Yeni yatırımıyla vitesi yükseltecek

08 Mart 2017
Geçen yıl Birol Yücel, Erkut Yücaoğlu, Nevzat Aydın gibi isimlerin de arasında olduğu 11 kişi ve iki şirketin ortak olduğu Wee Baby, bu yıl büyümede atağa kalkmaya hazırlanıyor. 2017 yıl sonuna kadar 12 milyon TL yatırım planlayan şirket, bu yatırımla üretim kapasitesini iki katına çıkaracak.

AYŞEGÜL SAKARYA PEHLİVAN
asakarya@ekonomist.com.tr

2016’yı 75 milyon TL ciro ile kapatan şirketin 2017 hedefi ise 100 milyon TL ciroya ulaşmak. Yaklaşık 30 yıl önce Savaş Damargüç tarafından kurulan Burda Bebek, bebek diş kaşıyıcısı, biberon, emzik gibi ürünleri Türkiye’de üreterek Wee Baby markasıyla hem iç pazarda hem de yurtdışında büyümeyi başardı. Sektördeki başarısıyla yatırımcıların da ilgisini çeken şirket, 2016 yılının başında yatırımcı bir grup tarafından satın alınarak yönetim değişikliğine gitti.

Yabancı Sermaye Derneği (YASED) eski başkanı Şaban Erdikler, TÜSİAD Yüksek İstişare Konseyi eski Başkanı Erkut Yücaoğlu, Ömer Dinçkök, Yemeksepeti’nin kurucusu Nevzat Aydın gibi isimlerin yatırım yaptığı şirket bu değişimle atağa kalktı.

KAPASİTEYİ KATLAYACAK
Wee Baby, toplam satış kanallarında 75 milyon TL ciro ile 2016’yı yüzde 17’lik konsolide büyümeyle kapattı. Profesyonel bir ekiple yeni global hedefler belirleyen şirket, 2017 sonuna kadar 12 milyon TL yatırım yapmayı planlıyor. Bu yatırımla tim kapasitesi ikiye katlanacak. Artan kapasitenin de etkisiyle cironun 100 milyon TL’ye ulaşması hedefleniyor.

Wee Baby Genel Müdürü Burak Özbaşoğlu, nisan ayında 15 bin metrekare üretim ve depolama alanına sahip yeni üretim tesisini hayata geçireceklerini söylüyor. Özbaşoğlu, “25 milyon adedin üzerinde üretim kapasitesine sahibiz. Yeni tesis sayesinde üretim kapasitemiz iki katına çıkacak” diyor.


İHRACATTA İKİ KAT BÜYÜYECEK
Markanın anne bebek ürünlerinde 132’nin üzerinde ürün çeşidi ve 400 ürünü bulunuyor. Eczane, anne bebek mağazaları, organize perakende zincirlerinde satılan Wee Baby, özellikle eczane kanalında hızlı bir büyüme gösteriyor.

Türkiye genelinde faaliyet gösteren 25 bin eczanenin 24 bininde Wee Baby ürünleri satılıyor. 2016 yılında eczane kanalında mayıs ayından itibaren ciddi bir pazar payı kazanmaya başladıklarını söyleyen Burak Özbaşoğlu, “Yüzde 46 seviyelerinde olan adet pazar payını aralık ayı itibariyle yüzde 50 seviyelerine çıkardık. Bu büyümeyi devam ettirmeyi hedefliyoruz” diyor.

Wee Baby, Avrupa, Ortadoğu, Afrika ülkeleri Türki Cumhuriyetler dahil 24 ülkeye ihracat gerçekleştiriyor. Avrupa, Ortadoğu ve Afrika pazarlarında büyümeyi hedefleyen şirket, ihracatta iki kat büyüme hedefliyor.