AYŞEGÜL SAKARYA PEHLİVAN
asakarya@ekonomist.com.tr
2020 yılına kadar 500 milyon TL yatırım yapılarak İstanbul’da iki yeni otel daha açılması planlanıyor. Ardından yurtdışına da yatırım yapılması hedefleniyor. Terör olayları ve darbe girişimi nedeniyle daralan turizm sektörü, tüm olumsuzluklara rağmen yatırımcıların ilgisini çekmeye devam ediyor.
Bugüne kadar inşaat, tekstil ve kuyumculuk sektörlerine yatırım yapan Özkök Ailesi de Wish More markasıyla turizm sektörüne girdi. 2016 yılında Saroz Gayrimenkul çatısı altında ilk otelini 120 milyon TL yatırımla Bayrampaşa’da açan aile, 2020 yılına kadar 500 milyon TL’lik yatırımla Şişli ve Harbiye’de iki yeni otel daha açmayı planlıyor.
HEDEF YURTDIŞI
Şirketin hedefi sektörde uluslararası tanınırlığı olan yerli bir marka yaratmak. Yurtiçi yapılanmayı tamamladıktan sonra yurtdışına açılmayı planladıklarını söyleyen Wish More Hotel İstanbul Genel Müdürü Erkan Akkurt, yurtdışı hedefleri arasında Avrupa ülkeleri ve ABD olduğunu belirtiyor.
Markanın ikinci oteli Şişli’de Halas-kargazi Caddesi üzerinde yapılıyor. İnşaatı başlayan Şişli’deki otelin iki yıl içinde hizmete girmesi planlanıyor. Üçüncü otelin ise Harbiye’de açılması planlanıyor.
Harbiye’deki otel için de arsanın hazır olduğunu belirten Erkan Akkurt, “Biz turizmdeki sorunlara rağmen sektörün geleceğine inanıyoruz. Bu nedenle yatırımlarımıza hız kesmeden devam edeceğiz” diye konuşuyor. Wish More, otelcilik sektöründe zincir bir marka olarak büyümeyi ve erişilebilir lüks sınıfında yenilikçi iş uygulamaları ile rakiplerinden ayrışmayı hedefliyor.
DOLULUK YÜZDE 60
Şirketin Bayrampaşa’da 120 milyon TL’ye mal olan ilk oteli turizm sektöründeki sıkıntılara rağmen yüzde 60 doluluğa ulaştı. Bayrampaşa’nın hızla gelişen bir bölge olduğuna dikkat çeken Erkan Akkurt, konuşmasına şöyle devam ediyor: “Otelin bulunduğu lokasyon Kocatepe metro istasyonuna çok yakın.
Taksim ve Tarihi Yarımada gibi kentin tarihi bölgelerine, Atatürk Havalimanı’na, fuar merkezine, Maslak ve Şişli gibi iş merkezlerine kolay ulaşım imkanı var. Ayrıca son dönemde bir eksen kayması var sektörde. Turistler riskli gördükleri Sultanahmet gibi bölgelerde kalmak yerine daha uzakta kalıp oraları ziyaret etmek istiyor. Bu durumda bizi tercih ediyorlar.”