Dondurulmuş yoğurt markası Sincerely Yogurt, franchise veriyor. Şirket bu yılın sonuna kadar sekiz şube daha açmayı planlıyor.
BURCU TUVAY
btuvay@ekonomist.com.tr
Bir şube 50 bin ile 200 bin TL arasında değişen yatırım maliyetiyle açılabiliyor. Şubeler ortalama 250 bin TL ciro yapabiliyor.
Dondurulmuş yoğurt (markası olan Sincerely Yogurt, 2009 yılında ABD Pittsburgh'da kuruldu. Sincerely Yogurt, Türkiye'de ilk mağazasını ise 2017 yılında Bağdat Caddesi'nde açtı.
Müşteriler, tüm şubelerde, 50'yi aşkın malzeme alternatifleri ekleyerek, düşük kalorili ağız tadına uygun yoğurt seçenekleriyle porsiyonlarını kendileri tasarlayabiliyor.
Sincerely Yogurt'ta tüm yoğurt çeşitleri glutensiz ve Türkiye'de üretilirken menüde frozen yoğurt dışında smoothie, smoothie bowl, bubble waffle, çay ve kahve seçenekleri de bulunuyor.
Sincerely Yogurt'u Türkiye'ye getiren New York doğumlu genç girişimci Kübra Nefise Kalkan, American Universitesi'nde uluslararası ticaret ve ekonomi çift anadal yaptıktan sonra Georgetown Üniversitesi'nde finans alanında master yaptı.
Chigago merkezli Anderson Economic Group Türkiye Direktörü olarak çalıştıktan sonra Amerikan Ticaret Odası'nda icra kurulu üyesi olarak Amerikan firmalarının Türkiye atılımlarında destek vermeye başladı.
2013 yılında Türkiye'ye gelen Kalkan, 2017'de Sincerely Yogurt markasının master franchise haklarını alarak ilk mağazasını İstanbul Bağdat Caddesi'nde açtı. Dordurulmuş yoğurt pazarının Türkiye'de ciddi bir potansiyele sahip olduğunu düşünen Kalkan, 2017 yılından beri yedi noktada şube açtı.
KADIN GİRİŞİMCİYE İNDİRİM
Kübra Nefise Kalkan, bu yılın sonuna kadar sekiz franchise şube daha açmayı hedeflediklerini söylüyor. Franchise giriş bedeli olarak 49 bin TL alınıyor. Kadın girişimcilere franchise giriş bedelinde yüzde 20 indirim uygulanıyor.
Kiosk ve mağaza olmak üzere iki farklı konsept bulunuyor. Kiosk için 15 metrekare, mağaza için ise 20 ile 30 metrekare arasında bir alan yeterli. Bir şube toplam 50 bin ile 200 bin TL arasında değişen yatırım maliyetiyle açılabiliyor. Şubeler aylık ortalama 250 bin TL ciro yapabiliyor.
Yüzde 25 kâr marjı ile çalışılıyor. Girişimcilerde gıda sektöründe çalışmış olma tecrübesi aranmıyor. Bir şube için iki personel yeterli bulunuyor. Kübra Nefise Kalkan, personel maliyetinin düşüklüğünün girişimci için avantaj olduğuna dikkat çekiyor.
Özellikle Güney bölgelerinde büyüme hedeflerinin olduğunu anlatan Kalkan, "Finansal yeterliliği olan, dinamik, güvenilir ve işinin başında durabilecek kişileri tercih ediyoruz" diye konuşuyor. Yatırımın geri dönüşü ortalama 1 ile 1,5 yıl arasında sürüyor. Şubelere lokasyon seçimi, mağaza kurulumu, tedarik, operasyon ve pazarlama desteği veriliyor.
İŞİN AYNASI
Uygun yer: Kiosk ve mağaza olmak üzere iki farklı konsept bulunuyor. Kiosk için 15 metrekare, mağaza için ise 20 ile 30 metrekare arasında bir alan yeterli.
İlk sermaye: Franchise giriş bedeli olarak 49 bin TL alınıyor. Bir şube 50 bin ile 200 bin TL arasında değişen yatırım maliyetiyle açılabiliyor.
Ciro hedefi: Şubeler aylık ortalama 250 bin TL ciro yapabiliyor. Kâr marjı: Yüzde 25 kâr marjı ile çalışılıyor.
Bayilerde aranan özellikler: Girişimcilerde gıda sektöründe çalışmış olma tecrübesi aranmıyor. Finansal yeterliliği olan, dinamik, güvenilir ve işinin başında durabilecek kişiler tercih ediliyor.
Başvuru için: franchise@sincerelyyogurt.com.tr ya da 0216 350 40 25