Yeni tesisiyle hedef büyüttü

24 Mayıs 2017
Yedi kardeşin kurduğu Şölen Çikolata, Gaziantep’te açtığı yeni tesisiyle endüstri 4.0’a geçti. 120 bin metrekarelik üretim üssüne 600 milyon TL’lik yatırım yapan şirket, 200’ü aşkın ürünü iç pazarın yanı sıra 100’ün üzerindeki ülkeye de ihraç ediyor. Bu yıl 1 milyar TL ciroya ulaşmayı planlayan Şölen Çikolata, ihracatını da 150 milyon dolardan 170 milyon dolara çıkarmayı hedefliyor.

ÖZLEM BAY YILMAZ
obay@ekonomist.com.tr

Temelleri 1989 yılında günlük 10 ton kapasiteli, 2 bin metrekarelik üretim alanında, 50 kişilik bir ekiple atılan Şölen Çikolata, Gaziantep 4’üncü Organize Sanayi Bölgesi’ndeki dört tesisindeki faaliyetlerini durdurup yedi ay kadar önce 120 bin metrekarelik yeni tesisinde üretime başladı. Bu tesisiyle sanayi 4.0’a geçen Şölen, teçhizat, teknoloji ve inşaat için toplam 600 milyon TL’lik yatırım yaptı.

Akıllı üretim teknolojileri ile donatılan yeni üretim üslerinin şirketin konumunu güçlendireceğini belirten Şölen CEO’su Elif Çoban, “Şirketin günlük üretim kapasitesi 800 tona çıktı. Geçen yıl 763 milyon TL ciroya ulaştık. Bu yıl ise yeni tesisimizin katkısıyla 1 milyar TL ciro hedefliyoruz. Yeni fabrikamızdaki 62 üretim hattından çıkan ürünlerimizi 100’ü aşkın ülkeye ihraç ediyoruz” diye konuşuyor.

BELÇİKA’YA ÇİKOLATA SATIYOR
Şölen, Türkiye’de sektörünün en fazla ihracat yapan şirketi konumunda. ABD’den Maldivler’e kadar 100’ü aşkın ülkeye ihracat yapan şirket, geçen yıl 150 milyon dolar olarak gerçekleşen ihracatını bu yıl 170 milyon dolara çıkarmayı hedefliyor. Ürün portföyünde 200’ü aşkın ürün bulunduğunu ancak bunların 60’a yakınının
iç pazara sunulduğunu dile getiren Elif Çoban, ihracatta doğru pazarlara yönelip katma değerli ürünler sunarak başarılı olduklarını söylüyor.

İhracatta kârlılığı yakaladıkları için yeni yatırımlar yapabildiklerini dile getiren Çoban, şöyle devam ediyor: “Adı çikolata ile özdeşleşmiş Belçika’ya da ürün gönderiyoruz. Bir anlamda tereciye tere satıyoruz. Bunu başarabildiğimiz için sadece kendimiz için değil, ülkemiz adına da gururluyuz.

Şu anda Belçika’ya 7 milyon Euro’luk ihracatımız var. İngiltere de son dönemde iyi giden pazarlarımızdan. Oraya 2,5 milyon sterlinlik ihracatımız var. Bu ülkeye ofis de açacağız. İki dönem Turquality desteği de aldık. Bu yıl ise henüz netleşmedi.”

Yatırım kadar istihdama da odaklanan şirketin, İstanbul ve Gaziantep’teki üretim merkezlerinin yanı sıra Kanada, Azerbaycan, Cezayir, Ürdün, Suudi Arabistan, BAE, ABD’de bulunan ülke ofisleriyle birlikte toplamda 2 bine yakın çalışanı var. Yeni tesiste kapasite kullanım artışına bağlı olarak çalışan sayısında da 300 kişiye yakın bir artış söz konusu.

AR-GE’YE AĞIRLIK VERİYOR
Öte yandan Şölen’in yeni üretim üssünde 2 bin metrekarelik bir AR-GE merkezi de bulunuyor. Elif Çoban, “TÜBİTAK ile üretim proses makine geliştirme projelerini yaptık. Şimdiye dek yaklaşık 7-8 proje hayata geçirdik.

Bunun yanı sıra sürdürülebilir büyüme hedefimiz çerçevesinde enerji tasarrufu, maliyet düşürme ve üretim hatlarının verimliliğini artırmaya yönelik AR-GE projelerinin geliştirilmesi de gündemimizde” diye konuşuyor. Bu yıl AR-GE’ye 4,5 milyon TL bütçe ayıran şirket, 2018’de bu rakamı 6 milyon TL’ye çıkarmayı planlıyor.