ÖZLEM BAY YILMAZ
obay@ekonomist.com.tr
Son yıllarda ‘Gazoz Olma Efsane Ol’ kampanyasıyla adını öne çıkaran Uludağ İçecek, yaz aylarında piyasaya yeni ürünler sunmaya hazırlanıyor. 35 milyon Euro’luk inovasyon yatırımıyla geliştirilen bu ürünlerden bazılarının sadece Türkiye’de değil dünyada da ilk olacağı ifade ediliyor. Bu ürünlerin sağlık ve doğallık üzerine olduğu da belirtiliyor.
Türkiye’de içecek sektörü 25 milyar TL’lik büyüklüğe sahip. Alkolsüz içecekler ise bu büyüklüğün yarısını oluşturuyor. Gazoz, limonata, maden suyu gibi ürünlerin oluşturduğu alkolsüz içecek sektöründe faaliyet gösteren yedi şirket var. Bursalı Uludağ İçecek de bu alanın önde gelen oyuncuları arasında yer alıyor.
Şirket, yüzde 70 payla limonatada ve yüzde 28 payla meyveli maden suyunda pazar lideri. Uludağ İçecek Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ömer Kızıl, birçok alanda da ilk ikide yer aldıklarını söylüyor.
35 MİLYON EURO YATIRDI
Uludağ İçecek, daha da büyümek için yatırımlarına devam ediyor. Ömer Kızıl, bir süre önce başladıkları inovas-yon yatırımının meyvelerini yakında almaya başlayacaklarını söylüyor. Kızıl, “35 milyon Euro’luk bir inovasyon yatırımı yapıyoruz.
Bu inovasyon thatta dünyada ilk olan bazı ürünler sunacağız. Çok iddialıyız. Bunlar sağlık ve doğallık üzerine ürünler olacak” diyor.
Geçen yıl 87 milyon TL'si ihracattan olmak üzere 454 milyon TL ciroya ulaşan şirket, yüzde 16 büyüdü. Bu yıl da çift haneli büyüme hedefleniyor.Ömer Kızıl, şirket olarak hiçbir zaman kriz var diye yatırımdan kaçmadıklarını vurguluyor.
Kızıl, yeni yatırımları hakkında şunları da ekliyor: “Yepyeni bir alana, cam su kategorisine girdik. Onunla ilgili de 1-2 aya kadar hoş sürprizlerimiz olacak. Yeni ambalajlarla bu segmentte de iddiamızı ortaya koyacağız.”
ORTADOĞU HEDEFTE
Şirketin satışlarının yüzde 20’sini ihracat oluşturuyor. 40 ülkeye ihracat yapan Uludağ İçecek’in ağırlıklı pazarları ise Almanya ve Irak. Ortadoğu, Suudi Arabistan ve Balkanlar’ın büyüme potansiyelleri nedeniyle hedef pazarları olduğunu dile getiren Ömer Kızıl, “Yaptığımız inovasyon yatırımıyla ihracatımızı da farklı bir boyuta taşıyacağız. Almanya en güçlü pazarımız.
Oradaki tüm havalimanlarında varız ancak ne yazık ki İstanbul’daki havalimanlarına diğer markalarla yapılan anlaşmalar nedeniyle giremiyoruz. İnşallah bunları da aşacağız” diyor.
2000'Lİ YILLARDA HIZLI BÜYÜDÜ
T emelleri 1930 yılında atılan Uludağ İçecek, ‘Uludağ' ana markası altında 6 kategoride, 18 alt marka, 42 değişik ürün ve 125 farklı ambalaj ile sektördeki en geniş ürün portföyüne sahip.
Şirketin 8 dolum hattında, saatte 210 bin cam şişe, 110 bin pet şişe ve 36 bin metal kutu içecek üretebilecek kapasitesi bulunuyor. 2001 yılında bünyesinde 4 ürün bulunan şirket bugün ise 40'ın üzerinde ürünü pazara sunuyor. 2001 yılında 280 olan istihdamı da bugün bin 100'e ulaşmış durumda.