'Kullan-at' grubunda yüzde 70'lik pazar payına sahip olan Ece; kamp malzemeleri, çöp torbası, mikrofiber bez gibi yeni alanlara da toplam 50 milyon TL'lik yatırımla giriş yapacak. Ece Piknik Kurucusu Nuri Doğan, "2022 yılı ciro hedefimiz 300 milyon TL" diyor.
08-21 Ağustos 2021 tarihli sayıdan
Girişimci Nuri Doğan, 2001 yılında hızlı tüketim sektörüne giriş yapan bir isim. 2005 yılında mangal kömürü üretimine, 2007 yılında ise ‘kullan-at’ grubunda üretime başlayan Nuri Doğan, ‘Ekip’ şirketi ve Ece markasıyla faaliyet gösteriyordu.
O yıllarda hızlı tüketim sektöründe KOBİ olarak yerel pazara ürün verirken potansiyeli görme fırsatı buldu. 2014 yılına gelindiğinde şirketinin ismini ‘Ece Piknik’ olarak değiştirdi ve yola büyük çapta üretimle devam etti. Önceleri yerel market kanalına, ardından da ulusal satış kanallarına girerek büyümesini hızlandırdı.
Geçtiğimiz yıl ise pişirme kağıdı, buzdolabı poşeti, alüminyum folyo, streç film ve plastik eldiven üretimine başladı.
Ürün portföylerine çöp poşetini de ekleyerek bu kategorideki eksikliklerini tamamlamayı hedeflediklerini söyleyen Ece Piknik Kurucusu Nuri Doğan, “Ürünlerimizin yüzde 75’ini kendi tesislerimizde üretiyor, geri kalan yüzde 25’lik kısmı çeşitli tedarikçilerimizden ithal ediyoruz.
Çöp şiş, kürdan, mikro fiber temizlik bezi, lateks eldiven, bulaşık eldiveni gibi ürünleri kaliteli tedarikçilerimizden alıyor, markamızla paketleyerek tüketicilerimize sunuyoruz” diye anlatıyor.
350 kişiye istihdam sağlayan ve geçen yılı 182 milyon TL ciro ile kapatan Ece Piknik, 2021 yıl sonunda ise yüzde 25 büyüme planlıyor.
Şirket önümüzdeki günlerde kamp malzemeleri, çöp torbası üretimi, mikrofiber bez üretimi gibi yeni alanlara girerek toplam 50 milyon TL yatırım planlıyor. Bu yatırımların etkisiyle şirketin 2022 yılı ciro hedefi ise 300 milyon TL.
3 MİLYAR ADETLİK KAPASİTE
Üretim tesisini 2017 yılında İstanbul Tuzla’dan Kocaeli Dilovası’na taşıyan şirket, kullan-at grubunda plastiğin yanında kağıt tabak ve bardak da üretiyor.
Kendileriyle birlikte sektörde o yönde gelişim başladığını belirten Nuri Doğan, “Bugün yıllık 3 milyar adetlik kullan-at ürün üretim kapasitesine sahibiz. Önümüzdeki yıl 3,5 milyar adede çıkarmayı ve bugün 10 ülkeye olan ihracatımızı da 50 ülkeye çıkarmayı planlıyoruz” diyor.
MASKE YATIRIMI YAPTI
Maske üretimi de şirketin şu an en çok odaklandığı ve yatırım yaptığı alanların başında geliyor. Pandemi ile paralel tüm dünyanın ve ülkemizin ihtiyacı kritik seviyeye gelince, ellerini taşın altına sokarak hızlı aksiyon aldıklarını söyleyen Nuri Doğan, şunları anlatıyor: “Nisan 2020’de piyasanın ihtiyacına cevap vermeye başladık.
20 milyon TL tutarında yatırımı makine parkuru ve iş yatırımı olarak gerçekleştirdik.” Bugün Türkiye’nin iki büyük maske üreticisinden biri olan Ece’nin 20 adet makinesi bulunuyor ve şu anki aylık üretim kapasitesi 50 milyon adet. Şirket, ‘çantada tekli’ konseptiyle yenilikçi bir ürün geliştirmiş bulunuyor.
İTHALATTAN KURTARAN ÜRÜNLER GELİŞTİRECEK
İthal edilen ürün grubu sayısını azaltarak Türkiye’de kendi tesislerinde daha çok üretim yapmayı hedeflediklerinin altını çizen Nuri Doğan, şunları anlatıyor: “Hızla büyüyen mikro-fiber temizlik bezine de girmek istiyoruz.
O alanda da yenilikçi ürünler geliştirip, üretimi üstlenerek ülkemizi ithalattan kurtaran çözüm geliştirmeyi planlıyoruz. Kullan-at grubunda pazar lideriyiz, yeni girmeyi planladığımız kategorilerde de Türkiye’yi dışa bağımlılıktan kurtaracak çözümler geliştirme vizyonundayız.”