Yeni fabrikayla kapasitesini 2.5 kat artıracak

24 Nisan 2022
Ayşegül Sakarya Pehlivan asakarya@ekonomist.com.tr

Alçak gerilim şalt ürünleri imalatı yapan Sigma Elektrik, büyüme hedefini yüzde 70-80 olarak belirledi. Şirket, 10 milyon dolarlık yatırımla üretim kapasitesini 2,5 kat artıracak. Sigma Elektrik Genel Müdürü Murat Akgül, 200 kişiye yeni istihdam yaratacaklarını söylüyor.

17 – 30 Nisan 2022 tarihli sayıdan

Sigma Elektrik, yaklaşık 29 yıl önce otomatik sigorta üretimiyle sektöre giriş yaptı. 2009 yılında Ünlü Grup bünyesine katılmasının ardından büyümesine hız veren Sigma Elektrik, bugün 87 ülkeye ihracat yapıyor.

Alçak gerilim şalt ürünleri sektöründe; devre kesicileri, otomatik sigortalar, akım transformatörleri gibi farklı ürünler üreten Sigma Elektrik, artan talebi karşılayabilmek için yeni yatırım kararı aldı.

İSTİHDAM YARATACAK


10 milyon dolara mal olacak yeni yatırımla şirketin üretim kapasitesi 2,5 kat artacak. 15 bin metrekare kapalı alanı olacak tesiste 200 kişiye istihdam yaratılacak.

Yeni fabrikayla ile birlikte ürün gamını ilk aşamada yüzde 10 artırmaya odaklandıklarını söyleyen Sigma Elektrik Genel Müdürü Murat Akgül, "Bunun yanında yeni makine ve teçhizat ile yeni ürün grupları için kalıp yatırımlarımız da planlarımız arasında bulunuyor.

Önceliğimiz büyüme ve ürün yelpazemizi genişletmek. Mevcut üretim teknik ve teknolojilerimizde de otomasyonu artırmayı planlıyoruz" diyor.

2021 yılı tüm dünyada pandeminin etkilerinin devam ettiği, kısıtlamalar ve tedarik problemlerinin
yaşandığı bir yıl oldu. Bu süreçte yaptığı yatırımların meyvesini toplayan şirket, 2021 yılında yüzde 90 büyüdü.

2022 büyüme hedefi ise yüzde 70-80 olarak belirlendi. İlk üç aylık performansın beklentinin üzerinde olduğunu söyleyen Murat Akgül, "Sonraki yıl öbür fabrikaya da başlarsak daha da hızlı büyüyeceğiz" diyor.

İTHALATI AZALTACAK


Sigma Elektrik iç pazarın yanı sıra yurtdışında da hızlı büyüyor. Şirketin cirosunun yüzde 40'ını ihracat oluşturuyor. İhracatta her yıl en az yüzde 20 büyüyen şirket, yüzde 40 olan ihracat oranını yüzde 50'ye çıkarmayı hedefliyor.

Son birkaç yıldır Türkiye'nin ve dünyanın zorlu bir süreçten geçtiğini söyleyen Akgül, "Ülkeler kapalı, sınırlar kapalı. Bu süreçte bile ekibimiz, uçağın uçtuğu son noktaya kadar giderek, 'biz buradayız' demeyi başardı.

Afrika, Güney Amerika, Uzakdoğu, Vietnam ve Bangladeş'e kadar ihracatımızı büyütüp, dünyada Sigma Elektrik algısını yukarılara çekmeye çalıştık" diyor.

Bugün Avrupa, Amerika, Ortadoğu, Afrika ve Asya bölgelerindeki 87 ülkeye ihracat yapan şirket, sene sonuna kadar bu rakamı 100 ülkeye çıkartmayı hedefliyor.

Sigma Elektirik'in 20 ana ürün grubunda bin 800'ün üzerinde ürünü var. Bu ürünlerin önemli bir kısmının normalde yurtdışından ithal edildiğini söyleyen Murat Akgül, global standartlarda Türkiye'de üretim yaparak bazı ürünlerde ithalatın azaltılmasına katkı sağlamayı hedeflediklerini belirtiyor.

Alçak gerilim sınıfında yer alan ürünlerin yüzde 90'ını portföyünde bulunduran şirket, AR-GE çalışmalarıyla her yıl iki ya da üç yeni ürün grubunu bünyesine katmayı hedefliyor.

2022’DE 1,2 MİLYAR TL CİRO HEDEFİ KOYDU


Sigma Elektrik'i bünyesinde bulunduran Ünlü Grup, 1992'den beri tekstil, elektrik ve inşaat sektörlerinde faaliyet gösteriyor.

2021 yılını 750 milyon TL ciroyla kapatan grubun 2022 hedefi ciroyu 1 milyar 250 milyon TL'ye çıkartmak. Sigma'nın grup cirosu içindeki payı ise yüzde 36'ya ulaşmış durumda.