Avustralya, Azerbaycan, İsveç, Belçika, İsrail, Polonya ve Çekya başta olmak üzere 42'den fazla ülkeye hizmet verdiklerini söylüyor.
Boysan, sözlerini şöyle sürdürüyor: "Yükselen pazar payımızla her geçen gün ihracat odaklı faaliyetlerimizi artırıyoruz. Yeni yatırımımızla üretim ve ihracatta ciddi bir büyüme öngörüyoruz."