ÖZLEM BAY YILMAZ
obay@ekonomist.com.tr
Tat Gıda Üretim Genel Müdür Yardımcısı Hakan Turan, toprağın ekilmesinden ürünlerin hasadına kadar hep çiftçilerinin yanında olduklarını söylüyor. Her yıl düzenli olarak verdikleri destekleri bu yıl arttırdıklarını da ifade ediyor.
Tat Gıda, sözleşmeli tarım uygulaması ve tarımın sürdürülebilir olması kapsamında çiftçilere destek pakatleri sunuyor. Bu destek, tohum, fide, tarımsal gübre ve diğer sulama materyalleriyle beraber nakit avansı da kapsıyor. Turan, “Bu kapsamda toplam avans miktarımızı 2019 yılına göre yüzde 30 arttırarak 23 milyon TL’ye yükselttik” diyor.
Tat Gıda, salgın nedeniyle çiftçilerinin toprağı işleme konusunda maddi çekinceleri olabileceğini ve yaşayabilecekleri olası sıkıntıları göz önüne alarak sağladığı tüm desteği bu yıl öne çekti ve çiftçilerine ulaştırdı.
Hakan Turan, avans olarak verilen gübre miktarını da geçen yıla göre yüzde 40 civarında artırarak sözleşmeli çiftçilerine dağıttıklarını söylüyor.
YENİ ÜRÜNLER GELİŞTİRİYOR
Tat Gıda, bu dönemde pazarlama faaliyetlerini de artırarak sürdürdü. Yeni ürün lansmanları gerçekleştirdi. Bu dönemde doğru bir iletişim kurmanın da oldukça önemli olduğuna değinen Hakan Turan, şunları anlatıyor: “Tüketicilerin endişe ve güvensizliğini gidermek ve onlara güven vermek için reklam filmlerimizle televizyonda ve dijital mecralarda yer aldık.
Tüketicilerin ambalajlı gıdaya olan talebinin pandemi sürecinde artması karşısında SEK Paztörize Süt ve SEK Aktif Probiyotik ürünlerimiz özelinde reklam filmleri hazırladık.
Hazırladığımız bu reklam filmlerimizle güvenli ambalaj ve hijyenik üretim vurgusu yaparak tüketicilerimizi bilgilendirdik.” Yeni ürünler sunmaya devam etmeyi planlayan Tat Gıda, özellikle tarımın dijitalleşmesi ve verimin arttırılması konularında da çalışmalarını sürdürüyor.