SİBEL ATİK
satik@ekonomist.com.tr
12 – 25 Haziran 2022 tarihli sayıdan
Yaklaşık 70 yıl önce Denizli'de küçük bir dokuma atölyesinde temelleri atılan Zorlu Holding, ilk göz ağrısı tekstil sektöründe yeşil dönüşüm için etki yatırımlarını hızlandırdı.
Ev tekstili ürünlerini TAÇ ve Linens markalarıyla tüketicilerle buluşturan Zorlu Tekstil, temiz üretim anlayışıyla yatırımlarını büyük ölçüde sürdürülebilir alana taşıdı.
Bu yıl 53 milyon dolarlık yatırımın önemli bir kısmını verimlilik artışı ve yeşil dönüşüme aktaran şirket, sürdürülebilir ve akıllı ürün kategorisinin cirodaki yüzde 25 olan payını beş yılda yüzde 50'nin üzerine çıkarmayı hedefliyor.
ÜÇ YILLIK YATIRIM HEDEFİ
Sürdürülebilir alana yaptıkları yatırımlarla katma değeri artırmak üzere çalıştıklarını kaydeden Zorlu Holding Tekstil Grubu Başkanı Necat Altın, "Bu doğrultuda yeşil dönüşüm için gerekli teknoloji ve inovasyon yatırımlarını yapıyoruz" diyor.
Altın, önümüzdeki üç yılda ana yatırımların sürdürülebilir ve döngüsel ekonomi odaklı olacağını kaydediyor. Tesislerde 'Temiz Üretim Yazılımı' adını verdikleri online olarak enerji takibi yapabildikleri ekranlar tasarlandığını belirten Altın, fabrika, makine, kalite, refakat kartı bazında ne kadar su ve enerji tüketildiğini online olarak izlediklerini ve bu yatırımın kendilerine proses iyileştirme çalışmalarında ciddi kolaylıklar sağladığını söylüyor.
İhracat odaklı bir grup olarak Yeşil Mutabakat ile alakalı tüm gelişmeleri yakinen takip ettiklerini de anlatan Altın, Yeşil Mutabakatı bir fırsat olarak gördüklerini ve bu dönüşüme, Akıllı Hayat 2030 stratejisiyle hazırlandıklarını belirtiyor.
CİRODA HEDEF ARTTI
Geçen yılı 642 milyon dolar ciro ile kapatan ve bu yıl bu rakamı 721 milyon dolara taşımayı hedefleyen Zorlu Tekstil Grubu, yeşil dönüşümle birlikte ihracatta da gücünü katlamayı planlıyor.
İhracat odaklı büyüyen tekstil grubuna bağlı Zorluteks tarafında bu yıl 194 milyon dolar, Korteks'te ise 48 milyon dolar yurtdışı satış öngörülüyor.
Tekstil grubu olarak bu yıl toplamda 242 milyon dolar ciro hedeflediklerini ifade eden Necat Altın, ihracatın yüzde 75'inin Avrupa, yüzde 15'inin ABD, yüzde 10'unun ise diğer bölgelere gerçekleştiğini söylüyor.
Bu noktada Yeşil Mutabakat uyum sürecini tamamlamanın katma değeri artırmada önemli bir rolü olacağını belirten Altın, "En çok hangi proseste elektrik tüketiliyor, hangi alanlarda iyileştirmeler yapılırsa karbon yükü daha fazla azaltır gibi izleme sistemlerini kurduk ve bu çok önemli.
Mesela bu yıl suyun tekrar kullanımına yönelik fizibilite çalışmalarımızı yaptık. Su kullanımımız kg kumaş başına ciddi oranda azaltıp 50 lt su seviyelerine çekeceğiz. Bu gibi katma değeri de artıracak girişimlerle ihracat yolculuğumuzu da hızlandıracağız" diye konuşuyor.
DİSNEY’İN EMEA HAKLARINI ALDI
Tekstil ürünlerinde sinema ve dizilerin önde gelen karakterleri de giderek ilgi görür bir noktaya geldi. Bu noktada da önemli iş birliklerine imza atan Zorlu Tekstil Grubu, Disney'in EMEA bölgesi haklarını da aldı.
Necat Altın, "İnsanlarla iletişime girmek, bir hikaye yaratmak istiyoruz. EMEA bölgesinde Disney'in haklarını da alarak böyle bir hikaye yarattık. Onun yanında kendi ürünlerimizi de satıyoruz. Avrupa'da da şimdi başka bir hikaye yaratmak için Almanya'dan yola çıkıyoruz" diyor.