Yaklaşık 10 yıl önce üretimden çıkan İzmirli erkek giyim markası Lufian, üretime geri dönüş kararı aldı. Diyarbakır'da mont ve kaban üretim tesisi kuran şirket, üç yıl içinde tesise 30 milyon dolar yatirım yapacak. Emin Gümüştepe, 2 bin kişiye yeni istihdam sağlayacaklarını söylüyor.
01-14 Mayıs 2022 2022 tarihli sayıdan
Pandemiyle yıldızı parlayan hazır giyim sektöründe yeni yatırımlar hız kesmiyor. Yaklaşık 27 yıl önce İzmir'de yolculuğuna üretimle başlayan ardından mağazacılık ve markalaşmaya odaklanmak için üretimden çıkan erkek giyim markası Lufian, Diyarbakır'da tesis kuruyor.
Dünya konjonktürü nedeniyle Türkiye'de üretim kararı aldıklarını söyleyen Lufian Yönetim Kurulu Başkanı Emin Gümüştepe, "Hem pandemi koşulları hem lojistik sorunlar hem de Türkiye'de istediğimiz kalite ve adette ürünlerimizi üretecek tedarikçinin olmaması nedeniyle de kendi üretim tesisimizi açma kararı aldık" diyor.
30 MİLYON DOLAR YATIRIM
Diyarbakır'da mont ve kaban üretim tesisi kuran şirket, üç yıl içinde tesise 30 milyon dolar civarında bir yatırım yapacak. 42 bin metrekarelik bir alana sahip olan şirket, şu anda 6 bin metrekaresinde üretime başladı ve ilk etapta 150 kişi işe alındı.
İlk altı ayda bu sayının 450'ye çıkması hedefleniyor. Tesis bittiğinde 2 bin kişiye istihdam yaratılacak. Dış giyim olarak 400 bin adet yıllık üretim hedefi var. Üç yılın sonunda isemilyon adetlik dış giyim üretilmesi hedefleniyor. Gümüştepe, buna ek olarak 12 milyon civarında da diğer ürün gruplarında kendi bünyelerinde üretim gerçekleştirmek istediklerini söylüyor.
1 MİLYAR TL CİRO HEDEFİ
Bugün 97'si Türkiye'de olmak üzere toplam 112 mağazası bulunan Lufian, üç yılda Türkiye'de 200, yurtdışında 100 mağazaya ulaşmayı hedefliyor. Almanya ve Fransa üzerinden çalışan şirket, yakın zamanda Gürcistan'da mağaza açacak.
Bu yıl yüzde 200 büyüme gerçekleştirerek perakende cirosunu 1 milyar TL'ye çıkarmayı hedefleyen şirket, 2022 yılında açılan yeni mağazalarında verdiği ivmeyle ciroda yüzde 96 büyüme hedefliyor.
Gümüştepe, offline, e-ticaret, toptan ve yurtdışı olmak üzere tüm satış kanallarında 2022 büyüme hedefinin yüzde 96 olduğunu söylüyor.
Bugün itibarıyla perakende satışlarının yaklaşık yüzde 15'ini e- ticaret kanalıyla satılıyor. Şirket bu oranı kısa vadede yüzde 25'e çıkarmayı hedefliyor.
"KONKORDATODAN SONRA TOPARLADIK"
Lufian 2020 yılında konkordato talebinde bulunmuştu. Pandemi nedeniyle nakit akışı problemi yaşamaya başladıklarını söyleyen Gümüştepe, süreci şu şekilde anlatıyor: "Şirketin reel borcu konkordato aldığımızda yaklaşık 30 milyon TL civarındaydı. Dokuz taksitle kapatılacak şekilde karar verildi.
Bu şekilde kapatıyoruz. Kredi kullanmıyoruz. Banka borçlarımızı da aynı süreçte kapatıp bitiriyoruz. Konkordatoyu aldıktan üç ay sonra toparladık. O günden sonra borçluluğumuz da azaldı. Satın alımlarımızı peşin olarak yapıyor, vadeli satın alma yapmıyoruz."