Yassı çelik üreticisi Borçelik, hacim yerine ürünlerde farklılaşmaya odaklanacak. Şirket, bu doğrultuda AR-GE yatirımlanm artıracak. Borçelik Genel Müdürü Kerem Çakır, "2021'de yaklaşık 110 milyon TL yatırım planlıyoruz" diyor.
22 Ağustos – 4 Eylül 2021 tarihli sayıdan
Borusan Holding ve dünyanın en büyük çelik üreticilerinden ArcelorMittal ortaklığı ile çalışmalarını sürdüren Borçelik, strateji değiştirdi. Hacim yerine ürünlerde farklılaşmaya odaklanan şirket, bu doğrultuda AR-GE yatırımlarını artıracak.
Bugün Borçelik markası ile 600 bin tonu soğuk sac, 900 bin tonu galvanizli sac olmak üzere toplam 1.5 milyon ton üretim kapasitesi, Kerim Çelik markası ile toplam 500 bin ton metal işleme kapasitesi bulunuyor.
NET SATIŞLARI ARTTI
Borçelik, 2020 yılında net satışlarını 7,7 milyar TL'ye çıkardı. 2020 yılında üretimin yaklaşık yüzde 18'ini ihracat oluşturdu. Pek çok sektörü etkileyen salgın döneminde 38 ülkeye 332 bin ton ihracat gerçekleştirildi ve toplam 206 milyon doların üzerinde bir iş hacmi yaratıldı.
Hizmet verilen sektörler incelendiği zaman çalıştıkları markaların çoğunun yurtdışına satış yaptığını söyleyen Borçelik Genel Müdürü Kerem Çakır, Borçelik'in 2020 yılında da direkt ihracatının yüzde 18, indirekt ihracatının ise yüzde 50 mertebesinde gerçekleştiğini söylüyor.
13 MİLYAR TL CİRO HEDEFİ
Borçelik'in 2021 yılında 13 milyar TL ciro hedefi var. 1 milyon 870 bin ton sevkiyat gerçekleştirilmesi planlanıyor. 2021'de ihracatta ise 340 bin tonluk ihracat hedefleniyor.
Hacim yerine ürünlerde farklılaşmaya odaklanan şirket,2021 yılında var olan süreçlerin geliştirilmesi için yaklaşık 13,3 milyon dolarlık yani bugünkü kur seviyesiyle yaklaşık 110 milyon TL'lik yatırım planlıyor. Şirket, AR-GE'de ise ilk olarak malzeme alanında farklılaşmaya odaklanıyor.
Çakır, "Farklı kaplama türleri ile korozyon direncini geliştiriyor ve şekillendirmeye yönelik alternatifler oluşturuyoruz" diyor. Diğer bir odak nokta ise sadece malzeme tedarikinden öteye geçerek müşteriyle beraber dizayn aşamasında ortak çözümler üretmek ve ilgili parçaların kullanımında teknik destek sağlamak.
AR-GE merkezinde, dijital dönüşüm başlığı altında optimizasyon algoritmaları ve akıllı karar destek sistemleri aracılığı ile üretim ve tedarik zinciri süreçlerini hızlandırma, yalınlaştırma ve verim artışı hedefleniyor. Bugüne kadar da 40 milyon TL'nin üzerinde kaynak merkeze aktarıldı. 2021 yılında ise AR-GE'ye 13 milyon TL'lik yatırım planlanıyor.
“TEK REÇETE ÇÖZÜM DEĞİL”
Pandemi döneminde çelik sektöründe tüm dünyada uluslararası ticarette korumacılık rüzgarları esiyor. Kerem Çakır, Türkiye için bütün demir-çelik ürünlerini aynı potada değerlendirip hepsini tek reçete ile korumanın büyük risk taşıdığına dikkat çekiyor.
Örnek olarak galvanizli ürünlerde net ihracatçı olan Türkiye’de ana girdi olan sıcak sacda üretim yıllardır tüketimin gerisinde kalıyor. Çakır, bunun gibi ürün gruplarında uygulanacak olası ilave koruma önlemlerinin rekabetçiliği azaltacağını söylüyor.