GÖZDE YENİOVA
gyeniova@ekonomist. com.tr
Masalcı, “Öncelikli hedefimiz iç pazar ama Türkiye’den bütün dünyaya üretim yapma planlarımız da bulunuyor” diyor. Türkiye’nin bilinen en eski televizyon markalarından Philips, ülkemizde 1998 yılında durdurduğu üretimi yeniden başlatmaya hazırlanıyor. Philips’in Türkiye’deki ilk fabrikası 1956 yılında Levent’te Türk Philips Sanayi olarak açılmıştı.
1967 yılında siyah beyaz, 1982 yılında ise renkli televizyon üretimine geçen Philips, 1998’de üretimi bırakıp pazarda ithal ürünlerle yer almaya başlamıştı. Şirket, şimdi ise giriş seviyesi televizyon modellerini yerel marka aracılığıyla üretmek için harekete geçti.
HEDEF BU YIL ÜRETİM
Philips markalı televizyonları pazara sunan TP Vision Türkiye'nin ülke müdürü Ünal Masalcı ile 2-7 Eylül’de Berlin’de düzenlenen Tüketici Elektronik Fuarı’nda (IFA) konuştuk. Masalcı, Philips’in Türkiye’deki yatırımlarının artacağını söylüyor ve üretim planlarını şöyle anlatıyor: “Türkiye’ye yatırım tarafında yerli üretim için görüştüğümüz şirketler var.
Türkiye pazarında Philips çok eski ve bilinen bir marka. Bu nedenle biz bütün televizyon seg-mentlerini bu pazarda bulundurmak istiyoruz. Son iki yılda giriş seviyesi televizyonların fiyat açısından daha düşük olanlarını burada üretme ihtiyacı doğdu. Bunu global birimlerimizle görüştük. Onlar da olumlu bakıyor. Şu an proje aşamasında ama üretim için yerli şirketlerle görüşmelerimiz sürüyor.”
Bu yıl içinde üretime geçmeyi hedeflediklerini söyleyen Ünal Masalcı, öncelikle Türkiye pazarı giriş seviyesi televizyonlar için bu üretimi planladıklarını, bunun da 150 bin adetlik üretime denk geldiğini ifade ediyor.
VERGİ AVANTAJI
Ünal Masalcı’nın aktardığına göre, Philips’in Türkiye’de küresel pazara yönelik üretim yapması için de görüşmeler var. Masalcı, “Bazı giriş seviyesi modelleri, bütün dünyaya Türkiye’de üretip göndermek için de planlarımız bulunuyor” diyor.
Philips’in yeniden yerli üretime geçme kararında vergi avantajı etkili oldu. Ünal Masalcı’nın ifadesine göre, gözetim vergisi fiyatların yüzde 10-12 civarında artmasına neden oluyor. Masalcı, “Bu da sektör marjları açısından ciddi bir rakam. Bunu lokal üretimle avantaja çevirmeyi planlıyoruz” diyor.