Türkiye'nin önemli yeme-içme gruplarından Happy Moon's, yeni markası Bobs Kitchen'ın verdiği ivmeyle büyüme atağına kalkacak. Grubun beş yıllık planı, Happy Moon's markasıyla 40-45, Manhattan Cafe ile 50, Bobs Kitchen ile 200 şubeye ulaşmak.
AYŞEGÜL SAKARYA PEHLİVAN
asakarya@ekonomist.com.tr
Hüseyin Aymutlu, Happy Moon's'un temellerini yaklaşık 20 yıl önce Kadıköy'de küçük bir şubede attı. Restoran sektöründe pek çok farklı alanda çalıştıktan sonra kendi markasını kuran Aymutlu,
Happy Moon's, Manhattan Cafe ve Bobs Kitchen markalarıyla Türkiye'nin önemli yeme-içme gruplarından birini oluşturdu.
Grup yeni markası Bobs Kitchen'ın da verdiği ivmeyle önümüzdeki dönemde büyüme atağına kalkmaya hazırlanıyor. Grubun beş yıllık planı Happy Moon's markasıyla Türkiye'de 40-45, Manhattan Cafe ile 50, Bobs Kitchen ile 200 şubeye ulaşmak.
2018 yılında yüzde 40 büyüyen Happy Moon's, bu yılı yüzde 50 büyümeyle kapatmayı planlıyor. 2019 yılını 220 milyon TL'lik ciroyla kapatmayı hedeflediklerini söyleyen Happy Moon's Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Aymutlu, 2020 ciro hedeflerinin ise 250 milyon TL olduğunu belirtiyor.
ANADOLU'DA FRANCHISE'LA BÜYÜYOR
Happy Moon's'un aktif hizmet veren şube sayı 25. Grubun diğer markası olan Manhattan Cafe'nin iki, Bobs Kitchen'ın ise üç şubesi bulunuyor. 2019 sonuna kadar Happy Moon's'un Türkiye'de 30, Manhattan Cafe'nin beş, Bobs Kitchen'ın da 10 şubeye ulaşması hedefleniyor.
Grubun Happy Moon's ve Bobs Kitchen markaları Anadolu'da franchise sistemiyle büyüyor. Şirketin büyümeyi planladığı kentler arasında Ankara, Antalya gibi şehirler yer alıyor.
Happy Moon's için metrekare başına maliyeti yaklaşık bin dolar. İsim hakkı bedeli ise 350 bin TL + KDV. Ayrıca aylık yüzde 4 lisans bedeli alınıyor. Bobs Kitchen'ın yatırım maliyeti ise 500 bin TL.
Bu marka için 100 bin TL giriş bedeli ve yüzde 5 lisans ücreti alınıyor. Happy Grup çatısı altında yaklaşık bin 800 kişi istihdam ediliyor. Yeni açılacak şubelerle birlikte 400-500 kişilik istihdam daha sağlanacak.
YURTDIŞINA AÇILACAK
Hüseyin Aymutlu, önümüzdeki dönemde yurtdışına açılmayı planlıyor. Şirketin yurtdışında ilk şubesi eylül ayında Azerbaycan'ın başkenti Bakü'de kapılarını açacak.
Kısa vadede Dubai ve Suudi Arabistan'da şubeler açmayı hedefleyen şirket, beş yıllık planı çerçevesinde Londra ve Moskova gibi dünya başkentleri ile uluslararası havalimanlarında büyümeyi hedefliyor.
Son dönemde yeme-içme sektörünün en önemli sorunlarından biri artan maliyetler. Hüseyin Aymutlu, israfı engellediklerini ve operasyonel denetimleri artırdıklarını söylüyor. Ayrıca şirketin en büyük avantajlarından biri peşin ödeme yapması. Şirket, böylece yüzde 10-15 oranında daha uygun fiyatla alım yapabiliyor.
STRATEJİK İŞBİRLİĞİNE SICAK BAKIYOR
Son dönemde yeme-içme şirketleri yatırımcıların da ilgisi çekiyor. Happy Moon's Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Aymutlu da stratejik ortaklık konusuna yeşil ışık yakıyor. Aymutlu, Türkiye'de özel fon şirketlerinin son yıllarda başarılı şirketlerin gündemine girdiğini söylüyor.
Hüseyin Aymutlu, "Fonlar aslında bir katalizör görevi yapıyor. Büyüme potansiyeliniz varsa bu süreci hızlandırıyor. Biz karşılıklı olarak 'kazan-kazan' yapısında olabilecek her türlü opsiyona açığız. Özellikle yurtdışı yapılanması için bunu daha ciddi düşünebiliriz" diyor.