AYŞEGÜL SAKARYA PEHLİVAN
asakarya@ekonomist.com.tr
2012 yılında ilk şubesi İstanbul'da açılan Tavuk Dünyası, 2015 yılında Türkiye'nin önde gelen özel sermaye fonlarından Medi-terra Capital ile ortaklığa gitti.
Mediterra Capital'in finansal ve stratejik desteğiyle büyümeyi ve kurumsallaşmayı hızlandıran şirket, büyüme hedefleri doğrultusunda yeni yatırıma hazırlanıyor. Tavuk Dünyası, Ankara'da 30 milyon TL'lik yatırımla yeni bir tesis kurmak için harekete geçti. Günlük 20 ton üretim yapılacak bu tesisle şirketin üretim kapasitesi iki kat artacak.
Tavuk Dünyası CEO'su Volkan Mumcu, halihazırda Kocaeli Şekerpınar'da günlük 24 tonluk üretim kapasitesi olan bir tesislerinin olduğunu söylüyor. Ankara'da 9 bin metrekare arsa üzerinde 6 bin 147 metrekarelik inşaat alanından oluşan ikinci üretim tesisinin nisan ayında faaliyete geçmesinin planlandığını da ifade ediyor.
BİN KİŞİLİK İSTİHDAM
Tavuk Dünyası, 2019 yılı boyunca 25 farklı şehirde toplam 39 yeni şube açtı. Böy-lece 2019 yılını 50 şehirde 209 restoran ile tamamladı. 2019 yılında yüzde 35'in üzerinde büyüdü.
2019'da cirosu 700 milyon TL'ye ulaşan şirket 2020 yılında bunu 900 milyon TL'ye taşımak istiyor. Bu amaçla bu yıl 40 yeni restoran daha açmayı planlıyor.
Şirket, İstanbul, İzmir, Ankara, Trabzon ve Antalya başta olmak üzere Türkiye'nin her iline açılmayı hedefliyor. Volkan Mumcu, yeni açılacak mağazalarla birlikte 2020 sonuna kadar bin kişiye yeni istihdam yaratacaklarını belirtiyor.
Franchise sistemiyle büyüyen Tavuk Dünyası, franchise giriş bedeli olarak 230 bin TL+KDV talep ediyor. Royalty fee ve reklam katkı bedeli olarak da cirodan yüzde 5 prim alınıyor.
AR-GE EKİBİ VAR
Tavuk Dünyası, kurulduğundan beri gerek restoranlarının genel konsepti gerekse de sunduğu hizmet ve menüleriyle konuklarına 'yeni ve farklı bir deneyim' yaşatmayı hedefliyor. Tavuk Dünyası'nın bir AR-GE ekibi var. Menüler dünyanın farklı mutfaklarından esinlenerek hazırlanıyor. Şirket önümüzdeki günlerde menüye yeni ürünler eklemei planlıyor.
AVRUPA PAZARINA GİRECEK
Halihazırda Rusya'da Kazan, Nizhniy Novgorod ve Moskova'da 17 restoranı bulunan şirket, 2020 yılında bu ülkede sekiz yeni şube açmayı hedefliyor. Bu yıl Avrupa pazarına açılmayı da planlıyor.
Volkan Mumcu, "Almanya, İngiltere ve İspanya pazarında araştırmalarımız sürüyor. İspanya en yakın ülke olarak görünüyor. İlk etapta üç şube açmayı planlıyoruz" diyor. Şirket 2020 yılında yurtdışı için 4 milyon dolarlık yatırım bütçesi ayırmış bulunuyor.