Yeni üretim tesisine 80 milyon TL yatıracak

05 Mayıs 2021
AYŞEGÜL SAKARYA PEHLİVAN asakarya@ekonomist.com.tr

Zen Pırlanta, 80 milyon TL yatırımla yeni bir pırlanta tasarım ve üretim merkezi açmaya hazırlanıyor. Zen Pırlanta Yönetim Kurulu Başkanı Emil Güzeliş, merkez tam kapasite çalıştığında 2 bin kişiye istihdam imkanı sağlayacaklarını söylüyor.

02-15 Mayıs 2021 tarihli sayıdan

Mücevher sektörünün önemli oyuncularından Zen Pırlanta, pandeminin olumsuz koşullarına rağmen 80 milyon TL yatırımla yeni bir pırlanta üretim ve tasarım merkezi kurmaya hazırlanıyor.

İstanbul'da Kuyumcukent'in yanına kurulan tesis tam kapasite çalıştığında Zen Pırlanta'nın aylık 40 bin adet olan üretimi 200 bine çıkacak. 13 bin 500 metrekareyle dünyanın en büyükleri arasında yer alacak olan tesisin 2022'de bitmesi planlanıyor.

Zen Pırlanta Yönetim Kurulu Başkanı Emil Güzeliş, "Türkiye tasarım ve üretim gücüyle tüm dünyanın pırlanta üretim merkezi olabilir. Hem tasarım hem de üretim yeteneklerimizle üretimde liderliği Çin'in elinden alabiliriz.

Bu iş için kapasitemiz çok fazla" diyor. Pandemi nedeniyle yavaşlasa da tesisi en kısa zamanda tamamlamayı hedeflediklerini söyleyen Güzeliş, tam kapasite çalıştığında 400 olan istihdam sayısını 2 bine çıkaracaklarını belirtiyor.

İHRACATTA BÜYÜMEYE DEVAM


Türkiye genelinde 72 mağazası olan şirket, 2020'de yeni AVM'lere girerken diğer taraftan küçük mağazaların metrekaresini büyüttü. Eskiden 50 metrekare olan mağazaların büyüklükleri 100220 metrekareye ulaştı.

2021'de yeni mağaza açılışları devam edecek. Şirketin, 2021'de İstanbul Akasya AVM ve İzmir İstin-yepark'ta exclusive konseptli iki mağazası açılacak. Bunun dışında Mersin'de ikinci mağazanın açılması hedefleniyor. Zen Pırlanta 170 milyon TL ihracatla, pırlantalı mücevherdeki ihracat liderliğini sürdürdü.

Yurtdışında 18 mağazası olan şirket, Irak, Fas, Peru ve Arnavutluk'ta yeni mağazalar açtı. 2021'de yurtdışında ise Fas, Makedonya, Slovakya ve Katar'da mağazalar açılması planlanıyor.

2020 yılını 700 milyon TL ciroyla kapattıklarını söyleyen Emil Güzeliş, "2021'de büyüme hedefi koymadık. Pandemi nedeniyle piyasa belirsiz. Önceliğimiz kaliteli büyümek, verimliği korumak ve üretim kalitesini artırmak" diyor.

KALICI HEDİYELER ÖNE ÇIKTI


Pandemi ile birlikte mücevherde de tüketici alışkanlıkları değişti. De Beers Grubu'nun yaptırdığı araştırmaya göre de tüketicilerin yüzde 90'ı pratik, eğlenceli, işlevsel hediyelerin yerine artık daha anlamlı, zaman içinde değerini koruyacak, kalıcı hediyelere yöneldi.

Şirket, bu süreçte pırlantayı en iyi tamamlayacak unsurlardan biri olarak ürünlerinin arasına parfümü ekledi. Parfüm tasarımları Fransa'da önemli parfümörlere yaptırılan Diamond parfümünü piyasaya sürdüklerini söyleyen Güzeliş, "Aralık ayında mağazalarımızda satışına başladığımız Diamond parfüm için kısa zamanda ciddi talep aldı" diyor.

ONLINE SATIŞLARI İKİ KAT ARTTI


Şirketin bu süreçte online satışları da arttı. Geçmişte online mağazaya yapılan yatırımların karşılığını, pandemi gibi zor bir dönemde satış artışı olarak alan şirketin, online satışları bir önceki yıla göre 1.9 kat artış gösterdi. 2021 hedefi ise bu trendi devam ettirerek yüzde 50 büyüme yakalamak.